Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, så här ser problemet ut:

Jag har en film i något slags format på datorn - jag vill ha det på något slags skiva. Skivan ska sedan läggas i DVD-spelaren, som tar många format.

Tillgängliga skivor är både CDr och DVDr.

Filmen finns på datorn, som en .bin-fil (ja, med tillhörande .cue) och är på ca 800MB. I en tillhörande informationstext sägs filmen vara i upplösningen 640x352, i xvid och på 700 MB (där står det "avi size", inte "file size").

700 alltså, inte 800.

Nåväl, imgburn ville inte bränna skiten. Nästa steg var att kolla om den ens var uppspelbar. VLC öppnade filen, men ville inte spela själva filmen. Nästa steg var att montera den i Daemon tools, vilket gick bra. Filmen kickade då igång i Mediaplayer och rullade på fint. Förutom då att upplösningen var minimal, men det såg okej ut i helskärm.

Var gå härifrån?

Jag bör ha filmen på skiva inom en timme.

Väldigt tacksam för bra svar.

Postad
Nä jag tycker nog att moderaterna kan ge oss lite tid till att göra narr av Eury. En modern människa ska kunna bränna en skiva tycker jag.

Nu tror jag även för övrigt att Eury kan bränna skiva i normala fall, men att bränna en, bin fil och en cue fil till en film är inte allt för vanligt. Däremot tycker jag en modern människa kanske tipsar mod om att låsa tråden för att problemet är löst, det finns inget mer att diskutera varför skulle mods vilja ha en tråd där man bara spottar på TS.

Postad
Nu tror jag även för övrigt att Eury kan bränna skiva i normala fall, men att bränna en, bin fil och en cue fil till en film är inte allt för vanligt. Däremot tycker jag en modern människa kanske tipsar mod om att låsa tråden för att problemet är löst, det finns inget mer att diskutera varför skulle mods vilja ha en tråd där man bara spottar på TS.

Han hade ju glömt stoppa in en CD-R skiva.