Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har egentligen två frågor.

1. Vilka program är bra för att föra statistik på sitt pokerspelande? Kan man använda vilket program som helst till vilken sida som helst?

2. Vilket program passar bra till spel på Unibet?

Jag är en EXTREM nybörjare om ni inte förstod det :lol:

Tack på förhand!

Postad

Pokertracker2, pokertracker 3, holdem manager, poker office.

Finns nog fler men inget som jag själv har använt.

Alla ovanstående ska gå att ladda ner och testa med gratisversioner.

Pokertracker 2 är nog enklast att komma igång med snabbt eftersom du inte behöver pilla med databaser. Pokeroffice har jag aldrig testat.

Du kan ju använda excel eller ett pappersark för den delen, det beror på hur noga du vill vara och vad du vill bokföra. Men jag antar att du vill ha ett program som gör det automatiskt och ta fram lite enkel statistik och popup info om motståndaren, som de flesta använder det till.

Har själv bara testat Holdem manager med unibet och det fungerar bra. Skulle tro att de andra programmen klarar det också men kolla på deras hemsidor, googla respektive program och se vilka sidor de stödjer.

Unibet har samma software som prima/microgaming.

Postad

Har testat Pokertracker version 2 och 3 samt Holdem Manager. Inget av dem kan statistikföra spel från Unibet. Eller har jag fel? Vad gör jag för fel?

Mvh

Wayne

Postad
Har testat Pokertracker version 2 och 3 samt Holdem Manager. Inget av dem kan statistikföra spel från Unibet. Eller har jag fel? Vad gör jag för fel?

Mvh

Wayne

Holdem Manager fungerar utmärkt med Unibet. Antingen så ställer du den till att auto-importera händer. Det står i FAQ:en hur du skall göra.

Om du bara vill ha statistik i efterhand så kan du importera manuellt i holdem manager. Då ska du importera en fil som heter gamehistory.dat Den finns i mappen där unibet är installerat.

Sen väljer du bara ditt nickname(eller en motståndares) i menyn och sen kan du få fram all möjlig statistik, grafer m.m