Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
jag lider med dig. även jag har mycket otur. Vad står månaden på?

Månaden i övrigt har gått fint, så borde väl stängt ner när jag kände att det var en sån här dag egentligen.. Men lätt att vara efterklok.. Efter dagens missär är jag väl nere på 40k för månaden ungefär.

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det blev värre igen med halsen plötsligt så jag kunde inte sova alls inatt och var både tiltad och otäckt trött. Så jag satt och tyckte synd om mig själv vid 10.30 i morse utan att ha sovit. Plötsligt försvann 20% av smärtan, jag sprang till sängen fort som fan och däckade på två sekunder. Vaknade precis :mrgreen:

Btw kommer inte ihåg om jag skrev det här, men har du sett In Bruges??

Hehe skönt att du fått några timmar nu då :-P

Nej den har jag inte sett, nåt du rekommenderar?

Postad
10k back idag enbart på 5/10.. Stördaste jävla fittdagen på sjukt länge, asså oturen jag haft idag är ett stort skämt.. Att tappa 5 inköp mot dessa idioter ska ju typ inte gå..

Men när man blir 2 outad i alla 400bb potter och setupad i varje 3betad pott så är det fan inte lätt.. Är så sjukt illamående atm och skulle gärna se svs brinna.

är 5/10 lätt alltså?

Postad

Lägger upp nästa film på listan för att rensa tankarna lite.. Kommer förmodligen ta några dagars break från pokern också då jag ändå har spelat typ 23k händer den här månaden. Kan behöva tänka på nåt annat ett tag helt enkelt..

25. Sin City (2005)

24. Batman The Dark Knight (2008)

23. The Exorcist (1973)

Nr 22. Blood Diamond (2006)

Blood Diamond hamnar på listan tack vare den gripande storyn och skådespelet. Filmen utspelar sig i det Afrikanska landet Sierra Leone där rebeller terroriserar lokalbefolkningen. Man tar starka män och små pojkar till fånga, männen används som slavarbetare i sökandet efter diamanter som sedan finansierar deras krigsföring. Barnen hjärntvättas och används som barnsoldater för rebellerna.

Både Leonardo Di Caprio och Djimon Hounsou som spelar huvudrollerna gör perfekta rolltolkningar och förtjänar all beröm de också fick. Tycker också att klippningen och miljön i filmen starkt bidrar till helhetsintrycket.

Helt enkelt en mycket bra film enligt mig.

Trailer:

Ledsen att jag skrev detta lite slarvigt, hade lite svårt att koncentrera mig.

Postad
är 5/10 lätt alltså?

Generellt sett så är folk på 5/10 riktiga idioter.. Alla som inte är regs på nivån är i princip gratispengar om man springer normalt, även somliga regs är inte några stjärnor direkt..

beror, rätt logiskt faktiskt, på hur bra spelare du är. :shock:

Självklart är det så. Jag vet mycket väl att jag har en del att jobba på i mitt eget spel och att jag inte är nån stjärna på något sätt.. Men med nästan ett års erfarenhet av 5/10 så kan man med säkerhet säga att man har löjlig edge på den nivån även om det dagar som denna känns helt hopplöst.

Postad
eftersom sture skrev att det inte ska gå att backa 5 inköp mot idioterna så låter det som att man inte behöver vara så bra

Självklart kan det hända.. Men det bör inte göra det, då krävs det en hel del skit ska jag säga.. Men det är ju trots allt ett kortspel.

Postad
eftersom sture skrev att det inte ska gå att backa 5 inköp mot idioterna så låter det som att man inte behöver vara så bra

allting är relativt, beror på vad du väljer att jämföra med. fast iofs, idioter är alltid idioter :-)

Självklart kan det hända.. Men det bör inte göra det, då krävs det en hel del skit ska jag säga.. Men det är ju trots allt ett kortspel.

varians <3

Postad

Kommer spela 500kr texas ikväll för att försöka klonka mig till even för dagen. Misslyckas jag med detta tar jag en liten pokerpaus tills på fredag för att rensa skallen lite då det blivit så väldigt mycket poker på slutet.

Postad

Blood Diamond är grym! Den får mig att tänka på King of Scotland, oxå riktigt riktigt grym!

Jepp jag rekar In Bruges skarpt! Lite annorlunda film med lite annorlunda humor även fast det inte direkt är en komedi. Var lite snack om den på ett annat forum med, alla verkar antingen älska den eller tycka den är astråkig :D Jag älskar den iaf.

Postad
Blood Diamond är grym! Den får mig att tänka på King of Scotland, oxå riktigt riktigt grym!

Jepp jag rekar In Bruges skarpt! Lite annorlunda film med lite annorlunda humor även fast det inte direkt är en komedi. Var lite snack om den på ett annat forum med, alla verkar antingen älska den eller tycka den är astråkig :D Jag älskar den iaf.

Då ska jag helt klart kolla den när tillfälle ges! Filmer som folk antingen älskar eller hatar är ofta väldigt genialiska och udda, de gillar jag :-P

Postad
Störd struktur i 500 texas.. Så sjukt tråkigt att vara kortdöd i 30 min för att sedan behöva pusha any two typ.. Extra trist när man inte kan flippa, snart ute nu och det lutar mot några dagars paus.

haha du skojar va? Flippsen i Österrike är inte glömda om det är det du tror :shock:

Postad

Sån sick tilt på den här skiten asså.. Leder med 4 kvar sen plockar jag AJ på sb mot en snubbe som har pushat knappen 5-6 varv i rad, han har 66 som står. Potten var för jätteledning med 3 kvar. Sen får jag KQ på bb mot en 8bb stack som pushar knapp, återigen för stor cl, han har 22 som står. Sen pushar jag 4.5bb först in med 95 och springer in i 99 bakom.. Sjukt tiltande.. Hur fan ska man vinna liksom? Slutar 4a för 6k, vinnarn fick 20, godnatt liksom.