Gå till innehåll

Caroline87 - SH nystart, STATS ANALYS!

Caroline87

Recommended Posts

• Svars 798
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SPOILER KOMMER NÄR MINST 1 PERSON GETT SIN ANALYS! (alltså antagligen aldrig men..:D)

Tar det där som en utmaning! ;-)

1. Skulle jag slängt preflop om jag inte visste att Fi var jätte LAG. Eftersom du kommer vara ur position hela handen så måste vi generellt ha lite bättre händer här. Dessutom måste du ta mer betalt än vanligt när du reraisar och vet att du kommer vara ur position hela handen. Jag skulle höjt till ca $2.25 här om jag valt att spela handen.

Som spelat, folda.

2. Fold. När vi synar turn hoppas vi att han bluffar/har svag hand men när han höjer river kan vi bara folda. Ytterligare ett exempel på hur viktig position är!

3. Bra spelat fram till turn!

Om Fi spelar som en genomsnittlig spelare på NL10 så skulle han kunna ha allt från Ax till färgdrag och par i 4 (oftast A4 då). En 8 på turn gör det dessutom ännu mer osannolikt att han har en på handen, därför skulle jag värdebeta ungefär 3/4 pott på turn. Nu har du ett riktigt jobbigt beslut att göra istället, jag skulle dock re-raisa här eftersom jag tror att du kommer få betalt av så många händer och att Fi kommer folda så ofta så att det lönar sig.

4. Här är du ur position igen så antingen måste du beta mer eller bara syna. Jag skulle bara ta synen och hoppas på att setta eller få en låg flopp eftersom jag inte tycker att 88 är en tillräckligt stark hand här. Floppen spelar du bra och det är bara att lägga när han pushar.

5. Sista är riktigt jobbig och det luktar set i 4or eller KJ lång väg. Skulle nog syna och checka för att försöka komma undan så billigt som möjligt.

Kan vara värt att notera att i 4 av dom här 5 händerna spelar du i en dålig position, är kanske något att tänka på i framtiden?

Hoppas att jag inte förstört allt för mycket för dig och ser fram emot att se resultaten :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ändå det var en bra analys, hade råkat posta samma hand 2 gånger så den röda är nu uppdaterad till rätt hand igen..

Bra bra, hade i alla fall rätt på den handen då!

När vi ändå är inne på ämnet kan jag ju påpeka hur viktigt det är att inte blint lyssna på vad folk skriver på forum heller. Det bästa är att i stället bilda sig en egen uppfattning. Forum fungerar dock jättebra som bollplank och för att uppmärksamma dig på saker som du kanske inte tänkt på förut.

Något som jag hoppas att jag bidragit till!

Länk till kommentar

Någon som kan komma med lite kommentarer på denna hand?

Dealt to HERO [Ad Qc]

haircooles posts the small blind of $0.05

HERO posts the big blind of $0.10

muleplow folds.

TheOptimizt folds.

Lamitsu raises to $0.40.

Savage52 calls $0.40.

haircooles folds.

HERO calls $0.30.

Dealing Flop [Qh 9s 7s]

HERO bets $0.80.

Lamitsu folds.

Savage52 calls $0.80.

Dealing Turn [Jd]

HERO bets $2.20.

Savage52 raises to $9.90.

HERO folds. (??)

Savage52 wins $6.77

Nu ser jag inga stackdjup eller så men jag hade 3betat pre. Nu får du nog lov att folda turn, du är nog slagen ofta här =/

Länk till kommentar

Tycker dock det är lite problematiskt iof då man relativt ofta kommer får syn och då får spela resten av handen ur position, kanske mot 2 motståndare..?

I chatten efteråt sa han att han hade 10,J vilket nog ingår i hans range men oftast tror nog ändå synen är EV- i längden

Nja så problematiskt är det väl inte? Du 3betar väl ändå AK i samma läge? AQ/AK är ju typ samma sak. Blir så mycket lättare att spela imo. Missar du floppen mot 2 spelare så kan du ju checkfolda och sen ta betalt bra om du får syn. Om du bara 3betar JJ QQ KK AA från bb i samma läge blir du ju ganska lättläst. Iofs så vet jag inte vad motståndarna i denna hand är för typ av spelare :-)

och JT är väl det enda du slår på den brädan skulle jag tro!

Länk till kommentar