Gå till innehåll

Vilken Pokermus?


dinj

Recommended Posts

Jag spelar poker ibland, på min fritid. Just nu har jag mycket fritid och jag spelar 9-bord 3-5 timmar om dagen på min bärbara.

Det betyder j**** ont i handen.

Jag tänker köpa en ny hygglig mus som kan hantera 9-bords precision och minska slitheten på min hand och handled.

 

Jag antar att flera av er har eller har haft samma problem och jag undrar vad ni rekommenderar. tack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindad med många olika möss utan problem. Eller visst, dom allra minsta går väl bort för min del.

För mig är det viktigare hur jag sitter. Att jag har ett bra stöd för underarmen osv.

 

Bara så du tänker på att det kanske är där boven är, och inte enbart vilken mus du kör med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitech%20MX620.jpg

 

Den är jag väldigt nöjd med. Musen sitter skönt i handen (;-) ) och har helt brutalt lång batteritid. Den har inte inbyggda batterier, utan jag använder några uppladdningsbara GP-batterier. Föredrar det eftersom att man alltid har fräscha batterier ifall de i musen skulle ta slut samt att de är lättare att byta ut.

 

Har väl haft min i två månader nu. Hade redan använt batterierna innan så batterinivån var på 70% från början. Har fortfarande 25% kvar.

 

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=175712

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen jag använder är faktiskt ergonomisk, för högerhänta, (även om den är MSI som kom med laptopen), men eftersom jag brukar spela i sängen och utan musmatta och utan handleds kudde kudden, blir musen lite tuff för min hand.

Jag har läst bra recensioner om Logitech VX Revolution, Microsoft Mini Mouse, Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000, Ideazon Reaper Edge, Razer DeathAdder,Logitech G5, bla., men en sak är en recension och en annan sak är erfarenheten av flera timmar varje dag på datorn, så jag har lite svårt att välja den bästa utan hjälp av er. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar poker ibland, på min fritid. Just nu har jag mycket fritid och jag spelar 9-bord 3-5 timmar om dagen på min bärbara.

Det betyder j**** ont i handen.

Jag tänker köpa en ny hygglig mus som kan hantera 9-bords precision och minska slitheten på min hand och handled.

 

Jag antar att flera av er har eller har haft samma problem och jag undrar vad ni rekommenderar. tack...

 

Haha, touchpaden för 9 bord, vilket självplågeri!

Mitt tips är Intellimouse Explorer 3. En bra mus. Vill du ha extra bra glid kan du köpa till ett par Glidz (ingår om du köper en bra musmatta, t ex Qpad). Då får du superskön friktion mellan mus och musmatta. Rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst bra recensioner om Logitech VX Revolution, Microsoft Mini Mouse, Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000, Ideazon Reaper Edge, Razer DeathAdder,Logitech G5, bla., men en sak är en recension och en annan sak är erfarenheten av flera timmar varje dag på datorn, så jag har lite svårt att välja den bästa utan hjälp av er. Tack

 

Spelar & använder mina datorer ofta liggande på en tältmadrass.

 

Både Razers DeathAdder och Cyber Snipa Stinger (utan extravikt på 140g som jag brukar ha) är bekväma och kräver inte mycket ansträngning.

 

Dessutom fungerar nästan vilken yta som helst som underlag.

För mycket skräp på golvet har dock slitit mina möss lite för fort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem med handleden förut och kollade runt efter en ny mus. Men istället för ny mus fixade jag en liten kudde som är fylld med ris som stöd för handleden. Det är för att handleden ska komma lite högre upp så att handen inte blir vinklad uppåt. Gör tydligen att någon blodådra eller var det var inte kommer i kläm. Funkade bra i alla fall, inga problem alls med handen nu och jag sitter mååånga timmar om dagen vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker, som många andra, att 3.0an är så nära den perfekta musen man hittills har kommit ;]

 

Den är hursomhelst väldigt skön och slitstark. Och angående precision, du får leta bra länge för att hitta en mus som inte klarar av att spela 9 bord =)

 

Du hittar den t.ex. här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem med handleden förut och kollade runt efter en ny mus. Men istället för ny mus fixade jag en liten kudde som är fylld med ris som stöd för handleden. Det är för att handleden ska komma lite högre upp så att handen inte blir vinklad uppåt. Gör tydligen att någon blodådra eller var det var inte kommer i kläm. Funkade bra i alla fall, inga problem alls med handen nu och jag sitter mååånga timmar om dagen vid datorn.

 

Låter intressant, var köpte du den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen jag använder är faktiskt ergonomisk, för högerhänta, (även om den är MSI som kom med laptopen), men eftersom jag brukar spela i sängen och utan musmatta och utan handleds kudde kudden, blir musen lite tuff för min hand.

Jag har läst bra recensioner om Logitech VX Revolution, Microsoft Mini Mouse, Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000, Ideazon Reaper Edge, Razer DeathAdder,Logitech G5, bla., men en sak är en recension och en annan sak är erfarenheten av flera timmar varje dag på datorn, så jag har lite svårt att välja den bästa utan hjälp av er. Tack

En sak jag kan lägga till om den mus jag rekommenderade (Logitech MX620 Cordless Laser Mouse) är att den fungerar utmärkt utan musmatta till i stort sett alla underlag, däribland sängen. Jag tror laser är bättre än optiskt i det avseendet, men jag tror båda teknikerna fungerar bra för just sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina tips.

 

-lär er använda musen med vänster hand, går lätt och jag kör vänster 95% nu. blir perfekt med tangenbordet mitt i knät och man skriver siffrorna ledigt med höger hand. alla högerergonomiska musar går bort då.

-Ha inte en för stor mus, fick problem med kramp handen då jag kupade den för mkt. vikt har jag inte funderat över och har nog en ganska lätt mus.

-om du är våldsam, köp en billig mus (hellst två) :-)

 

Senaste musen jag köpte var en microsoft bluetooth mus som funkar fint den korta tid jag haft den.

 

microsoft-bluetooth-notebook-mouse-5000.436174.jpg

 

Till stationära har jag speedlinks metallaktiga mus och tangentbord. Säkert finns det hundra som är bättre men ganska snyggt och framförallt gillar jag det platta tangentbordet. Kan bli lite skönt svalt också tills man ska grinda om fönstret är öppet.

 

sl-6496-ssv_1.jpg

 

/rosen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...