Gå till innehåll

Thorn- är hemma och chillar 8-)


Thorn-

Recommended Posts

  • Svars 304
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker det verkar väldigt misstänksamt att en oerfaren(?) lowstakes spelare går och vinner TVÅ highstakes turneringar under kort tid.

Lowstakes spelare gör bara inte det.

 

Skulle inte förvåna mig så mycket om det är Rebonius och/eller Thorn bakom det där kontot. Skulle heller inte förvåna mig om någon av dom spelade finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar väldigt misstänksamt att en oerfaren(?) lowstakes spelare går och vinner TVÅ highstakes turneringar under kort tid.

Lowstakes spelare gör bara inte det.

 

Skulle inte förvåna mig så mycket om det är Rebonius och/eller Thorn bakom det där kontot. Skulle heller inte förvåna mig om någon av dom spelade finalbordet.

 

det är tyvärr fakta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar väldigt misstänksamt att en oerfaren(?) lowstakes spelare går och vinner TVÅ highstakes turneringar under kort tid.

Lowstakes spelare gör bara inte det.

 

Skulle inte förvåna mig så mycket om det är Rebonius och/eller Thorn bakom det där kontot. Skulle heller inte förvåna mig om någon av dom spelade finalbordet.

 

Personen har inte samma nick på andra sajter, och nej, jag tänker inte ge ut personens nick där.

Börjar undra när ni ska förstå vilken varians det är i MTTs, titta på halfreak, julian verse mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad sägs om denna?

 

***** Hand History for Game 7845376352 *****

NL Texas Hold'em Trny: 44562426 Level: 3 Blinds(100/200) - Sunday, March 01, 13:44:26 EST 2009

Table Monthly Million ($1 Million Gtd) (1615905) Bord #155 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: Azaru888 ( 19,430 )

Seat 4: DaMaryJoanna ( 21,203 )

Seat 1: Dancing_Brave ( 37,801 )

Seat 9: Thorn- ( 17,556 )

Seat 7: JONASTHEPRO ( 22,900 )

Seat 6: happykids ( 14,974 )

Seat 2: j12345118 ( 17,937 )

Seat 3: kayEdee ( 15,381 )

Seat 8: pintarnih ( 11,193 )

Seat 5: tunsheiken ( 21,425 )

Trny: 44562426 Level: 3

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Thorn- [ As Ah ]

pintarnih folds

Thorn- raises [600]

Azaru888 folds

Dancing_Brave folds

j12345118 folds

kayEdee calls [600]

DaMaryJoanna folds

tunsheiken folds

happykids folds

JONASTHEPRO calls [400]

** Dealing Flop ** [ Ac, Ad, 4h ]

JONASTHEPRO checks

Thorn- checks

kayEdee checks

** Dealing Turn ** [ 9d ]

JONASTHEPRO checks

Thorn- bets [1,150]

kayEdee raises [2,700]

JONASTHEPRO folds

Thorn- calls [1,550]

** Dealing River ** [ Jd ]

Thorn- checks

kayEdee checks

Thorn- shows [ As, Ah ]four of a kind, Aces.

kayEdee doesn't show [ 8d, 6s ]a pair of Aces.

Thorn- wins 7,300 chips from the main pot with four of a kind, Aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Session Start: Wed Mar 25 03:00:55 2009

Session Ident: Sammy_any_two

(03:00:55) Session Ident: Sammy_any_two (~jago@AgatonSAX.users.quakenet.org)

(03:00:55) (Sammy_any_two) svara privv då

(03:00:58) (Sammy_any_two) din tomte

(03:01:04) (Sammy_any_two) thorn från forumet här

 

(04:09:14) (Sorken) har ni slutat upp med fuskandet då?

(04:09:36) (Sammy_any_two) hehe jo

(04:09:45) (Sammy_any_two) eller ja fuskande och fuskande

(04:09:48) (Sammy_any_two) finns värre grejer folk kan göra

(04:10:12) (Sammy_any_two) menar vi vet väl alla skattepengarna

(04:10:15) (Sammy_any_two) menar skattar du?

(04:10:49) (Sorken) är back på sidor som man ska skatta för sina vinster från ändå :)

(04:11:22) (Sammy_any_two) ok men handen på hjärtat hade du skattat

(04:11:27) (Sammy_any_two) om du t ex dragit hem SM

(04:11:55) (Sammy_any_two) menar om folk ska peka på fel och fusk som andra gör ska dom vara raka i ryggen själva

 

(04:31:49) (Sammy_any_two) jo visst är det dåliga lagar minst sagt

(04:32:40) (Sammy_any_two) men som det ser ut just nu så är det ju så. och även om vi skippar att skatta för vi inte tycker det är rimligt så sätter ju folk sina egna gränser vad som är ok och vad som inte är ok

(04:32:50) (Sammy_any_two) vi tyckte ju det var ok att köra den lösningen

(04:32:58) (Sammy_any_two) då jag vet många som säger åt sina hästar hur dom ska spela

 

(04:40:15) (Sammy_any_two) allså det är så mkt procent hit och dit så sånt där kommer ju vara omöjligt att dra en gränd vad som är "ok" och vad som inte är. visst är det fusk att säga sina kort om man är på samma bord, men det är inte så sjuuukt fusk så man blir röd om kinderna när man säger sina hålkort. det ger knappast så stor edge att det visar sig direkt

(04:40:34) (Sammy_any_two) ska vara väldigt speciella situationer då

 

(04:43:43) (Sammy_any_two) jag anser att lirar jag med min polare, vi grindar tillsammans på ventrilo t ex

(04:44:09) (Sammy_any_two) och råkar hamna samma bord i SM så säger vi holecards till varandra, utan att skämmas

 

(04:45:29) (Sammy_any_two) haha

(04:45:34) (Sammy_any_two) sorken du är fair play

(04:45:55) (Sammy_any_two) men detta är faktiskt så sjukt liten fördel

(04:46:07) (Sammy_any_two) spelar du onlinespel?

(04:46:10) (Sammy_any_two) du skulle spy då

(04:46:21) (Sammy_any_two) det är typ som du fick 2 skott extra i ditt vapen

(04:46:27) (Sammy_any_two) när folk springer utan väggar och utan rekyl

(04:46:58) (Sammy_any_two) så länge inte alla kör efter samma regler

(04:47:05) (Sammy_any_two) är det varje man för sig själv

(04:47:14) (Sammy_any_two) lite samma sak som vad göra när nån timar ut finalbord HU?

(04:47:23) (Sammy_any_two) vissa snor sönder blidns vissa sitter ut och callar på support

(04:47:48) (Sammy_any_two) i den riktiga världen finns ingen plats för the good guys, karma är bullshit

 

Sedan så kör han under tiden en lång predikan om att jag sjunker lågt för att jag driver en IRC-kanal på det sättet som jag och dom andra som hänger där vill ha det, genom att skicka ut (banna) folk som vi inte vill ha att göra med. Vilket han jämför med hans egna värderingar om att fuska i poker. Han slängde även ur sig massa jämförelser om hur mitt beteende är i klass med politiska ideologier som kommunism och nazism. Påhopp som jag givetvis tar åt mig av då det är ganska larvigt att jämföra hur såna rörelser kommer till makten och sedan driver ett helt land med hur en liten IRC-kanal med mindre än 100 pers drivs. Orkar inte posta allt det här men loggar kan skickas via PM eller kontakta mig på QuakeNet om de är utav intresse (/msg Sorken, och ja, du är fortfarande på min ignorelista, Thorn-).

 

Och detta är jag medveten om att jag har skrivit. Du är bara lite för äcklig för att jag ska orka bry mig om sådant i det här fallet.

 

(04:48:33) (Sammy_any_two) du behöver ju inte kriga på forumet nu med quotes härifrån, detta är privat mellan oss

(04:48:40) (Sammy_any_two) men det är lite så jag ser på det

(04:53:46) (Sorken) skulle aldrig posta sånt som jag har snackat med någon i pm om utan att fråga först

 

Just det, screenshots har tagits även den här gången. Gillar ni inte att detta postas här så flytta det till en ny tråd, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...