Teh_MoUsE Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Skönt grindställe på balkongen, reflekterar inte solen mkt på skärmen ? jag har svårt att se de små kortet om jag spelar utomhus på altanen. eller har du ngt tillköpt som tar bort det? isf vad? gl
Nice Hand GG Postad 29 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2009 Skönt grindställe på balkongen, reflekterar inte solen mkt på skärmen ? jag har svårt att se de små kortet om jag spelar utomhus på altanen. eller har du ngt tillköpt som tar bort det? isf vad? gl Just nu ligger inte solen på alls på blakongen, sitter med en likadan trävägg i ryggen så speglar inte något alls för tillfället och har inte testat under dagen då solen verkligen ligger på, men kan tänka mig att det skulle antagligen kunnas lösas om man hänger upp ett lakan på tvättlinan Men satt ute häromdagen på en annan ort och då ville det sig inte se så sket i det. Men borde ju finnas något tillbehör som man kan köpa som borde lösa det. Annars få man väl vara första att uppfinna någon sorts skyddsfilm. Eller kanske köpa sådana där sidoskydd som finns på en del skärmar på sjukhus och liknande ställen där man inte vill att folk skall glutta.
Teh_MoUsE Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Just nu ligger inte solen på alls på blakongen, sitter med en likadan trävägg i ryggen så speglar inte något alls för tillfället och har inte testat under dagen då solen verkligen ligger på, men kan tänka mig att det skulle antagligen kunnas lösas om man hänger upp ett lakan på tvättlinan Men satt ute häromdagen på en annan ort och då ville det sig inte se så sket i det. Men borde ju finnas något tillbehör som man kan köpa som borde lösa det. Annars få man väl vara första att uppfinna någon sorts skyddsfilm. Eller kanske köpa sådana där sidoskydd som finns på en del skärmar på sjukhus och liknande ställen där man inte vill att folk skall glutta. ah okej, då är det ju lungt om du har vägg bakom är för lat för att fixa någon anordning med lakan osv, för snål för att köpa skydd till den
Nice Hand GG Postad 29 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2009 Sådär sängen börjar bli allt mer och mer lockande... Han spela typ nästan en timma ikväll fick aldrig spelat något förut ute på mitt nya grindställe, grannen kom över och störde mig, tilt? Hur som helst, blev det lite 6-max NL50$ och gröna 22,70$ rikare efter ca 45min. Hade väl i stort sätt bara en större förlusthand under hela kvällen... Kan jag komma undan här? Försvag 3-bet preflop? Återigen cashgame är jag helt jävla grön på, skall kolla lite rullar på CR någondag. Hand#1911011567001213 - Pebble Beach (6-Max) 11567 -- $0,25/$0,50 NL Hold'em -- 2009-06-29 - 23:43:33 Seat 1: kirf***1 ($26 in chips) Seat 2: BIGG***2 ($50,40 in chips) DEALER Seat 4: dan***4 ($189,30 in chips) Seat 8: Off***8 ($44,40 in chips) Seat 9: kungligheten ($68,40 in chips) Seat 10: Sobe***10 ($50 in chips) Off***8: posts small blind $0,25 kungligheten: posts big blind $0,50 Dealt to kungligheten [7d,7c] Sobe***10: folds kirf***1: folds BIGG***2: folds dan***4: folds Off***8: raises to $1 kungligheten: raises to $2,50 Off***8: calls $1,50 *** FLOP *** [3c,Tc,6d] Off***8: checks kungligheten: bets $2,50 Off***8: raises to $5 kungligheten: calls $2,50 *** TURN *** [5c] Off***8: bets $7,50 kungligheten: raises to $18,75 Off***8: calls $11,25 *** RIVER *** [Ad] Off***8: checks kungligheten: checks ***SHOW DOWN*** kungligheten: shows [7d 7c] (Pair of Sevens ) Off***8: shows [6s 6h] (Three of a Kind, Sixes ) Off***8: wins $49,90 with Three of a Kind, Sixes edit: Spelar jag inte imorgon (eller ja idag) så betyder det att jag börjar med en plussmånad! Gott!
Nice Hand GG Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Då hann jag med en kortare session innan jobb, obv vaknar jag 05:30 och trodde jag typ hade vaknat i vattensäng som hade börjat läcka eller något, dock inte livstilten eftersom jag var pigg som om jag hade haft en 13h skönhetssömn (dock var det väl knappt 5h). Hur som helst jag hittade gröna siffror igen under denna session. Jag började med att köra igång 4st 26$ 6-max turbo SNG, lyckades ta tre raka oom medans jag klonka första plats i den sista. Så marginellt back på 8$, men trött som fan på sng efter råkat ut för 2 setups qq<88 och ak<aj så kände jag för lite cashgame. Här hitta jag rekord pluset för månaden 72.80 gröna dollar. NL50. btw, någon som har testat HM på cake? Funkar det? Funkar det bra? Funkar det i överhuvudtaget?
gdaily Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 btw, någon som har testat HM på cake? Funkar det? Funkar det bra? Funkar det i överhuvudtaget?Cake har anonymiserade handhistorys.
Nice Hand GG Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Cake har anonymiserade handhistorys. Jo vet, vill mest ha det för att ha koll på mig själv, för namnet på sig själv är ju inte censurerat. Notepad/excel funkar för att bokföra +/- per session men inte mer och jag vill ha mer
Teh_MoUsE Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Vad är din tanke med handen? Varför raisar du turn? om du försöker bluffa färgen måste du följa upp på river tycker jag. Jag hade spelat syn pre istället för 3bet, fold flop.
Nice Hand GG Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Livstilten... Ser ut som det regnar på rätt bra bort igenom och det är påväg hit. Spela tight och rädda mig och datorn eller skall vi bomba på och hoppas på det bästa? Eller ett varmt jävla kontor?
Nice Hand GG Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Spelade läget tight och tog mig in istället. Lyckades hitta en handconveter för cake som gör cake's hh till pokerstarsformat. (http://feltpoker.cakehandconverter.com/Download.aspx) Shippade 50$ för full versionen tydligen fortsätter mitt rungood när min registration gick igenom på mindre än 10min. Så då kan jag faktiskt posta pokergrafen över Juni Nu skall rulla vidare och se på morden i midsomer med lite trevligt sällskap.
Nice Hand GG Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2009 Snabbfråga, någon som kanske vet hur mycket en medelstor "sms-lånebank" omsätter i månaden?
Nice Hand GG Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2009 Fick en ny affärsidé när jag satt och prata med en polare på msn. En "a-kassa" för pokerspelare som har minus månader. Mer om detta om några dagar kanske vecka, när jag antingen ratar mig själv eller kommer med en affärsplan version mindre, med lite olika kalkyrer, avtal och en budget. Polaren säger att jag kan drömma om att någonsin få ett sådant att gå runt, först för att alla bara kommer tro du skall sno deras $$$, sedan kommer inte pengarna att räcka såvida du inte har avtal spelarna aldrig skulle gå med på. Vi får väl se! Att jag outar en affärsidé tyder väl på svaghet
Nice Hand GG Postad 1 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2009 Lyckades även skrapa ihop gröna siffror idag med Tillslut, såg lite mörkt ut ett tag när jag fick kämpa vid bubbelspel i 55$ turre. Men lyckades hitta 75$ där tillslut. Vilket rädda upp det hela och dessutom motiverade mig för 1h grind innan läggdags. Där jag skrapa hem 44.8 gröna dollar med ett totalt plus på 74$ för dagen. Hade kunnat se bättre ut ifall jag hade plockat denna dessutom men det ville sig bara nästan PokerStars Game #913012316001022: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2009/07/01 23:48:52 ET Table 'CakePoker_ Pebble Beach 12316' 6-Max Seat #7 is the button Seat 3: metz*** ($62.45 in chips) Seat 5: kungligheten ($43.95 in chips) Seat 6: beau*** ($51.50 in chips) Seat 7: Allt*** ($134.65 in chips) Seat 8: SnGr*** ($49.50 in chips) Seat 9: User*** ($51.65 in chips) SnGr***: posts small blind $0.25 User***: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to kungligheten metz***: raises $1.25 to $1.75 kungligheten: calls $1.75 beau***: raises $49.75 to $51.50 and is all-in Allt***: folds SnGr***: folds User***: folds metz***: calls $49.75 kungligheten: calls $42.20 and is all-in *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** beau***: shows () metz***: shows () kungligheten: shows () metz*** collected $14.80 from pot metz*** collected $129.90 from pot *** SUMMARY *** Total pot $147.70 | Rake $3.00 Board Seat 3: metz*** showed and won ($144.70) with Seat 5: kungligheten showed Seat 6: beau*** showed Seat 7: Allt*** (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 8: SnGr*** (small blind) folded before Flop Seat 9: User*** (big blind) folded before Flop
Nice Hand GG Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Så då bär det mot utgång! Motocross vm är i full gång här i Uddevalla... Tydligen. Och jag har nu då kanske dragit superklonken, det är så att jag lyckats få tag på VIPen där sjävla motocross festen är Och enligt uppgifter skall det finnas massa modeller på plats. Jag börjar jag gilla samtalen jag har när jag skall fixa vipen. "Två toner... Nej men tjenare, kommer ni idag eller?" "Jo hörde att det skulle vara ett gott drag ikväll eller vad tror du?" "Jo fan här kommer det att bli folk, det gamla vanliga eller? NN +11 pers?" "Nja idag är vi NN +6 pers och hyllan om det är ledigt." "Hyllan säger du... Det skall nog allt gå att ordna." "Gott, då hörs vi sedan!" Men frun är med vilket gör att jag på något kanske kan bibehålla min nuvarande karmanivå till en okej nivå imorgon när det blir sommarens första grind! Så jag kan nästan redan nu då säga att ett av mina Juli mål är [x]. Gott! Höres! Nu blir det ett gott krök!
Nice Hand GG Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 Så då bär det mot utgång! Motocross vm är i full gång här i Uddevalla... Tydligen. Och jag har nu då kanske dragit superklonken, det är så att jag lyckats få tag på VIPen där sjävla motocross festen är Och enligt uppgifter skall det finnas massa modeller på plats. ... Höres! Nu blir det ett gott krök! Tydligen var motocross vm inte alls i full gång, inte heller fanns det några modeller på plats men ett gott krök lyckades jag ändå på ett mer eller mindre sätt skapa. Jag gick lite efter ordspråket, "det blir vad man gör det till." Får se om jag orkar med en tripprapport, men egentligen så hände inget ut över det vanliga än att vi gick hem (ca 1mil) som tog oss lite under 3h Och att jag idag vakna utav att Illvillja ringer och väcker mig, lr nja jag låg väl kanske lite halvvaken eftersom frun har fått någon hybris om att alltid gå upp innan 11 hela sommaren. Vilket leder till att jag också alltid likförbannat skall vakna till och fastna framför någon b/c-serie på tv3. Nu skall jag på 4h försöka hinna med att inhandla ett par nya shorts, nya jogginskor och dessutom ett nytt 3g modem eftersom jag tydligen lyckatsslarva bort mitt gamla när jag i självaverket trodde att jag hade lånat ut den. Sedan skall jag ta mig ut till grinden. Frekventa uppdateringar kommer sedan under grinden.
Nice Hand GG Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 Nu sitter jag här utanför kontoret och väntar på att Illvillja skall anlända, tydligen var han just nu på någon invigning här i stan för den nya fantastiska strandpromenaden som faktiskt tog ett år extra att bygga eftersom kommunen inte hade råd att betala sina fakturor. Vi börjar kvällen back 800kr, nyinköpt piké/tshirt variant och lite dryck. Var tvungen att köpa en tröja då jag insåg att jag på något sätt hade åkt iväg med en skjorta på mig, vilket jag inte föredrar att grinda i. Tror jag skall börja kvällen med att dessutom gå bort och köpa mig en pizza eftersom jag inte käkat sedan ett tiden.
Nice Hand GG Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 karma... fan töntigaste jag varit med om... qq vs 99 på q99 bräda... jo antagligen.
Nice Hand GG Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 Första sessionen är över och först nu blir det lite mat. Lyckades hitta monster backet i CG (jag hade väntan på det, för jag vet att jag lirar CG lr ja all poker som en jävla fisk, bara det att jag typ alltid är rungood i sng's och klonkar en 200$ mtt en gång om året.) Dock lyckades jag vända tillbaka lite genom en 55$ bounty MTT där jag slog ut en person för 15$ och sedan busta genom att tilta på en tomte som vägra släppa en A9 preflop från utg på min 3bet när jag satt med AK och åkte hem på K99 floppen. Och sedan satte jag även igång samtidigt som mtt. 3st 24+2$ sng där jag kom 1:a 2:a 2:a och ligger nu endast back ca 100$ för kvällen. Blir mer sng under nästa session.
Nice Hand GG Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 Sitter nu på bussen påväg hem och den är vad man säger... Måttligt försenad massa jävla fulla drägg som tydligen också tyckte denna nattbuss var passande. Slutar totalt ca 200$ back för kvällen och skall väl egentligen inte klaga, för de flesta förlust händer var pga att jag skulle försöka göra massa hero calls som inte gick hem. Å andra sidan är bussen en riktig upplevelse, har stött på en finsksvensk som såg mer än bara sleten ut i sena 40års åldern. Som gjorde klart för sig hur han gillar kvinnans bröst. Nu bakom mig sitter några jämngamla killar som sitter och gör pruttljud och skrattar som aldrig förr.
Nice Hand GG Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 Har blivit lite 22$ turbo grind dom senaste dagarna på full tilt eftersom jag inte allt förvånande tröttnade på CG gick typ brake even och casha ut eftersom det inte var någon sng trafik. Inne på full tilt plussa jag 180$ två första dagarna tills idag då jag har haft en rätt kall session på 20inköp back. Roliga i det hela är att jag inte liksom haft tiden för att tilta för jag har inte insätt hur dåligt jag sprungit utan insåg det först nu efter avslutad session. Så skall sätta mig imorgon och kolla igenom om jag spelat som en apa, vet att jag haft igång msn + internet när jag 6-8 tablat vilket jag inte har gjort tidigare dagar. Eller som jag misstänker att jag sprungit kallt som fan... Kanske en combo. Känner mig allt annat är tiltad kom bara som en chock när jag såg min br Fast hur som helst tror jag kanske jag stänger butiken för kvällen skall upp tidigt. Men det här är nog i särklass den kallaste reaktionen jag haft på en 20 inköps backning. Det firar vi med dagens låt: Imorgon är det fredag, dvs en helg utan poker. Kommer antagligen dra en och en annan brag om ett fylleslag, om inte annars höres! (Kanske dock skall satta WPT Cypern imorgon och även Fulltilts egna dom har i spanien... Och just det måste få in lite sng för att få min iron man, blir nog poker hur som helst.)
Nice Hand GG Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 i-lands faking problem idag... Hinner inte få in tillräckligt med sng för att kunna få mina 200 FTPs om jag inte skippar utgång... Vilket jag absolut inte tänker göra men har två lösningar! Får dra igång 12st sngs när jag kommer hem runt 03:00~ då är klockan fortfarande bara 21 på fulltilt. Så då har jag 3h på mig att pricka in 12st 22+2 sng's vilket borde vara enkelt dock kanske jag är i berusat tillstånd. Eller så drar jag två snabba 220+10 HU och två st 22+1 HU... Tror jag tar det första alternativet för alkoholen tror jag inte påverkar mitt spel för det suger tillräckligt ändå, så bara jag springer som jag brukar göra så är det chill. Nu utgång höres! Dagens låt:
Nice Hand GG Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 Blev ingen utgång... Istället skulle det tas lungt ikväll, obv blev det en film jag redan hade sätt (Transporter 3) Och jag tyckte dom kunde valt en bättre film om det nu var så att jag skulle se en film jag redan hade sätt. Men det var lite avkopplande att kunna komma hem runt 01:30 dra igång en sista session och ta igen från backet igår. Så kvällen får 4 utav 5 marker. Nu är det läggdags för skall upp elva imorgon och dra igång första sessionen. Sedan bär det av för lite tennis och frammåt kvällen utgång! Det är nog första gången jag schema lägger poker för i år. Var även och köpte lite tillbehör till min iPhone idag på en Telia butik, fyfan alltså! Inte nog med att jag fick vänta 20min för att komma fram till kassan för att kunna betala för ett siliconskydd och ett headset. Så skulle jag även behöva stå ut med massa drägg. Vem fan går runt i foppatofflor, mjukisbyxor, hoodtröja och en jävla D&G väska som man liksom snappcallar alla sorts propbet om att den är fake. Det var inte heller bara en person som hade denna outfiten, hela familjen hade foppatofflor, mjukisbyxor och en hoodtröja... Vad fan gick fel där? Dom borde fan införa klädskoder på allmänaplatser det är ju för fan stötande. Så när jag väl kommer fram till kassan och skall betala för ETT siliconskydd och ETT orginal headset för iPhone.. 528 jävla kr.. Var bara att shippa och se glad ut. Tilten var nog ändå när försäljen förskte sälja mig ett jävla dashboard sak som man kan ha i bilen så att saker inte ramla ner. Jag liksom bara äh tror inte det är aktuellt blev av med körkortet för 2månader sedan.... Och just det skulle in och köpa en till sådan Gant piké jag köpte förra lördagen fast i annan färg för jag tänkte det är lika bra att ha två. Tror fan dom har en jävla 30% REA på allt i butiken. Tror ni den fanns kvar? NEJ! Och tänkte leta upp något annat, men helevte detta jävla FMH (Foppatofflor Mjukisbyxor Hoodtröja) idéalet hade även spridit sig hit. Jag rymmer stället och hittade några polare som körde mig hem.
Nice Hand GG Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 lol stakea flickvännen i 13$ 90manna sng medans jag och polaren var iväg och spela lite tennis. När man kommer tillbaka tro fan hon är chip leader med 6pers kvar. Well Played!
Nice Hand GG Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 Så kommer jag hem skriver ett inlägg hon tappar monsterpott mot chiptvåa och bustar handen efter... Tur jag skall här ifrån.
Recommended Posts