Gå till innehåll

Slasken siktar mot några tusen extra i månaden

Recommended Posts

Postad

Hej,

Tänkte starta en dagbok för att kunna få en bra motivation för att bokföra mina spel och kunna få hjälp med hur man hade kunnat gjort annorunda i vissa lägen.

Lite om mig. Är 28 år. Har spelat poker till och från ganska länge. Började spela på nätet redan innan poker boomen hade kommit igång.

Gick lite upp och ner för mig. Mitt största problem har varit disiplin och girighet. Har varit lite rädd för att förlora pengar. När det gått bra så är allt så klart frid och fröjd men när det gått dåligt ett tag så har jag slutat och spelat i några månader eller till och med några år. Jag har även inte haft så mycket tid till att spela eftersom att jag har två barn.

Dock har jag hunnit med att en gång vinna 20000:- i en Expekt turnering och 10000:- i en Party Poker turnering. Jag har även varit till amsterdam och spelat sidoturneringar i master classics of poker. Har dock inte spelat så mycket turneringar.

Har nu bestämt mig för att ge pokern en rejäl chans igen. Jag tror (som så många andra) att om jag bara ger det en riktig chans så kan jag lyckas riktigt bra.

Jag har inte ett så stort spelkapital. Har satt in $200 på Titan Poker. Har även fått en bonus på $100 där. Så $300 startar jag på.

Har efter viss vånda bestämt mig för att spela NL 20 för att försöka bygga upp rullen.

Jämt när det börjar gå dåligt börja jag tänka att jag ska spela FL Sng eller turneringar istället men nu ska jag försöka hålla mig till NL.

Mitt mål är att så snabbt som möjligt ta mig upp till NL100.

Sedan är målet att jag till och börja med ska kunna ta ut 3000:- i månaden på Poker.

Postad

Har redan spelat i fyra dagar faktiskt. Började spela redan tre dagar innan jag skrev mitt första inlägg i går.

Första dagen spelade NL20 på två bord. på titan Poker.

Känndes lite ovant i början och jag gjorde nått misstag direkt. Men jag kom igång ganska snabbt. Spelade i ca 2 timmar och gick $45 plus. Så det var en bra början.

Synd att det inte verkar gå att ladda upp hand historys.

Resultat efter första dagens spel + 45 Total rulle $345

Postad

Ska även skriva hur det gått under de andra dagarna jag redan spelat.

Andra dagen slutade med $35 vinst sedan jag faktiskt spelat några händer riktigt dåligt men haft grym tur och klonkat hem det på rivern.

Trots vinsten var jag besviken på mig själv efter passet för att jag vet att jag spelat dåligt.

Dag 2: +$35

Dag 3 plusar jag $30 efter att det gått lite upp och ned.

Dag 4: Har under tidigare pass spelat 2 bord sammtidgt men under fjärde dagen testar jag för första gången att spela 4 bord, sexmanna.

Det fungerar riktigt bra. Lågg riktigt bra till ett tag men tappade tyvärr lite på slutet av passet. Går dock därifrån med ett resultat på +$14.

Som sagt är det verkligen synd att det inte verkar gå att posta hand historys. Är det ingen som har koll på hur man gör det på Titan poker eller Expekt?

Totalt i rulle: $424 +224 (varav $100 är en bonus)

Nu väntar dagens pass.

Postad

Hej och hå här händer det grejjer!

Har laddat hem Pocker Tracker så nu kan jag äntligen posta lite händer.

Gårdagens spel gick bra och jag plussad drygt $20 igen.

Har 446 dollars just nu.

Enligt statistiken på Poker Tracker har jag vunnit 15 av 20 sessioner. Jag har spelat 2680 händer under 11 timmars spel.

Ligger på 13,72 BB/100

Här kommer hand. Hur ska jag spela på Turn. Jag vet att highrewler är en tight spelare. Spelar bara bra händer. Samtidigt har jag länge väntat på en chans att sätta åt honom

Seat 1: SonnyBlackkk ($8.73 in chips)

Seat 3: highrewler ($32.84 in chips) DEALER

Seat 5: sanesors ($8.60 in chips)

Seat 6: Tenkrato ($17.20 in chips)

Seat 8: Strider1001 ($21.25 in chips)

Seat 10: tyutyu77 ($26.69 in chips)

sanesors: Post SB $0.10

Tenkrato: Post BB $0.20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tenkrato Jack of SpadesKing of Spades

Strider1001: Fold

tyutyu77: Fold

SonnyBlackkk: Call $0.20

highrewler: Raise (NF) $0.90

sanesors: Fold

Tenkrato: Call $0.70 <-- Är det korrekt mot en tight spelare? Kankse inte.

SonnyBlackkk: Call $0.70

*** FLOP *** 10 of Clubs9 of Spades2 of Hearts

Tenkrato: Check

SonnyBlackkk: Check

highrewler: Bet $2.20

Jag har allstå stegdrag och två överkort. Han kan försöka köpa potten. Vad ska jag göra? Är det bara höjning som gäller, eller bör jag lägga mig?

Här en annan hand:

Seat 1: MihOks ($19.80 in chips)

Seat 3: Sebezout ($20.48 in chips)

Seat 6: Tenkrato ($19.37 in chips) DEALER

Seat 8: BagNBox85 ($12.70 in chips)

Seat 10: polearm ($20.00 in chips)

BagNBox85: Post SB $0.10

polearm: Post BB $0.20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tenkrato Ace of DiamondsKing of Hearts

MihOks: Raise (NF) $0.60

Sebezout: Fold

Tenkrato: Raise (NF) $1.80

BagNBox85: Fold

polearm: Fold

MihOks: Call $1.20

*** FLOP *** Jack of Diamonds9 of Spades10 of Clubs

MihOks: Check

Tenkrato: Bet $3.90

MihOks: Call $3.90

*** TURN *** 7 of Clubs

MihOks: Check

Tenkrato: Bet $5.85

MihOks: Raise (NF) $14.10

Tenkrato: Allin $7.82

*** RIVER *** Queen of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $38.47 Rake $1.00

MihOks: Shows Jack of Hearts10 of Hearts

MihOks: wins $0.43

Tenkrato: wins $38.04

Hur spelade jag egentligen här? Borde jag lagt mig mot hans Allin? Jag vet inget om honom sedan tidigare.

Jag synade eftersom det bara kostade mig 7 tilloch jag hade stegdrag och två överkort.