Gå till innehåll

Caroline87 - SH nystart, STATS ANALYS!


Caroline87

Recommended Posts

  • Svars 798
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stort lycka till! Lite tankar och frågor: Hur många bord kör du åt gången? Inte turbo? Rakestrukturen på Stars microlimit är lite speciell, då man på 9- och 10-manna har högre rake än 6-manna(11.76% jmf 7.69%). Detta ger alltså att man betalar runt 53% mer rake på fulla bord jmf 6-manna. Det kan påverka ditt resultat. Du gillar inte 6-manna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja.. det där gick ju (som väntat) inte så bra.. blev bust ganska tidigt, jag var inte van med 5-handed men vet inte riktigt vad man ska säga om den här handen.. han hade varit ganska agressiv i liknande situationer, kände att han försökte läsa mig eftersom jag har en missad flopp där ganska många gånger.

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of HeartsJack of Spades

The Feminist: folds

Tauwyn: folds

Fooleone: folds

getm3some: calls 15

CAGGEN: HERO 60 to 90

getm3some: calls 60

*** FLOP *** 2 of Diamonds3 of Clubs2 of Clubs

getm3some: checks

HERO: bets 180

getm3some: calls 180

*** TURN *** 2 of Diamonds3 of Clubs2 of Clubs8 of Clubs

getm3some: checks

HERO: bets 330

getm3some: raises 330 to 660

HERO: raises 735 to 1395 and is all-in

getm3some: calls 735

*** RIVER *** 2 of Diamonds3 of Clubs2 of Clubs8 of Clubs7 of Spades

*** SHOW DOWN ***

getm3some: shows 2 of Spades2 of Hearts (four of a kind, Deuces)

HERO: shows Jack of HeartsJack of Spades (two pair, Jacks and Deuces)

getm3some collected 3330 from pot

 

Jaja, tillbaks till byggandet i veckan! :-)

 

vad skulle han syna floppen med som INTE har dig slagen med den turnen? Det skulle vara TT, 99 men tvivlar på att han skulle vara så aggro då. Han verkar ju reppa färgen och även den har dig ju slagen så.. när någon dubblar ens eget bet i en turre så känns det oftast som att dom försöker suga ut en.. inte att de bluffar.. speciellt när han inte har speciellt mycket bakom. imo.. go uppsala :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte själv på de här nivåerna och det kan därför vara svårt för mig att uttala mig om motståndet och varför man ska spela 6-manna eller 9-manna på nivån. Jag vet inte om jag orkar sätta mig in i eventuella battle of the planets fördelar för 9-manna jmf 6-manna, men jag vet att du blir aningen blåst av PS att betala en så hög rake. Om jag har tid kan jag visa ett litet räkneexempel imorgon.

 

Edit: Men räcker väl egentligen att komma upp till $5 nivån för det ska bli mer rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok här kommer det:

 

I 9-manna (inköp $3.40) sng betalas 3 platser enl följande: 1a=13.50, 2a=8.10, 3a= 5.40

 

I en 6-manna (inköp $3.25) sng betalas 2 platser enl följande: 1a=11.70 2a=6.30

 

En spelare som har genomsnittsfördelning av placeringarna placerar sig i 9-manna: 1a= 1/9 (11.1%) av sina spel 2a= 1/9 av sina spel 3a= 1/9 av sina spel

 

6-manna: 1a=1/6 (16.7%) av sina spel 2a=1/6 av sina spel

 

Vi antar att en bra spelare kan få placeringar ITM 20% bättre än de där siffrorna. Alltså i 9-manna: 1a= 0.111x1.20 osv.

 

Exempel på 1000 spel. 9-manna: 1,2 och 3a= 133.33 ggr var. 6-manna: 1 och 2a= 200 ggr var.

 

Vinst för 9-manna: $3600-$3400=$200

 

Vinst för 6-manna: $3600-$3250=$350

 

Som du ser är det enda som skiljer raken. Men den lilla detalj gör att 6-manna spelaren gör 75% mer vinst.

 

Jag skulle även kunna rekomendera dig att lära dig spela turbo. Jag skulle tro att du kan klättra snabbare då. Jag började själv med turbo förra våren efter 4.5 år. Men det finns bra saker med att spela normal struktur i början, med att man kanske får mer pokerkänsla. Vad har du för planer med "karriären"? Ska du börja spela MTT? Cashgames? Eller bara sng?

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är helt rätt att du skippar cg, men att spela mer MTT är verkligen något jag kan rekomendera. Sng kan bli långtråkigt om du spelat ett tag och i MTT har man "sportkänslan" och det finns möjligheterna att få stora upplevelser iom livetours vilket gör det mer spännande. Båda är ju trots allt turneringsspel men i lite olika form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...