Gå till innehåll

Skulle jag kunna ha spelat denna hand bättre?


Recommended Posts

Ett alternativt spel är att bara syna hans raise på floppen och trycka till honom på turn när han betar ur position. Alternativt släppa om du tror hans hand förbättras. Minihöjningen på hans raise på floppen är jag inte helt förtjust i, du skriker styrka och vill bygga pot men ger honom även möjlighet att billigt fiska in en bättre hand (stegen om han håller 56, en till J, ett tvåpar om han t.ex spelar AJ, QJ).

 

Mitt spel hade varit att antingen direkt raisa kraftig på hans flop re-raise eller bara syna och trycka till honom på turn. Valet hade jag gjort efter read på fi (som du nu inte hade) och bordstempo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min höjning på floppen skulle ha vart större men hur mkt?

 

Missade den frågan. Givet hans range och din ganska grunda stack skulle jag ställt rakt av på floppen. Han synar säkert med många kort (t.ex QQ,AJ,QJ,56, XhXh). Om du vill minska variansen kan du bara syna och pusha turn istället om den är ofarlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade den frågan. Givet hans range och din ganska grunda stack skulle jag ställt rakt av på floppen. Han synar säkert med många kort (t.ex QQ,AJ,QJ,56, XhXh). Om du vill minska variansen kan du bara syna och pusha turn istället om den är ofarlig.

 

Tack, håller med dig.

 

Edit: Jag ställer nog på turn nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sätter honom på en knekt höjde du ju tillräckligt lite för att han skulle syna. Han gjorde ju vad du ville att han skulle göra. Du vill ju ha kvar honom i handen när du leder.

 

Du råkade bara ha pokergudarna emot dig den här handen.

 

Sant, där var den där procenten med skitturn och river. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Sant, vore en idiotmove.

 

pushar du med drag där och folk gillar att syna pga de så pusha med KK. Har folk hög FE så mjölka, men beta mer än dubbla iaf, alla drag får ju odds. Höj från 37 till 117 typ och han synar har han bara halva stacken kvar på turn. Lättare beslut för dig och inga odds som han drar. Riverfold given.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...