Gå till innehåll

Ge mig tips på en bra DVD-spelare!


DrRoland

Recommended Posts

Har tänkt att köpa en bra dvd-spelare och behöver lite tips.

Vill använda den till att titta på vanliga dvd-filmer, men mest nedladdade (Lagligt nedladdade givetvis.) filmer och pokerinstruktionsvideor så man slipper sitta vid datorn och titta, så den ska kunna spela de vanliga formaten som avi, mpg, divx, avi, wmv, iso och helst vob, mp4 etc, vad det nu finns, ha hyfsad hårddiskminne och USB-kontakt så man kan flytta filerna mellan datorn och dvd:n smidigt.

 

Är beredd att bränna några tusen på den.

Finns det något värde med att vänta med köpet förresten?

Antar att det händer en hel del med utveckligen på den fronten just nu.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS3 har inget vidare stöd för diverse filformat.

Delvis rätt, eller ja... helt rätt. Den suger på filformat. Men med hjälp av en dator och t.ex PS3 Mediaserver, så äter den det mesta, väldigt stabilt också.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

 

Men nu var det ju inte PS3 vi skulle diskutera, jag ska inte flamma sönder denna tråden :roll:

 

Däremot kan jag inte rekommendera en DVD-spelare, det går emot alla mina principer...men om du är beredd att bränna några tusen så varför inte denna:

http://www.panasonic.se/html/sv_SE/1352527/index.html?trackInfo=true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med några av föregående talare och rekomendera PS3.

Med ps3 mediaserver installerat på datorn så tar den i stort sett allt och är hur smidigt som helst. Sen kan du ju surfa in direkt på cardrunners (eller vad den där pokerfilmsidan nu heter) med den och den uppdateras med jämna mellanrum så är alltid up to date med stöd för olika nya bild/ljud format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Det jag är intresserad av är ju att spela mina filmer och videor jag har på TV:n istället för på datorn.

Trodde DVD-spelare var bästa lösningen därav rubriken.

 

Men om du köper en DVD-spelare så måste du ju först bränna in filmerna på en skiva eller åtminstonde lägga över dom på ett usb-minne om du köper en DVD med usb port.

Med en ps3a så kan du ju sitta i soffan å glassa med handkontrollen i näven och komma åt alla filmer, bilder och musik du har på datorn eller direkt gå in på cardrunners eller youtube direkt. Allt ifrån soffan på din tv som du vela ha det :) Blir inte mycke bekvämare än så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du köper en DVD-spelare så måste du ju först bränna in filmerna på en skiva eller åtminstonde lägga över dom på ett usb-minne om du köper en DVD med usb port.

Med en ps3a så kan du ju sitta i soffan å glassa med handkontrollen i näven och komma åt alla filmer, bilder och musik du har på datorn eller direkt gå in på cardrunners eller youtube direkt. Allt ifrån soffan på din tv som du vela ha det :) Blir inte mycke bekvämare än så

 

Bränna skivor orkar jag inte hålla på med. Med lite drygt 2,5TB på hårddiskarna blir det liksom för jobbigt...

Hade i så fall tänkt använda USB:n eller ev ansluta en extren hårddisk till DVD-spelaren om det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...