Gå till innehåll

Tips på resemål


Lisa87

Recommended Posts

Tips på varma ställen?

Helst så billigt som möjligt, man är ju snål ;)

 

Har tittat på egypten och det verkar finnas 1 veckas resa + hotell för 2500 spänn. Finns det andra varma ställen i samma prisklass?

 

Tänkte åka asap

 

Tacksam för svar

 

är det verkligen "sommar" i egypten nu eller bara "hyffsat varm vinter"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang på en gubbe här i huset nyligen, han hade varit i Egypten över jul och nyår och svor som en borstbindare med Tourettes över det dåliga vädret.

 

Det behöver förvisso inte säga så mycket om vädret en månad senare, men jag hade nog passat mig. Kanske ingen slump att alla tycks hitta billiga resor till Ägypt just nu liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egypten är behagligt vid feb/mars, typ skön svensk sommar. Vid den här tiden är det för blåsigt och kallt.

 

Närmre ekvatorn. Var till Gambia över jul för länge sen och det var riktigt skönt klimatmässigt (sen gäller det att stålsätta sig mot fattig misär och ytterst påträngande säljare...men det gäller ju Egypten också). Har för mig flyget tog 8 tim med mellanlandning på Grand Canaria. Annars är väl Indien eller Sydostasien bästa charteralternativ till värme nu. Har aldrig varit i Indien, men det sägs ju vara garanterad magsjuka (speciellt i Goah), minus om man inte vill ner i vikt.

 

tips: http://www.worldweather.org/

 

edit: för 2,5k tvivlar jag på att du hittar en resa till riktig värme nu. Om Egypten-vädret duger är nog det bäst. Då har du dessutom suverän snorkling i Röda havet (välj Sharm el sheik före Hurghada om du vill ha bra dyk/snorkelvatten direkt från stranden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag svarar väl här oxå då.

 

Playa del carmen i Mexiko. Var där i december förra året och det va lite som paradiset. Finns det massor av utflykter man kan göra förrutom att bara njuta av den underbara stranden. Man kan snorkla i ett av världens vackraste korallrev eller åka och titta på Chichén Itzá, Uxmal eller Tulum. Nåra av världens bäst bevarade ruinstäder från mayafolket. Eller varför inte åka ut på djuphavsfiske?

 

Hur som helst så kommer ni få det underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det med dig och din... öh... hebrofili?

 

Billigt: Vi har några plusgrader i Skåne just nu. Annars torde väl (södra) Spanien vara något sånär såhär års?

 

Trådskaparen efterfråga resetips. Jag angav "Israel" som ett förslag. Israel är varmt. Torde vara billigare i Israel i tider som dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådskaparen efterfråga resetips. Jag angav "Israel" som ett förslag. Israel är varmt. Torde vara billigare i Israel i tider som dessa.

 

Du anger Israel så fort du kan i vilket ämne som helst. Inget fel i det, jag undrar bara varför du är så fruktansvärt intresserad av Israel och judar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...