Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Shit i helvete, GG är ju misshandlat sedan ett par år tillbaka så detta var väl ingen skräll direkt. Jävligt trisst dock...

Älskar ju schlagerbaren, inte en gång man hängt i den och fått dissen.. :roll:

Ta över GG och anställ mig som bartender!! Bartendrar får brudar...

Ja du... vet inte hur mycket pengar jag har spenderat på skiten för att försöka få en brud där inne..

Jag är väll än av dom mest generösa, jag spendera väll minst runt 1000kr per kväll och då kanske du vet hur äckligt billigt det är där inne sedan hade jag mina haveri kvällar när jag skulle försöka få en brud.

Jag satt till och med och spela BJ med ca 5000kr inne och donera friskt pengar till damer som stod och kolla på som om dom aldrig sätt pengar innan. Man levde som en kung när man klonkade FTOPS :D Nu vill jag dock inte påminnas om den utekvällen...

Jag hyrde till och med suite på Carlia med Jacuzzi samt VIP rummet på GG och ändå inget napp.

Jag bjöd alla som stod i baren på två runder och då var det ganska kryllat med folk, jag viftar med kortet och säger "Fisken betalar" och ingen fattar mitt skämt.. konstigt :mrgreen:

Men allt som behövdes för att få jävla napp var att besöka ett café ganska frekvent och köpa kaffe och baguette för ca 40-50kr hade jag vetat det från början hade jag sparat ganska mycket pengar... Å andra sidan hade jag väldigt kul.

Men om vi gör något så köper vi nog verksamheten som sig så alla anställda för behålla sina jobb men det finns en bartender jag stört mig på ganska mycket han kan nog ryka ^^

• Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag tror du har rätt! Jag var inte många år när den inköptes iaf. Det var en varm sommardag när hela laget stod på torget i gävle, fick autografer av hela bunten ;-) Länge sen jag var på en match nu dock, trist!

Lycka till med projektet också

Jag vill att brynäs tar SM guld snart medans jag är i mina bästa år... Så jag kan ta och köra ärovarv i rondellen och bada i fontänen :D

Har 3 filmer på VHS hemma med dom 3 sista matcherna mot MODO i finalen, tycker vi aldrig skall glömma Tom Bisset för hans insats i match 5! Helt jävla sjuk :D jag får rysningar bara att tänka på det.

Postad

Till er lata jävlar finns det cliffnotes längst ner på posten åt er.

Blir inte krog ägare :(

Tråkiga nyheter.... Men kanske inte något oväntat precis... Om vi säger så här jag och min kompanjon var ju inte dom enda som var intresserade av att köpa denna krog.

Men jag har dock kommit i god kontakt med den ny blivande ägare och hoppas på att vi i framtiden kan ta över västkusten. Så nu satt jag där igen och undra vad fan jag skall göra när jag tar studenten.

Studera

Har varit inne på att kanske kanske studera vidare inom Statsvetenskap eller kanske åka till Staterna och läsa på Berkley eftersom jag har en del polare som är där och studerar just nu.

Dock måste jag läsa några kurser på komvux om jag skall kunna få plugga statsvetenskap men berkley kirrar jag nog har en del politiskauppdrag i mitt CV som tydligen skall vara väldigt meriterande och lite annan skit.

Sedan har även Illvillja pushat lite på min andra idé som jag hade om att söka jobb på malta eller liknande. Antingen support, web developer eller web designer. Men har inte fått fingret ur röven att att börja skriva på mitt CV...

SEO Tävlingen

Så nu då antog jag en utmaning av en kompis i en SEO tävling :D Försten att kirra en blogg med 10 000 läsare i månaden :D Finns ett litet tema som jag är inne på just nu där sökorden är ganska frekventa på google men sidorna som kommer som första träff är rent jävla skit från 1990 talet.

Har inte statsisken framför mig just nu för kolla på det för några dagar sedan i skolan... Men tror det var runt 18 000 sökningar i månaden och för ni som inte vet så brukar 42/100 klicka på första länken dock endast 12/100 på andra länken i en sökmotor det kan dock variera lite pga vad man söker efter.

Tar jag första träffen så tycker jag att jag bör klara 10 000 läsare i månaden ganska snabbt efter ha gjort lite inlänkingar här och var... Tvivlar inte heller på att om jag fortsätter så kan jag nog ganska lätt ha 30 000 i månaden.

Senare när jag bestämt vilket tema jag skall köra på så kommer jag avslöja mina planer och hur jag tänker :D Tror polaren står chanslös, har själv lagt ca 5-6h timmar på att hitta något bra.

Och eftersom det är väldigt nördig it skola jag går på så har vi fått lite uppmärksamhet, enligt vad jag har fått höra av säkerhetsläraren så skall lärare på skolan börjat slåvad om vem av oss som vinner :D Det kallar jag respekt!

Kommer under veckan fråga vissa här på PF om lite hjälp om jag bestämmer mig för att köra på mitt ena tema. Dock synd och säga att fråga om hjälp snarare om jag får låna lite material :D

Budget: 1500kr

Vilket jag hitills har räknat att lägga 100kr på en domän och webbhotell har jag redan. Restrerande 1400kr kommer jag lägga på köpa inlänkningar på andra sidor :mrgreen: vissa anser det fult men enligt mig helt okej!

Dagens låt

Cliffnotes

• Skall vinna en SEO tävling
  • Dagens låt: Bohus Bataljon
  • Hade inte kapital nog att vinna köp fighten om GG
  • Är en vilsen student.

Postad

Så nu har jag bestämt mig vad jag skall köra på i min SEO tävling :D Sök frasen jag skall försökta toppa är "Roliga Historier" där jag skall ha en blogg med bilder, filmer och texter.

Så fick köpt det sköna namnet -- och det är då några PF jag kommer kontakta om jag får låna lite text samt filmer men det tar jag i PM till dem personer det berör och mer info där.

För övrigt flyter mitt liv på bra :D Sidan bör vara uppe och running imorgon eller på fredag. Och jag är så äckligt säker på att jag vinner detta :D Och kommer inte nämna min FI's sida kan dock säga att han försöker sig på något så extremt som poker freerolls. Han skall alltså ha en blogg där han listar freerolls. Han kommer ju få lägga en del tid på att bara leta freerolls medans jag kan sitta där i 2-3h och ha en hel vecka med inlägg framför mig.

2-3h vecka> 2-3 dag :D

Postad

Säger bara... En natt :D Allt som tog för att jag skall toppa när man söker på roliga bloggen :D Nu fattas det bara att toppa roliga historier vilket jag bör göra ganska så snart när google börjar crawla min sida, tror den bara har indexerat 4 sidor hitills vilket en av dom sidorna inte går att hitta längre.

Sedan fick jag även nyss telefon samtal av något jälva företag 8-) som var intresserade i att erbjuda mig SEO tjänster... jo visst haha.

Nu skall jag njuta av min lediga dag och försöka dra igång en grind session som jag inte gjort på ca 200år eller något.

Postad

WOW

Äckligt havirerad kväll igår... Om vi säger så här.. GG skall stänga jag är trogen kund jag får lite förmåner 8-) Tänkte ha en kväll där jag skulle bjuda... Var lite extra taggad när jag fick reda på att flickvännen inte kunde hänga med ut eftersom hon skulle jobba morgon :D

Hon brukar bara bli väldigt purken när hon följer med ut för hon tycker inte jag kan kontrollera hur mycket jag spenderar. Men denna kväll som sagt var lite ovanligt billig nästan pinsamt, det är nu ni storstadsbor tappar hakan hur som helst...

Notan:

6st 4cl Jäger

6st 4cl Päron Konjak

1st Flaska Rödvin

6st Fläskfilé med bakpotatis

5st Glassar

Totalt: 440kr :D :D :D :D :D

När den var betald var klockan inte äns 22:00 -_- kvällen fortsätter.

6st 6cl Sambuca

12st Barcadi (dom hade inte smirrnoff!!!!)

12st Stark Öl

Totalt: 560kr :D :D :D :D :D :D

Så 1000kr för en kväll som kanske ligger i 5000kr klassen... Chill 8-)

Okej nog om det.

SEO tävlingen flyter på bra, ironiskt nog så fick jag ett samtal igår ifrån MediaAnalys AB om att dom ville sälja SEO tjänster till hemsidan men jag sa att jag redan hade konsulter på det men din kunde inte bry sig mindre och dom skicka till och med offertförslag :D

Så här ser det ut för min sida :D

Lite pluppar här och var :D talar gott för sidan snart blir nya inne saken i var enda liten håla i sverige.

seo-tavling.jpg

Och antal besökare skjuter i höjd!

seo-tavling2.jpg

All-in på att jag har över 500 unika nästa söndag. Nu blir det att ha ett lung litet kalas för mig med lite nära vänner och släkt.

Postad
Soft att du är lite rungood :-)

Allt springer bra förutom pokern dock kan jag inte påstå att jag spelar motiverat nu för tiden och har inget större sug går mest och längtar efter studenten. Men kan jag inte börja spela med lite mer motivation så är det betydligt billigare att kanske hitta en ny hobby :D

• 2 months later...
Postad

Tjena! Var ett tag sedan.

Vart skall vi börja? Jo vi kan ju börja med det sjuka irl downswinget jag haft under maj :D Så sjukt jävla downswing har jag nog aldrig drabbats utav.

Dagen börjar som vilken jävla dag som helst den 14 maj för att vara exakt. Jag ligger på E6 och pressar på lite snabbare än vanligt för hade bråttom hem. Tro fan en civil snut ligger bakom och har mätt upp en genomsnittshastighet på 142km/h mellan två referenspunkter. Så där rök mitt körkort... Hade prövotid tills 2010-05-26 dock kan jag nämna att länsstyrelsen inte har tagit sitt beslut ännu, jag skall på måndag skicka in mitt yttrande så får jag hoppas på det absolut bästa :D

Och som student resa skall jag boka en ny resa till NYC allt går super och hittar billigt flyg för oss 3 som skall åka för endast 3300kr/person den fixade vi dock i mars men det var meningen att vi skulle bo hos några polare men tro fan dom inte hade plats för alla tre så då tänkte vi att vi bokar hotell.

Så hittar ett bra hotell vid Times Sqaure för lite över 10 000kr (3300kr/person) jag bokar hotellet och allt är fixat och klart så ser jag sedan till min djupa depression att man är tvungen att vara 21 år för att checka in och det nämner dom först på bokningsbekräftelsen. Sönder tiltad blir jag illa tvungen att boka ett nytt hotell... Så då får jag lägga ut 15 000kr tills jag får tillbaka de andra pengarna >_>

Uppe på alla dessa jävla utgifter så skall jag även fixa ett schysst jävla student krök, en VIP louge på Trägårn i Uddevalla under studentdagen den 4:e är fixat men jag fick super hybris häromdagen för jag ville supa bort depressionen kring körkortet...

• 3x Stark öl
  • 3x Smirnoff
  • 12x Tequilla
  • 10x Jäger
  • 2x Mintu
  • 2x rbv

Kan även nämna att allt detta köptes mellan 23:15-01:45....

Efter denna dagen då när jag vaknar så blir jag direkt kallsvettig när jag varken hittar min jacka, mobil eller kontokort. Som tur var så hittas allt sedan under dagen men det kändes som att det bara fattades att detta skulle försvinna för att fullborda mitt sjuka downswing.

Så jag hade lagt upp en budget på 20 000kr för studenten med NYC inkluderat (dock inte fick pengar för NYC) Så jävla fel man kan ha >_>

NYC har hitills "kostat" 22 000kr, Kröket under maj månad har gått på runt 3800kr och då är inte sprit inhandlat för kommande veckor och inte heller VIP louge på Trägårn. Och så tillkommer det där jävla körkortet, ett nytt kommer gå på runt 3000kr och dessutom bötern på 3600kr

Så MAJ månad har totalt kostat.

32 400kr

+ VIP Louge som jag kommer undan billigt eftersom andra ville vara med och dela :D 800kr behöver jag betala.

Men sedan räknar jag med ca 800-1000kr/dag i NYC och vi skall vara där 6dagar alltså säg 5500kr

Så ungefär

41 000kr med kvarvarande studentkrök.... En normal månad? 2000-2500kr :D Det är en helvets sjuk jävla månad. Dock får jag tillbaka 10 000kr inom 30dagar från hotellet vi inte kunde bo på.

Men jag ser allt som en godgärning! Jag hjälper till med att konsumera oss ur finnanskrisen!

För övrigt... Pokern går bra :D

• 1 month later...
Postad

Tillbaka!

Nej dags att ta sig samman, funderar på att kanske börja dra igång igen nu till helgen! Men brukar tyvärr bli så att runt 15:00 en fredag utspelar sig alltid denna situation...

*pling pling* (sms)

"Var bär det av ikväll?"

"Vet inte, hade planerat att spela lite poker."

*swisch* (sms skickas)

*pling pling*

"Det håller inte! Du får styra upp något"

"Jasså... Okej men ringer och bokar viphyllan, så drar vi förkrök hemma hos NN så får vi tar taxi eller något in sedan."

*swisch*

*pling pling*

"gott, ses sedan!"

Och jag kan ju inte ha en fylledagbok på ett pokerforum för ni skulle bara bli så avundsjuka. Men kan typ visa grafen för maj-juni i alla fall.

student.JPG

Men som sagt jag hoppas verkligen på grind nu i helgen allt annat vore under all kritik!

Postad
Om du ska döda nån random tycker jag du ska döda nån äcklig person som åker runt och sladdar med sin trimmade volvo 240, ser ut att lukta kiss och som ser middag på pizzerian och en påse familjeguf framför let's dance som den perfekta fredagkvällen.

Usch. Basebollträ, snabbt och hårt.

5081_1140927414299_1560840058_30333823_7544752_n.jpg

8-)

Postad

Kapitel 2 - Nya tider!

Nu har vi kommit till det andra kapitelt utav dagboken. Det är nu jag skall börja spela poker och inte hålla på och försöka leka baller. Det när nu det kommer grafer, HHs och allt det där tråkiga... Fast nu blir det ju inte rikigt så heller för hade tänkt spela på cake och där blir det då inga grafer. Så det blir väl kanske lite HHs och till mesta dels som kapitel 1.

Men med kapitel 2 kommer lite nya mål.

Mål med Juli:

• Plussa, skiter i hur mycket eller hur lite men ett pluss förlänger livet.
  • Beställa in 44 Smirnoff Ice på en kväll.
  • Hitta spelet/grinden, inget mer jävla söndagsparty med slask och slask.
  • Grind med Illvillja!
  • Äta gott.
  • Sluta svära.

Rulle: vi börjar med 1500$ och ser var det slutar.

Vad skall spelas?

• 6-Max
  • SNG
  • MTT

Vad skall jag ge fan i?

• HU
  • HU
  • Åter igen HU

Börjar 1 juli för att få lite struktur på det hela... Jag vill inte behöva börja med en minus månad. Nu tänkter jag rulla vidare på cykel och grilla någonstans här på kusten ha en god kväll PF!

Wish Me luck, typ.

Postad
Lär följas. glgl

btw nivå?

Sng lär väl bli allt mellan 20-50 sedan får jag se vart jag känner mig bekväm med mitt cg, börjar nog på nl50 går det bra fyller jag kanske på rullen med lite mer och drar igång på nl100. Har liksom aldrig varit stabil på cg.

Postad

Känns skönt att vara en del av någons framtidsplaner... men vet i fan om jag e rätt person att umgås med i pokersammanhang om du ska sluta svära...kanske ska ha prop bet runt det? Vore bra om jag slutade med så ungarna slipper bli lika fula i munnen som farsgubben :D

Postad

Episk kväll igår! Eller nja snarare episk dag igår!

Jag börjar dagen med att sätta mig ute på altan runt 11 tiden och drar igång två turrar och lite sng's vi kan sammanfatta förmiddagen som stor bad beat, motriggad online och irl.

Förmiddagens badbeat lista.

• Batteriet på min laptop måste ha gått sönder pga värmen.
  • Bubbla i ena turren
  • Hade slarvat med solksyddsfaktorn så hade en ganska fläckig kraftig solbränna.
  • Ölen var slut.

Sedan runt fyra tiden igår kom smset jag hade väntat på hela dagen.

*pling pling*

"Hej. Vad gör du? Grillning på gång här ikväll. Kommer du lr?"

Gott tänkte jag, nu behöver jag inte styra upp något själv för första gången i år. Vilket var väldigt trevligt, för det blir genast så mycket billigare, en grillḱväll under 100kr klonk! Och detta var typ enda klonken på hela kvällen...

Efter att vi hade ätit kommer en kortlek fram och alla tror man är gud på alla kortspel för att man tjänat pengar på poker. Första spelet blev den gamla klassikern Skitgubbe, vilket jag faktiskt dominerade även med tanke på hur långt före i promillehalt jag låg. Sedan vart det lite kubb här dror jag kvällens badbeat nummer one! Kaxig som fan var jag och utsåg mig själv som den som införde kubb i sverige och att jag var sverige mästare.

Vad händer... Jag är den som sabbar för hela laget efter jinxat upp mig med ett sidebet, jag hade 2 kast och endast kungjävlen kvar och ett sidebet där jag skulle vinna hela 100kr om jag satte den och betala 500kr om jag missar... Tro fan jag missar mina båda kast, vi förlorar matchen vilket resultera i förlust på mitt sidebet samt matchbet.

Lite senare fick dom för sig att spela neger & president där jag på något underligt sätt lyckas med att förlora första rundan men sedan då går från neger till att bli president i alla restrerande runder tills dom gav upp ;) Återigen kortspel vågar ingen dra sidebet så länge jag inte erbjuder alledes för ödemjuka odds. Så slutar back 600kr pga fega as där man inte har chansen att vinna tillbaka sina pengar...

Och sedan runt tre fick dom för sig att dra igång en film... Tog 10min sedan hade alla som ville se film somnat. Så jag och ena polaren satt och smaska på min Minntu Black fram till runt fem-sex tiden sedan somna även vi rätt gott fram till typ tio tiden då det bara var att cykla hem och bli serverad frukost 8-)

Sammanfattningsvis:

Godkväll men små tiltad. Dock försvann väl tilten någon gång runt 12 när jag lyckades hitta denna goda bild på mobilen som jag tyvärr inte kan minnas när och var jag tog denna bild.

Postad
Känns skönt att vara en del av någons framtidsplaner... men vet i fan om jag e rätt person att umgås med i pokersammanhang om du ska sluta svära...kanske ska ha prop bet runt det? Vore bra om jag slutade med så ungarna slipper bli lika fula i munnen som farsgubben :D

Ja, någon gång måste vi ta grinden så jag kommer in i spelet igen för är trött på att skotta för det blir bara massa slask. :P Hur ser kommande helg ut? Jag tror faktiskt det är första helgen sedan februrari det INTE blir krök för många verkar vara uppbokade med andra saker. För har blivit utbjuden till smögen men tror faktiskt jag skippar det såvida inte mer folk skall dit ut vilket jag tvivlar på eftersom det var bara inbjudna gäster. För det är ett jäkla meck att ta sig dit ut och kvar på hemma plan är kanske två pers.

Angående propbet och svära i pokersammanhang så tar jag det 500 dagar om året ;) Jag svär faktiskt förvåndsvärt lite när jag spelar poker, det är typ mer generellt i mitt alldagliga snack.

Postad
Ja, någon gång måste vi ta grinden så jag kommer in i spelet igen för är trött på att skotta för det blir bara massa slask. :P Hur ser kommande helg ut? Jag tror faktiskt det är första helgen sedan februrari det INTE blir krök för många verkar vara uppbokade med andra saker. För har blivit utbjuden till smögen men tror faktiskt jag skippar det såvida inte mer folk skall dit ut vilket jag tvivlar på eftersom det var bara inbjudna gäster. För det är ett jäkla meck att ta sig dit ut och kvar på hemma plan är kanske två pers.

Angående propbet och svära i pokersammanhang så tar jag det 500 dagar om året ;) Jag svär faktiskt förvåndsvärt lite när jag spelar poker, det är typ mer generellt i mitt alldagliga snack.

Du menar helgen om en vecka? Jag har inte bestämt, har lagt ut intresseförfrågan om CC nästa lördag, men om intresset e svalt skulle min ekonomi helt klart må bra av rejäl grind på lördagkvällen ist. Tror inte att jag kan åka till CC på lördag och sen grinda hela söndagen utan att bli dödad...

Postad
Du menar helgen om en vecka? Jag har inte bestämt, har lagt ut intresseförfrågan om CC nästa lördag, men om intresset e svalt skulle min ekonomi helt klart må bra av rejäl grind på lördagkvällen ist. Tror inte att jag kan åka till CC på lördag och sen grinda hela söndagen utan att bli dödad...

Jag menar ju så klart nu på lördag (4:e)... Skall jag behöva vänta tills den 11:e lär jag ju redan ha refillat rullen 3 gånger efter misslyckade skott och påväg att bli juli gul. :lol:

Och för den delen planera vad jag skall göra om 13 dagar är så långt ifrån mig det kan bli, snarare 13 timmar och inte dagar är mer min stil. Planera 6 dagar fram i tiden skulle nog kunna vara ett personbästa.

Å andra sidan om inte nu på Lördag passar så får det väl bli den 11:e så får väl jag antingen ta mig ut till smögen eller hitta något på hemma plan, för jag kan ju inte ha 2 helger irad utan krök, hört att det är dåligt att ändra på sina vanor.

Postad

Vet att det är 29:e Juni och att jag sa att jag inte skulle börja förens 1:e Juli, men tyvärr kunde jag inte motstå frestelsen idag när jag nu fixat mitt nya grindställe. Tror det inte går att förklara med ord hur gott ställe jag lyckats fixa men en bild bör kunna förklara.

Blir obv ingen bild...

Värmen är helt perfekt, skön skugga, fläktar gott i vinden och redbullen smakar bättre än någonsin.

Ut ut högtalarna strömmar idag dagens låt:

• Skapa nytt...