Buffe Postad 18 Januari , 2009 Rapport Postad 18 Januari , 2009 I den här tråden tänkte jag skriva lite allmänt om mina resultat, mål, taktik osv under det här året. Avsikten är att den ska vara lite av samlingsplats där man kan skriva om lite allt möjligt. Jag kommer sedan ha en ny tråd för varje månad tror jag där jag skriver mer exakta resultat. Sen funderar jag på att köra upp en tråd enbart för hand histories och kommentarer till dem. Vad tror ni om det upplägget? För att börja lite med de mål jag satt upp för året så ser det ut såhär: 1) Spela minst 40 timmar i veckan. 2) Plussa 3000$/månad. 3) Ha en ROI över 50%. 4) Ha en ITM över 15%. 5) Utveckla och utvärdera mitt spel. Jag inser att många av målen kan anses vara fåniga och inte ge någonting men jag tycker att det är roligt och jag tror att det kommer att hjälpa mig fokusera på spelet. Sedan kommer säkert ett par av dem revideras beroende på hur det går, exempelvis pengamålet. Rent spelmässigt så finns det ett par delar jag ska försöka tänka på: 1) Kontrollerad aggressivitet; En av mina starkare sidor som jag ska försöka använda på rätt sätt. 2) Tålamod; Något jag är sämre på men tror att jag sakta utvecklar. 3) Undvika tilt; Är nog helt okej, men kan alltid bli bättre. 4) Hitta foldsen och respektera motståndarens spel; Är definitivt något jag kan bli bättre på. 5) Göra bra reads; Är bra men kan nog bli ännu bättre ju mer jag spelar. 6) Våga göra spel; Nog min starkaste sida, gäller att jag använder det rätt bara. Jag kommer återkomma till mer ren turneringstaktik framöver. I morgon börjar jag! Citera
T_RED Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 Kommentar: Om du ska tjäna $3000 med ett ROI på 50% måste du spela för $6000 varje månad. Du pratar om 40h i veckan, vilket jag översätter till 5 dagar. 5*4 = 20 dagar. Inköp per dag = $6000/20 = $300 Med tanke på din första introdag där du gick back i storleksordningen $500 utan att spela en riktigt dyr turnering, känns $300 som alldeles för lite pengar. Alltså: Du kommer antingen att tjäna betydligt mer än $3000 dollaz i månaden, ha ett ROI på högt över 50% eller spendera endast $300 per dag. Jag tror att du snarare kommer spendera $500 per dag, och ditt ROI kommer kanske vara 30%(?) Det känns mer realistiskt kanske(?) Citera
Zalon Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 Jag tror Uffe kommer spela lite större turneringar så att han spenderar mer än 500$/dag i snitt. Men det är bara en gissning Jag har några frågor: 1) Kontrollerad aggressivitet; En av mina starkare sidor som jag ska försöka använda på rätt sätt. Vad innebär detta? Jag tror jag har ett hum, men du får gärna utveckla. Annars håller jag med om punkt 3-6, men inte punkt 2. Jag har inte sett dig spela supermånga gånger men jag tycker oftast att du har bra tålamod. Citera
Buffe Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Jävla KTH:are som gör matten... Jag tror att pengamålet förhoppningsvis revideras uppåt och ROI kanske lite neråt.. Angående hur mycket jag kommer att lira för varje dag så får vi se, jag började ju med mest små turneringar igår och det blev ju ändå typ 500 dollar. I början så kommer jag nog spela lite mindre turneringar, dels för att bli av med ringrostigheten utan att förlora för mycket och dels för att bygga upp lite självförtroende. Zalon: Det där var en fråga, kommer de andra sen eller? Min tanke med kontrollerad aggressivitet var exempelvis att öka tempo innan bubblan med steals och resteals pre. Sätta press på spelare som gett veka intryck osv.. Kontrollerad innebär att jag inte får göra det för mycket bara... Typ så. Tack för semikomplimangen gällande mitt tålamod, är väl kanske något jag har blivit bättre på men min gamla uppfattning lever kvar eller något. Bra med synpunkter, keep 'em coming! Citera
Zalon Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 När jag började skriva trodde jag att jag hade fler frågor Ska bli kul när du börjar skriva mer om din turneringstaktik. Citera
Buffe Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 Turneringstaktik märker ni lite i Hand Histories, kommer dock återkomma mer i ämnet. En snabb utvärdering efter ett par dagar visar att spelet fortfarande finns där, dock måste jag bli mycket bättre på att respektera mina motståndare. Av någon anledning vill jag vinna varje pot jag är med i, vilket inte är särskilt bra . Dock har jag verkligen insett detta problem och kommer att jobba stenhårt för att minimera det. Samtidigt har jag insett att 40 timmar i veckan kan bli svårt att uppnå. Ett nytt mål är väl snarare minst 30 timmar i veckan. Samtidigt ska jag kunna flexa på så vis att jag spelar länge när jag är i form och taggad och spelar kanske lite eller inte alls då jag inte är särskilt sugen. Som exempel på detta kommer jag inte att spela i kväll då jag känner mig seg och förkyld och behöver lite paus från pokern. Däremot kommer jag lira i morgon och antingen på fredag eller lördag också. En sista observation är att jag som vanligt kommer ganska långt i turneringarna, det är väldigt sällan jag åker tidigt. Tyvärr har jag bubblat eller nästan-bubblat i alltför många hittills. Det kommer förhoppningsvis bli fler ITM framöver då jag får lite medflyt kring bubblan. Citera
Recommended Posts