Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för omtanken. Är säkert många som missar de tunga utgifterna med dessa bilar. Jag lägger ner rätt mycket, ibland för mycket, tid på att planera och ha koll på situationen.

 

Det är lite därför jag börjat släppa tanken om drömbilen GT 3200. Den har nu ca 10år på nacken... :( Man får då bara gå in med halva bilrullen i själva inköpet. ..sen är det möjligt att det blir en annan bil på vintrarna. Jag åker tåg till jobbet om dagarna oavsett om jag har bil el ej..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det som är trist med de italienska sportbilarna kvittar om du kör 100 mil på en sommar kostar endå 40k varje år för service.

 

Porsche är bra alternativ om man är lite försiktig av sig. Kvalitè för att köra året runt med och rimliga service kostnader iaf på nyare modeller.

 

Men man är ju bra sugen på ett fullblod, en svart Ferarri 430...:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en boxster tidigare. Kostade inte mycket i service. Samma som för Volvo/Saab. Gick kalasbra i 4år. Enda jobbiga var parkeringsskador men de kommer oavsett bil. Man får räkna med recond och "en del" putsande. Om man bryr sig. 997 targa vore inte dumt.

 

Ferrari/lamborgini är inte min grej. Varken för plånbok el habegär.. Surt sa räven om rönnbären. Säg till när du köpt den så kan jag kolla på den genom saabrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat svar. Nämnde för sambon på lunchen om att importera bil från USA. Köpa bil. Äga 1-2år. Sedan sälja. Tja, varför inte sa hon :shock: Gick och klurade på det i går då dollarsarna har sjunkit så fint i kurs. Ska räkna på om det går att göra en bra affär el inte de närmsta dagarna. Har en polare som köpte bil därifrån för 2 år sedan, brorsan har koll på allt köp/sälj av bilar + att jag har släkt där borta.

 

 

Vore sick att handla nedanstående skoda. Det är ju skillnad på bil och bil... sa ju nej nyss till en 9-3 då den var för dyr =) Ska se om vi kan provköra en i helgen. Frågan är dock om man vill/kan köra den på vintern... Ger köpet en 5%ig chans.. o man har ju sett hur nära man varit i alla 50/50lägen i livet =)

 

 

Inte helt hundra koll, men min förra chef köpte sina bilar från Kanada istället för USA då det verkar vara snarlika krav som i Sverige.

 

Kan vara värt att kolla upp så det inte är massa justeringar så det blir extrakostnader du måste göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en boxster tidigare. Kostade inte mycket i service. Samma som för Volvo/Saab. Gick kalasbra i 4år. Enda jobbiga var parkeringsskador men de kommer oavsett bil. Man får räkna med recond och "en del" putsande. Om man bryr sig. 997 targa vore inte dumt.

 

Ferrari/lamborgini är inte min grej. Varken för plånbok el habegär.. Surt sa räven om rönnbären. Säg till när du köpt den så kan jag kolla på den genom saabrutan.

 

Har länge varit ett Porsche fan och köpte min första bil i våras som blev nya modellen av boxster och är jätte nöjd. Så Ferrari får vänta, men har alltid sagt att jag ska ha en någon gång i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt hundra koll, men min förra chef köpte sina bilar från Kanada istället för USA då det verkar vara snarlika krav som i Sverige.

 

Kan vara värt att kolla upp så det inte är massa justeringar så det blir extrakostnader du måste göra.

 

Shyst, ska kolla det också!

 

Har länge varit ett Porsche fan och köpte min första bil i våras som blev nya modellen av boxster och är jätte nöjd. Så Ferrari får vänta, men har alltid sagt att jag ska ha en någon gång i livet.

 

Grattis till ett svinbra köp! Den har iaf legat topp på minst antal fel/skador/problem på bilar generellt. Givetvis är det ju en bil som många inte klämmer 5000mil/år med men iaf. Är långt före andra typer av entusiastbilar. Det sjuka är också att den kostar ovanligt lite i servicear. Med lite fipplande fick jag dessutom ner billigaste försäkringen i sthlm från 18' till 6,5k.

 

Bra minnen från den tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lovat att ligga med tjejen hela helgen så det blir ingen poker =) Annars får du gärna hojta till när du tänkt dra in. Måste få in lite mer timmar där.

 

 

Har anmält mig till en bokcirkel på jobbet också. Lite som fruktstund typ.

 

Harrington on Online Cash Games; 6-Max No-Limit Hold 'em.

 

Vi ska köra ett lunchmöte varje vecka där vi diskuterar delar från boken. Vad jag fattat så får jag läsa boken gratis + gratislunch för att diskutera poker. Love my jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt hundra koll, men min förra chef köpte sina bilar från Kanada istället för USA då det verkar vara snarlika krav som i Sverige.

 

Kan vara värt att kolla upp så det inte är massa justeringar så det blir extrakostnader du måste göra.

 

Det är inte så mycket man behöver göra med en bil från USA, men en del modeller i Kanada är redan anpassade.

 

Det viktigaste är utsläppen, och här skiljer det till och med mellan olika delstater i USA. Köper man en bil från CA så är det lugnt. Där är avgaskraven högre än i Sverige.

 

Sen skall bilarnas hastighetsmätare ha en skala som inte är mph dominant, så man kan behöva byta hastighetsmätarskalan. Alternativt tejpa över den amerikanska, det brukar finnas dubbla angivelser.

 

Sen är det blinkers på sidorna har jag för mig som man kan behöva addera.

 

Googla på importera bil och USA så hittar du på typ transportstyrelsens hemsida vad som gäller. Glöm ej heller de papper du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lovat att ligga med tjejen hela helgen så det blir ingen poker =) Annars får du gärna hojta till när du tänkt dra in. Måste få in lite mer timmar där.

 

 

Har anmält mig till en bokcirkel på jobbet också. Lite som fruktstund typ.

 

Harrington on Online Cash Games; 6-Max No-Limit Hold 'em.

 

Vi ska köra ett lunchmöte varje vecka där vi diskuterar delar från boken. Vad jag fattat så får jag läsa boken gratis + gratislunch för att diskutera poker. Love my jobb.

 

Riggar ni om slumgeneratorn efter nya pokerteorier?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl hoppas hon är tajt så att det mest är han som går all in, och att det är HU så att det inte blir "two kings in the hole". :roll:8-)

 

Hur som helst, GL från mig med. Det är alltid bra att få in lite volym där med.

Du lever alltså inte efter principen:

 

"Sex is good but poker lasts longer”?

Man vill inte gärna att rejken höjs så det är bara att bita ihop...
Haha! Ni är för roliga!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill inte gärna att rejken höjs så det är bara att bita ihop...
Hur går det mannen?! Ge oss ett livstecken. Helgen är snart slut. Hang in there!!!

 

Och tills vi hör nå från JohnH får jag bjuda på lite humor...

 

14242_210334221829_688771829_4505781_7888461_n.jpg

 

Haha en Peugot bredvid en Volkswagen!! *loool* :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått ledigt fredagen den 10 dec. Spelar jag dåligt i Tallinn måste jag byta tröja till PokerStars.. det var enda kravet.

 

Springer som en gud på nätet så jag har tagit bort livegames i dbnamnet som en liten jinx. Känns skönt att man inte är helt lost i spelet iaf. Gnetar på med lillrullen... och så svårt ska det väl inte vara att få veva runt på 1/2 om nån månad. =) Det gäller bara att man hittar lite timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har anmält mig till en bokcirkel på jobbet också. Lite som fruktstund typ.

 

Harrington on Online Cash Games; 6-Max No-Limit Hold 'em.

 

Vi ska köra ett lunchmöte varje vecka där vi diskuterar delar från boken. Vad jag fattat så får jag läsa boken gratis + gratislunch för att diskutera poker. Love my jobb.

 

Tack för tipset, har också reggat mig nu. Hoppas det fanns plats kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...