Gå till innehåll

WPT World Poker Classic Bellagio 4-25 april!


anth

Recommended Posts

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan saga sa har. Min gladje for pokern kommer forsvinna en smula om Tuan vinner...

 

Spelet på finalbordet har börjat nu och Tuan Le verkar ju ha en givmild och altruistisk personlighet i alla fall. Det glädjer alltid någon om han vinner. :)

 

"Both John Phan and Tuan Le have volunteered to give a small percentage of their winnings today to the widow and three-year-old child of Curtis Bibb, a long-time poker player who has recently passed away. In addition, a number of other money finishers have donated."

 

Phan dubblade förresten precis upp mot Phil Ivey med KJ mot AQ. Ivey verkar fortfarande ha otur när det drar ihop sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm losa en 60 40, ja den mannen är ju helt sjukt otursförföljd.

några bad beats i en tour bara har nog de flesta haft.

 

Ja, jag vet inte om det är någon slags misslyckad ironi du försöker dig på men han har som du kanske vet haft otur tidigare när det börjat dra ihop sig i stora turneringar samtidigt som många skulle unna honom en seger här. Jag tycker i alla fall att det är otur att förlora en 60-40 i en all-in-situation på ett finalbord, och förlorar man ett par sådana i ett viktigt skede är det oftast över. Jag försökte i alla fall illustrera att historien kanske var på väg att upprepa sig för den spelare som de flesta håller som favorit på finalbordet, och jag skrev inte inlägget för att det var världens värsta beat. Vad du ville åstadkomma med ditt inlägg vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är senaste nyheterna, i vitt för säkerhets skull, ifall någon har vandrat in av misstag och inte vill ha det avslöjat:

 

Tuan Le busts Hasan Habib

Le raised to a million preflop and Habib reraised all in. Le called and showed KJ. Habib showed Q8. The board came 27923 and Habib will go home with $896,375 for 3rd place.

 

...

 

HU just nu mellan Tuan Le och Paul Maxfield. Senaste chipcount säger att Tuan sitter med 11 mille och Maxfield med 12. Blinds på 300k/600k och ante på 75k

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör väl samma sak för att inte förstöra för någon...

 

 

Paul Maxfield doubles up

Maxfield pushed in with K8 offsuit for 6 million and Le called with A4 diamonds. Maxfield spiked a king on the river.

 

Paul Maxfield doubles up

The flop came QQK with two clubs. Le check-raised to 3 million and Maxfield reraised all in. Le called with 85 clubs for a flush draw. Maxfield showed K3 for two pair. Another king came on the river giving Maxfield a boat.

 

Place Poker Player Chip Count

1 Paul Maxfield $ 17,800,000

2 Tuan Le $ 4,825,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"It's over! It's over!"

 

 

Tuan Le wins the WPT Championship

Maxfield pushed in with K5 and Le called with KJ diamonds. The board came JT3T7 and Maxfield will go home with $1,698,390 for 2nd place.

 

Tuan Le will go home with the WPT Championship title and $2,856,150.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen dålig pokerspelare som vinner en sån tävling. Framförallt nervärderar du motståndarna.

 

Jag är beredd att säga att han inte är dålig, men det betyder inte att man är duktig. Det som avgjorde detta var att han hade mer tur än förtjänt för att vinna.

 

Man kanske inte ska säga att han är dålig för att han spelade en hand fel, för han spelade enligt utsago väldigt bra under den här turneringen, men han verkar ha spelat lite tveksamt vid andra tillfällen också.

 

Den här tredje sista avgörande handen när han utjämande från ett stort chipsunderläge fattar jag inte riktigt. Gick han all-in med 98 på handen här eller vad hade han för "gutshot straight draw" egentligen? Att gå all-in är väl aldrig fel, men det var lite turligt att sätta sin hålstege mot tvåpar efter floppen i en helt avgörande hand. Han lär väl knappast ha satt Maxfield på en så stark hand som tvåpar i alla fall.

 

"Le raised to 2 million and Maxfield called. The flop came 563 and Maxfield check-called an all in raise from Le. Le showed a gutshot straight draw and Maxfield showed 65 for two pair. Le caught a seven for a straight on the river."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...