Gå till innehåll

Caroline87 - SH nystart, STATS ANALYS!


Caroline87

Recommended Posts

  • Svars 798
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PokerStars Game #28650040832: Hold'em Pot Limit ($0.10/$0.25) - 2009/05/26 22:14:39 CET [2009/05/26 16:14:39 ET]

Table 'Maria X' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: mariuszbonus ($22.35 in chips)

Seat 2: CAGGEN ($23.40 in chips)

Seat 3: Locuaz1x2 ($26.90 in chips)

Seat 4: trendlines ($22.20 in chips)

Seat 5: morkgohome ($5 in chips)

Seat 6: Joker_Lin ($15.80 in chips)

Seat 7: hodde23 ($25 in chips)

Seat 8: Amoroso1980 ($25.45 in chips)

Seat 9: hit 'n runnn ($12.90 in chips)

Amoroso1980: posts small blind $0.10

hit 'n runnn: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to CAGGEN King of DiamondsKing of Clubs

mariuszbonus: folds

CAGGEN: raises $0.60 to $0.85

Locuaz1x2: folds

trendlines: calls $0.85

morkgohome: folds

Joker_Lin: folds

hodde23: folds

Amoroso1980: folds

hit 'n runnn: folds

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of Diamonds5 of Spades

CAGGEN: bets $1.60

trendlines: raises $2.65 to $4.25

CAGGEN: calls $2.65

*** TURN *** 10 of Clubs6 of Diamonds5 of SpadesQueen of Clubs

CAGGEN: checks

trendlines: bets $6.50

CAGGEN: raises $6.50 to $13

trendlines: raises $4.10 to $17.10 and is all-in

CAGGEN: calls $4.10

*** RIVER *** 10 of Clubs6 of Diamonds5 of SpadesQueen of Clubs5 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

CAGGEN: shows King of DiamondsKing of Clubs (two pair, Kings and Fives)

trendlines: shows 6 of Hearts6 of Clubs (a full house, Sixes full of Fives)

trendlines collected $42.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $44.75 | Rake $2.20

Board 10 of Clubs6 of Diamonds5 of SpadesQueen of Clubs5 of Diamonds

Seat 1: mariuszbonus folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: CAGGEN showed King of DiamondsKing of Clubs and lost with two pair, Kings and Fives

Seat 3: Locuaz1x2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: trendlines showed 6 of Hearts6 of Clubs and won ($42.55) with a full house, Sixes full of Fives

Seat 5: morkgohome folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Joker_Lin folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: hodde23 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Amoroso1980 (small blind) folded before Flop

Seat 9: hit 'n runnn (big blind) folded before Flop

 

commentz på den här tack! borde jag hitta fold eller är spelet OK? (ignorera minraisen tänk er att jag pushade istället :D)

 

 

Nope, går inte att hitta folden. Vet att det känns motigt när det går kasst. Har varit där ett aaantal gånger, men när du hittar medriggen sen kommer fi har bajs, då du funderar att folda överpar... KÖR HÅRT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag ju väldigt lite CG, men en allmän reflektion från de här överparen du postat nu senast är att du spelar svårbedömda marginalsituationer väldigt hårt - samtidigt som jag antar att du med ditt jättelika multitablande får väldigt lite tid att utvärdera dem. Ett överpar mot bordet är en stark hand, men ändå inget monster. I KK-handen tycker jag att du får ett klart besked av fi på två gator att han har stål. Tycker visst att det går att hitta en fold här, i varje fall på den här nivån. Om du inte har en read på honom som lös och bluffande så är det här kanske en läcka i spelet? Du kanske om inte annat ska försöka hålla ner de här potterna lite mer och inte spela om hela stacken om det går att undvika? Alternativt gå ner i antal bord och ge dig själv mer tid att tänka över besluten?

 

Vad har du för VPIP förresten? Eftersom du spelar så många bord kan den inte vara så hög antar jag. Även på NL25 får man väl anta att det finns spelare som lägger märke till sånt och - i så fall - inser att när du lägger in höjningar pre så har du oftast en riktigt bra hand. Om de då ändå visar stark vilja att lira om hela stacken så är det kanske en varningssignal så god som någon?

 

Å andra sidan inser jag problemet med att vika höga pocketpar på dragfria eller relativt dragfria bräder så fort man möter riktigt motstånd. Det är väl inte för inte som att ex.vis Sklansky menar att en stor del av skillnaden mellan om du är vinnande eller förlorande pokerspelare ligger i hur de hanterar dina par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dragit ner på borden nu på sistone för att kunna hitta spelet lite bättre. Spelar en VPIP på 12~ dock vet jag inte om den siffran riktigt stämmer för mitt "nuvarande" spel. KK handen blir ju ännu svårare att komma ifrån eftersom jag inte har pos, men visst är överpar definitivt något att reflektera över.

 

tack för inlägget, vilka stakes lirar du på btw?

 

Jag lirar lite NL25 (dollar), men i huvudsak SnG på mellan $5 och $10. Har hängt kvar på 5-nivån mest för att det varit svårt att fylla upp (jag brukar 4-5 tabla) tillräckligt snabbt på Everest med 10-spel. Men nu lirar jag på Ongame också och där verkar det gå snabbare, så det blir nog mer 10 framöver. Har ungefär samma winrate på båda nivåerna tror jag.

 

Lirar förstås inte i närheten av det antal händer du skyfflar in, månadssnittet ligger väl snarare på 8-10K :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan stats kan du släppa. Färgdraget är det enda draget han kan ha. Och om han är på en bluff/missar sitt drag så kommer nog pushen rätt ofta på rivern ändå, vilket blir svårsynat.

 

Seriöst? Jag spelar inte den här nivån och inte FR, men är du seriös? Tydligen vill ju dagboksinnehavaren släppa också eftersom han ställer frågan, men släppa verkligen?

 

Jag vill inte låta dryg eller så utan undrar mest om det är så solklart som du verkar tycka att det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Jag spelar inte den här nivån och inte FR, men är du seriös? Tydligen vill ju dagboksinnehavaren släppa också eftersom han ställer frågan, men släppa verkligen?

 

Jag vill inte låta dryg eller så utan undrar mest om det är så solklart som du verkar tycka att det är.

 

Floppen är ju jättetorr sånär som på färgdraget och då Fridsjö saknar read/stats kan man anta att fi är en standard fr-lowlimit nit som 90% av gångerna bara spelar ett set, AA och AK såhär på flop och turn.

På denna nivå brukar standarden för regs för att öppna UNG vara typ 66+ AQ+ och kanske AJs, eller är jag ute och cyklar Fridsjo(länge sen jag spelade nl50)? Så utan historia har jag svårt att tro att fi tar denna linje med KQ, KJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...