jot Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 NLT €1/2 på B2b. Vid bordet sitter en del bekanta namn men de inblandade i den här handen har jag dålig koll på. cra har en hyfsad stack och jag har sett honom göra en del höjningar så jag sätter honom som hyfsat aggresiv. Players: snoopy (EUR 296,75 in seat 1) skiski (EUR 575,50 in seat 2) cra (EUR 363,75 in seat 3) Crevin (EUR 69,50 in seat 4) CHEAT2WIN (EUR 135,00 in seat 5) jot (EUR 177,75 in seat 6) wman1 (EUR 508,50 in seat 7) olof05 (EUR 196,00 in seat 8) Dealer: Crevin Small Blind: CHEAT2WIN (1,00) Big Blind: jot (2,00) jot was dealt: 6:diamond: - A:diamond: OpeningBetRound wman1 Fold olof05 Fold snoopy Fold skiski Fold cra Call (2,00) Crevin Call (2,00) CHEAT2WIN Call (1,00) jot Check Pre-flop är inte mycke att orda om, CO och knappen limpar in. Dealing Flop: [ Q:diamond: - 7:diamond: - T:diamond: ] (Pot = 8) CHEAT2WIN Check jot Bet (5,00) cra Raise (10,00) Crevin Call (10,00) CHEAT2WIN Fold jot Raise (20,00) cra Call (15,00) Crevin Call (15,00) Bingo, floppar nötfärgen! Tänker inte slöspela den här utan bettar ut med en förhoppning om att få lite action. Väldigt nöjd när jag blir höjd och Crevin synar. Tycker det finns möjligthet att få in mer pengar i den här potten så jag höjder och båda synar. Dealing Turn: [ Q:diamond: - 7:diamond: - T:diamond: - 4:heart: ] (Pot = 81,5) jot Bet (39,00) cra Call (39,00) Crevin All-In (42,50) jot Call (3,50) cra Call (3,50) Ofarlig turn, jag bettar halva potten och båda synar. Dealing River: [ Q:diamond: - 7:diamond: - T:diamond: - 4:heart: - 7:heart: ] (Pot = 208) Ajaj! Precis vad man inte vill ska hända. Nu blir det klurigt. För det första är jag slagen om någon av de andra har set. För det andra så skrämmer rivern en eventuell lägre färg och kanske hindrar mig från att få syn om jag bettar. Att Crevin är all-in gör det hela ytterligare komplicerat eftersom jag kanske redan är död när det gäller huvudpotten. I det här läget har jag ca €108 kvar och cra täcker mig, vad gör jag? Jo jag ställer in. Min motivering just då är att jag är att potten blivit för stor för att lägga sig så det är lika bra att trycka in pengarna innan han gör det. Nu i efterhand undrar jag om det var så smart egentligen? Upplösningen kommer senare... Citera
finnish_fox Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 jag hade nog kört en rackare och höjt igen på turn efter att killen med 42,50 skjutit in rubbet. du har ju redan plockat $39 på turn av den andre killen och kan kanske få med honom på en höjning när du sitter på nötterna rivern däremot var svårare. antar att han inte synar med mycket mer än en kåk i det läget så om jag var beredd att riskera resten av stacken där så hade jag nog check-synat för att få möjlighet att vinna på fler händer om nu han sitter med nåt knasigt som ett högt ruter och kör en river-bluff.. händer som han kanske bluffar med men inte synar bets med. Citera
Björn85 Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Håller med föregående talare, ta chansen och kontra höj igen på turn, minst 40 till sisådär. Orsak: med 2 pers inne har han EV för att sätta sin kåk ifall han har set. Är väl ca 35%. Det är redan en fin pott och du behöver inte bli missnöjd om han foldar. Vid river hade jag gjort samma sak som du, all in. Visst finns det en risk att nån har kåk. Men låt oss säga såhär. Ingen har förmodligen QQ och förmodligen inte heller TT då dessa oftast höjs preflop. Chansen är inte heller så stor att nån har fyrtal i sjuor. Mycket större chans att nån annan dock också floppade färg. Okej kanske inte det bästa resonemanget, men förmodligen den bästa förklaringen till att gå all in och ta risken. trots detta gissar jag på att nån limpade in med TT i ditt fall Citera
Ugrath Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 Jag är ingen expert på NL men om du checkar på river och han betar starkt (antagligen all in) vet du att han har båten och du kan lägga dig. När du gör som du gör kommer antagligen en lägre flush folda(?) medan en båt självklart kommer syna. Citera
asken Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 finska räven och björn: Han kan inte kontrahöja på turn eftersom B2B programvara inte är felprogrammerad. Om någon går all in för mindre än det ursprungliga betet så kan man inte höja mer. Citera
finnish_fox Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 ah, tackar och bockar. har blivit för van vid knaserierna på prima Citera
Björn85 Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 finska räven och björn: Han kan inte kontrahöja på turn eftersom B2B programvara inte är felprogrammerad. Om någon går all in för mindre än det ursprungliga betet så kan man inte höja mer. Självklart, men jag tyckte det såg ut som att han gick all in 3,5 dollar mer än det ursprungliga bettet. jot Bet (39,00) cra Call (39,00) Crevin All-In (42,50) Citera
jna Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 3.5 är mindre än 39. HÖJNINGEN måste vara större än det ursrungliga bettet (väl?). Citera
Nidson Postad 15 April , 2005 Rapport Postad 15 April , 2005 3.5 är mindre än 39. HÖJNINGEN måste vara större än det ursrungliga bettet (väl?). Större eller lika med, ja. Citera
jot Postad 15 April , 2005 Författare Rapport Postad 15 April , 2005 Lite olika uppfattningar om vad man bör göra och det är väl inte så konstigt kanske. I sådana här situationer är det nog mycket reads som avgör hur man bör agera. Jag tror dock själv att det generellt är dåligt att trycka in stacken. Check-syn eller check-fold är nog bättre beroende på vad man vet om motståndaren, eller kanske ett mindre bet om man tror på lägre färg. Angående turn så kan jag som sagt inte inte höja i det läget. Däremot så tycker jag nog i efterhand att jag borde bettat lite högre. Det hela slutade rätt odramatiskt, storstacken foldade och killen all-in hade QT. Citera
Recommended Posts