Alfredo__ Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 +1 på avanza zero och inte kolla på 10 år Citera
Rooney Postad 9 April , 2010 Författare Rapport Postad 9 April , 2010 Jobba dehär jävla högskoleprovet nu då!!! Citera
Alfredo__ Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 Jobba dehär jävla högskoleprovet nu då!!! Har de minskat ORD-delen än? Alla andra delar var ju "lätta", sen så kommer den där fittdelen som bara gamla människor kan få hög poäng på Citera
Metaddict Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 Har de minskat ORD-delen än? Alla andra delar var ju "lätta", sen så kommer den där fittdelen som bara gamla människor kan få hög poäng på Orden var ju den lätta delen... Citera
Alfredo__ Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 Orden var ju den lätta delen... Fick 1.3, slutresultatet våldtogs ju lite av man fick 15/40 på orden. Citera
killerwolf Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 e ju på orden man jobbar in poängen, svensk läsförståelse är alltid svårast för mig i alla fall för att dem väljer så sjuka topics där, eng-förståelsen så har jag alltid haft turen att få texter man är något halvhjärtat intresserad av istället för fördelar/nackdelar med olika virkningsmetoder. Citera
GG Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Orden är ett jävla skämt, så löjligt jävla uppbyggt prov varför i helvete har de 40 ord? Gl ronny jag ska dit och skriva 2,0 igen (eller?????) Citera
Rooney Postad 10 April , 2010 Författare Rapport Postad 10 April , 2010 Jag skäms... 64 poäng räknar jag ihop det till. Till o med sämre än förra gången jag gjorde det helt oförberedd Engelskan var jag stensäker på. 13 rätt där. Förstår inte var det gick snett. DTK kändes rimlig med 16 rätt. Nästan i underkant. Där har jag lärt mig ganska bra från boken bra sätt att arbeta. Svenska läs var CP idag. Mycket svårare än förra gången och alla jag pratade med var överens om det. 10 poäng där (tror jag hade 17-18 förra ggn). Blev sjukt stressad när jag fastnade direkt. Matten förstår jag inte. Trodde jag hade hyffsad koll o skulle få upp mot 15-16 rätt. Hamnade på 10. Antagligen tillämpade jag metoderna jag läst (men inte utövat i praktiken) på fel sätt och lurade mig själv Orden kändes dåligt och gick dåligt. 15/40. Med ett sånt resultat går det obv inte att få någon vettig poäng oavsett om de går bra på övriga delar. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle gå så dåligt idag. Det kändes ändå hyffsat det mesta förutom orden och svenskan också. Vet inte vad jag ska skylla på. Men aja... Påt igen nästa gång. Såhär dålig är jag verkligen inte Citera
Opteron Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Vad är det för bok du läst? Någon "tränahögskoleprovet"-bok? jag hade 105 rätt, bomma fem på svenskan o 6 på orden men hade hoppats spika de andra vilket jag inte gjorde =( Jag har skrivit ut och tränat på två tidigare prov och då gick det bättre så känns verkligen som detta prov var värre än sist. Gör du bara provet random eller är det nån skola du vill in på? Citera
Rooney Postad 10 April , 2010 Författare Rapport Postad 10 April , 2010 Vad är det för bok du läst? Någon "tränahögskoleprovet"-bok? jag hade 105 rätt, bomma fem på svenskan o 6 på orden men hade hoppats spika de andra vilket jag inte gjorde =( Jag har skrivit ut och tränat på två tidigare prov och då gick det bättre så känns verkligen som detta prov var värre än sist. Gör du bara provet random eller är det nån skola du vill in på? Starkt! "Den kompletta guiden till högskoleprovet" heter den. Innehåller för få övningsexempel men en del matnyttigt ändå. Har inte övat mer än att läsa igenom den på grund av det o det är väl ganska naturligt att grejerna inte sätter sig ordentligt då. Till nästa prov ska jag skriva ut tidigare prov precis som du och göra dem, lär ge mer. Gör det bara random.. Vill öppna portar till framtida studier. Ska upp till 1.5, innan det ger jag mig. Måste få ordning på matten och tura lite mer orden o inte råka ut för en svenskadel som idag så är jag där. Engelskan idag var det några helt sjuka slarvfel Brorsan rodde in 31 ord. Förstår inte hur han lyckas. Legat mellan 29-32 de 4x han gjort provet. Sinnes Citera
Opteron Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Starkt! "Den kompletta guiden till högskoleprovet" heter den. Innehåller för få övningsexempel men en del matnyttigt ändå. Har inte övat mer än att läsa igenom den på grund av det o det är väl ganska naturligt att grejerna inte sätter sig ordentligt då. Till nästa prov ska jag skriva ut tidigare prov precis som du och göra dem, lär ge mer. Gör det bara random.. Vill öppna portar till framtida studier. Ska upp till 1.5, innan det ger jag mig inte. Måste få ordning på matten och tura lite mer orden o inte råka ut för en svenskadel som idag så är jag där rätt omstädningt att skriva ut, orkade göra det bara för att en tjejkompis skrev ut o tvingade mig skriva med tidtagarur Ska man verkligen träna på skiten finns det väldigt bra Iphone-appar vad jag förstått för småpengar som antagligen är betydligt mer nuts då man kan göra det during random slötid, fanns nåt test på macworld.idg.se Visst är det så att 2.0-gränsen räknas ut av allas snitt btw? Om svenskan var mkt svårare än standard o alla hade matkoma på engelskan så kanske gränsen blir lägre än tidigare prov? Citera
RDanneskjold Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Hatar verkligen ordförståelsen, tror den skulle gå avsevärt mycket bättre nu efter ett antal år på universitet men jag minns att den delen totalt krossade mig när jag skrev provet för 4 år sedan. Var andra gången jag skrev det och fick 1.2 vilket kändes okej, dock fick jag 7/40 på ordförståelsen, det förväntade värdet om man chansar är ju förfan 10/40, kändes bra... Citera
Klyka Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ni som besvärar er över orddelen, vad får ni på detta test? http://ord.relaynode.info/sid/244591fbea18998545071368a1844847/ Jag fick 38/40 på 4 min 53 sek. Delvis brag, delvis intresserad av en jämförelse för att se hur relevant resultatet är. Citera
Klyka Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Lol, gjorde testet en gång till, den sa 7/40 och jag tänkte "wtf!?". Men det visade sig att den rättade utifrån andra ord helt plötsligt. 17,5% är iofs rätt dåligt ändå, med tanke på att jag borde ha luckboxat minst 20% om det var helt slumpmässigt.. Citera
starsonmars Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ni som besvärar er över orddelen, vad får ni på detta test? http://ord.relaynode.info/sid/244591fbea18998545071368a1844847/ Jag fick 38/40 på 4 min 53 sek. Delvis brag, delvis intresserad av en jämförelse för att se hur relevant resultatet är. 29/40 4 min 28 sek EDIT: Andra försöker 8/40 Citera
Emilio Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 orddelen var frapperande svårt.....ni fattar Citera
FriSoren Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 hört ordförståelsen ska minskas och mer dtk och nog uppgifter ska tillkomma, rätt? *hoppas* Citera
papiPope Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 http://ord.relaynode.info/sid/244591fbea18998545071368a1844847/ Åh fy fan, jag ska aldrig göra det där provet:-( Citera
ulaf Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ni som besvärar er över orddelen, vad får ni på detta test? http://ord.relaynode.info/sid/244591fbea18998545071368a1844847/ Jag fick 38/40 på 4 min 53 sek. Delvis brag, delvis intresserad av en jämförelse för att se hur relevant resultatet är. Jag gjorde testet, och när jag klickat på svara stod facit till helt andra ord än de jag svarat på. Antal rätt: 13/40 Faktisk tid: 9 sekunder¨ lol alltså Citera
Iggan Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 7/40 två gånger och huvudvärk på köpet. Kom ordet monoton, tänkte direkt på monoton flopp och såg att man kunde välja enformig. <3 poker Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 hört ordförståelsen ska minskas och mer dtk och nog uppgifter ska tillkomma, rätt? *hoppas* Har också drömt om det, men det har pratats om det i 10-15 år nu men det lär ju dröja innan det händer. Citera
Rooney Postad 10 April , 2010 Författare Rapport Postad 10 April , 2010 men va tiltande... Varför skulle du posta den länken klyka! Gått igenom provet. De felen jag gjorde på DTK var rena slarvfel alla utom ett på grund av stress på slutet. Gäller att behålla noggrannheten in i det sista bara. Känns mkt bra. Där behövs det nog inte läggas mer tid Orden är fan sorgligt nog inte mkt att säga om. Kanske skulle haft några fler, men fan alltså. Man kan ju inte direkt sätta sig o läsa en ordlista o tro att det ska sätta sig. Fattar inte hur folk blir bra på det. Kanske är det något man måste ha i sig. Engelskan var ju också slarvfel. Ska jobba på svenskan o matten o sen försöka jobba på orden också då så jävlar ska de smattra på provet i höst! Morsan hade 2.0 så något måste man ju ha i sig tkr man Citera
Recommended Posts