Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som kan några bra svordomar? Mina är slut...

nr1: 11dollars NL

Resultat: Tidigt av många

Kommentar: Åkte med AQ och träffat A mot set efter att ha raisat pre. Snudd på omöjligt att hitta folden med grunda stackar.

nr2: 24dollars KO Turbo NL

Resultat: 59 av 90

Kommentar: LOL! Spelar i stort sett två händer. Första är när jag raisar en utglimp med ATs i sen pos och får call. Flop kommer 29J med mitt färgdrag, han checkar jag cbar och han miniraisar. Jag räknar med minst 12 outs och ställer. Han synar för 1700 till i 3,5k-potten... med 44 (jag leder procentuellt)!!!. Jag rivrar färgen efter att turnen parade brädan. Sen ligger jag en bit över average och är tight. Sen får jag AA på knappen och reraisar en utg-raise som blixtställer (vi har djupa stackar). Jag synar såklart och han visar upp QQ. Q-Klonk på flop. Hade legat top 5.

nr3: 24dollars NL

Resultat: 825 av 1486

Kommentar: 3 AA-händer första timmen. Två blindsteals (yay) och en stor potförlust som gick till såhär. Jag reraisar en utgraise till 12xbb och får call av sb (!) som är kass och utg synar också. Flop kommer 24J med färgdrag och jag cbar ganska mycket. call från sb, utg lägger sig. Turn kommer T i färgen och det blir check check. River kommer 9 i färgen igen och han ställer, jag lägger mig och förlorar en stoor pott. Åker med floppad K med 3-kicker mot limpad knapp som bettar flop med KQ som jag checkraisade in när jag var kort.

nr4: 20dollars HORSE

Resultat: 20 av 87

Kommentar: Låg väldigt bra till länge. Började sen dra RIKTIGT dåligt och semibubblade till slut.

nr5: 24dollars NL Holdem

Resultat: 20 av 45

Kommentar: Dubblade tidigt, låg average senare. Hade 30xbb och 5xade en limper med AKs, sen blev jag disconnectad och när jag kom tillbaka hade jag förlorat potten... Med 24xbb kvar reraisar jag en tidig raise med AQos, han pushar och jag måste syna. Han har AK som håller upp.

nr6: 20dollars rebuy NL (1 r + 1a som vanligt)

Resultat: 172 av 405

Kommentar: Lite under average efter rebuyen. Sjönk stadigt, fick inga händer. Gör mitt första spel då jag raisar från CO med A5s mot en dålig limper i posen innan. Flop kommer 2AJ, check check. Turn 4 och mitt färgdrag kommer. Han minibettar ut och jag ställer vilket är 10x hans bet. Han synar efter en viss betänketid med A8os som självklart håller, jävla jättesopa. Varför minibetta om man inte respekterar raise???

nr7: 24dollars HA-satellit

Resultat: 9 av 25

Kommentar: Dåligt motstånd igen men fick inga händer. Torskade en okej pot när jag raisat turn och blev disconnectad...

nr8: 50dollars NL Holdem

Resultat: 287 av 516

Kommentar: Tappade en fjärdedels startstack tills jag efter trekvart fick TT som sb. 4xade då mot en aggro och kass limper som hade typ 24xbb. Han ställde snabbt och jag läste honom som svag och synade. Han hade A6os och klonkade A på flop. Sen hade jag typ 10xbb kvar och väntade på läge. Tripplar sen med top par och har 20xbb. Ligger där ett tag, sen pushar jag med 15xbb mot en knapplimp när jag som sb plockar upp AJs. Hoppas få syn av sämre ess t ex. Han synar med AKos. Jag floppar färgdrag men dock K, jag träffar inte (doh).

Dagens resultat: -256$

Enough said.