Gå till innehåll

Cap limit holdem rebuya eller inte?


AA-MRPoker

Recommended Posts

Tjena

 

Har börjat lirar lite på FTP och främst på 6max Cap limit borden.

Cap limit är alltså så att man max kan förlora 30bbs på en hand (så minimum buy in är 30bbs). Så då är min fråga om man köper in för 30BBs och sedan förlorar lite och åker ner till ca 18bbs ska man rebuya då eller fortsätta spela. Jag har ett edge med 30bbs (cap alltså). Män också ett edge när jag har mindre än det. Dom som shortstackar (köper in för 20bbs) rebuyar ju aldrig eftersom dom tror att deras edge blir störe desto mindre pengar dom har på bordet. Eftersom dom kan komma över fis lösa höjningar från sen pos och då är fi bunden mer till potten och gör mer lösa synar med typ 9-8s än han hade gjort vid en push för 20bbs. Så vad tror ni ska man rebuya eller inte? När jag kör med 100bbs rebuyar jag ju hella tiden men det är ju för att man inte riktigt kan spela anorlunda med 85bbs än 100bbs bara får mindre betalt när man får en riktigt bra hand. Men med 18bbs kan man ju 3 beta All-in väldigt profitable och mycket mer profitable än med 30bbs. Men jag får ju inte lika mycket pengar om jag träffar en bra han och bara har 18bbs.

 

så vad tror ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har inga övriga tips till en NLH;-) Cap spelare?

 

En sak jag tycker jag har lite problem är när man ska 3beta all in och när man bara ska höja hans höjning tips?

 

Sen är det svårt att veta med vilka händer det är + ev att göra det här med?

Finns det någon sorts programvara som kan hjälpa än med det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har inga övriga tips till en NLH;-) Cap spelare?

 

En sak jag tycker jag har lite problem är när man ska 3beta all in och när man bara ska höja hans höjning tips?

 

Sen är det svårt att veta med vilka händer det är + ev att göra det här med?

Finns det någon sorts programvara som kan hjälpa än med det här?

 

Alla tips här gäller NLT.

 

Normale är ju att folk öppnar 2-2,5xbb och då har jag alltid en 3betsrange istället för shoverange.

Lek lite med pokerstove och försök tänka logiskt och fundera lite mer när du spelar så ska det inte vara så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej så om fi höjer till $2,5 pre (blinds $0,5-1)höjer du till $7,5 då ? Om vi säger att du är ur pos mot fi. Du har tex bb knappen höjer sb foldar skulle det inte vara ett bra spel att höja så mycket så om han synar att du kan pusha på any flopp som en stop and go? Så $ 12-15 höjning tankar ?

 

 

Okej så man bör alltid 3 beta om man ligger före mot fis höjnings rang är det + ev? Även om det oftast är mer + ev att syna med mindre pps och sc. Tycker poker stove är ett bra verktyg men det blir svårt att se i pokerstove. Hur man ska spela på floppen om han synar och exakt vad man ska 3beta med finns det några huvudregler som om du ligger 70% före fis range så bör du 3beta osv ?

 

Sen det här med att isolera limpare. Tycker ni att man bör gör det lika mycket som i ett 100bbs cg? Fi bör väll folda mer till isolerings höjningar eftersom han får sämre odds men bör vi fortfarande isolera med tex 7-6s på knappen om co limpar ?

 

Har utgåt från att vi har 30bbs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej så om fi höjer till $2,5 pre (blinds $0,5-1)höjer du till $7,5 då ? Om vi säger att du är ur pos mot fi. Du har tex bb knappen höjer sb foldar skulle det inte vara ett bra spel att höja så mycket så om han synar att du kan pusha på any flopp som en stop and go? Så $ 12-15 höjning tankar ?

 

 

Okej så man bör alltid 3 beta om man ligger före mot fis höjnings rang är det + ev? Även om det oftast är mer + ev att syna med mindre pps och sc. Tycker poker stove är ett bra verktyg men det blir svårt att se i pokerstove. Hur man ska spela på floppen om han synar och exakt vad man ska 3beta med finns det några huvudregler som om du ligger 70% före fis range så bör du 3beta osv ?

 

Sen det här med att isolera limpare. Tycker ni att man bör gör det lika mycket som i ett 100bbs cg? Fi bör väll folda mer till isolerings höjningar eftersom han får sämre odds men bör vi fortfarande isolera med tex 7-6s på knappen om co limpar ?

 

Har utgåt från att vi har 30bbs

 

Att med en 30BB stack syna höjningar med små PP's och SC's för att dra ut är inte lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...