Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du kan inte folda pre, du har 36 bb och floppar triss. Finns ju inte en chans att komma undan med den stacken, klart degen ska in. Eller du kanske satte honom på pocketkungar à la Jennifer Tilly?

Nja, jag satte honom faktiskt på en nia och mtp på min äckligt låga kicker var jag nära att ge upp handen...

Något stämmer inte. Om turn och river är rätt ska ni ju splitta om ni inte kör "bästa 6-kortshanden"-regel eller annat skumt. Annars som spelat förlorade du iaf minimalt med pengar och möjligheten att öva shortstacking...

Efter en snabb fundering hade du kunnat själv pusha dina sista 360 på river.

Som sagt, var inte helt säker på korten men han hade bästa femkortshanden. Möjligtvis att Q och J ska byta plats.

Postad

Hemma efter ett besök hos svärföräldrarna där det bjöds på lammsadel med kantareller. Smaskigt.

Givetvis blev det en rond Mahjong också där man slutade trea på pinsamma 170p mot sambon som klonkade in förstaplatsen på drygt 400p. Ska nog hålla mig till poker...Sunnan och drakar och bambu... wtf liksom. :rolleyes:

Postad
Åsså säger de att jag är tajt :shock::roll:

Du är den enda jag känner som lägger en kåk med motiveringen att "han kan bara ha ett fyrtal i treor". Detta trots att det bara ligger två treor på brädan... :shock:

Helt sjukt att du dessutom hade rätt. Inte undra på att man aldrig kan klonka i Linköping!

Postad
Du är den enda jag känner som lägger en kåk med motiveringen att "han kan bara ha ett fyrtal i treor". Detta trots att det bara ligger två treor på brädan... :shock:

Helt sjukt att du dessutom hade rätt. Inte undra på att man aldrig kan klonka i Linköping!

Det är inte tajt. Det är readingskills 8-)

Postad

Jaha, nu har man fått lite nattgäster på gården också. Har ju sett spåren av dom då och då men när sambon öppnade dörren imorse stod de utanför och käkade frukost:

17031_1321171071885_1309057600_3093.jpg

Frukosten bestod i vår prydnadstall vid utebelysningen samt en massa små skott på äppelträdet som i år lär ge mindre frukt...

Tyvärr fick inte sambon med hela la familia utan bara de två kalvarna, men mamman stod ett tiotal meter därifrån och övervakade fotograferingen.

Inatt vankas det jobb igen. Känner inte alls för att sitta där... :-(

Postad

Lírade en 300-turre på grannklubben igår som man klonkade! :-D Eller rättare sagt, när vi var hu gjorde vi en deal där vi splittade rakt av på 1:a- och 2:apriset. Eftersom jag hade 43K mot fi´s 41K fick jag däremot hela vinstpoängen till rankingligan. Helt ok deal imo.

Lyckades dock backa rätt rejält på det efterföljande cg:t så kvällens resultat blev bara blygsamma +480:-. Vi kan således skriva årets liveresultat till +750:- hittills.

På fredag kör vår klubb den vanliga rankingturren och på måndag är det återigen dags för en turre på grannklubben.

Eftermiddagen skall nu tillbringas i sällskap med en bra DVD, en rejäl portion halstrad råbiff med äggula och kapris samt ett par öl till detta.

Postad
Lírade en 300-turre på grannklubben igår som man klonkade! :-D Eller rättare sagt, när vi var hu gjorde vi en deal där vi splittade rakt av på 1:a- och 2:apriset. Eftersom jag hade 43K mot fi´s 41K fick jag däremot hela vinstpoängen till rankingligan. Helt ok deal imo.

Lyckades dock backa rätt rejält på det efterföljande cg:t så kvällens resultat blev bara blygsamma +480:-. Vi kan således skriva årets liveresultat till +750:- hittills.

På fredag kör vår klubb den vanliga rankingturren och på måndag är det återigen dags för en turre på grannklubben.

Eftermiddagen skall nu tillbringas i sällskap med en bra DVD, en rejäl portion halstrad råbiff med äggula och kapris samt ett par öl till detta.

Kanske även några turrar på svs ? Jog kommer lira 50:- rebuy pluss några till.. Startar runt 20..

Postad
Kanske även några turrar på svs ? Jog kommer lira 50:- rebuy pluss några till.. Startar runt 20..

Fortfarande rätt less på nätpoker så det blir nog filmtittande istället. Sitter iofs och lirar ett par sng´s på NB nu men bara för att ha nåt att göra tills färsen är tinad...

Postad
Fortfarande rätt less på nätpoker så det blir nog filmtittande istället. Sitter iofs och lirar ett par sng´s på NB nu men bara för att ha nåt att göra tills färsen är tinad...

Och det gick ju bra! Vann en 10-manna €10 sng och kom tvåa i en 20-manna €10 sng. Minirullen på NB dubblad! :-)

Postad

Jaha, ikväll blir det återigen en liveturre. Den här gången är det den egna klubben som arrangerar den månatliga rankingturre hemma hos Torax.

Ser ut att bli ett bra gäng och lagom många... Tyvärr har man åtagit sig chaufförsjobbet men det kanske är en bra idé att lira nykter ibland? :-D

Postad

Klonkade återigen måndagsturren på grannklubben för andra gången på raken! Låg dock jävligt pyrt till när vi var tio kvar. Hade väl c:a 6BB när jag hittar TT och ställer utg. BB blixtsynar med AKs men redan på flopp dök tia nummer tre upp.

Spelade fold `em till det var dags för ft på åtta man och där man var ohyggligt short. Ställer rätt omgående med A5s och får återigen blixtsyn av BB som är cl. Han visar upp A3s. När brädan ligger KQJ42 inser man att man återigen dubblat. Efter det rök det spelare till höger och vänster och helt plötsligt var man hu.

Jag hade c:a 20K mot cl´s 64K med blinds 2/1K men med lite flyt med korten och hyffsat aggrospel hade jag snart vänt. Sista handen hittar jag 7s3s och höjer upp 2.5BB för att stjäla men får syn. Floppen kommer Js5s3h. Fi instaställer och jag synar med viss tvekan. Han kastar upp Jh4h men redan på turn tittar en spadertvåa fram och river blankar och så var man vinnare.

Vi skriver alltså upp månadens liveresultat till +1.880:- och det känns ju bra!

Troligtvis kommer väl turren den 30/1 att dra ner resultatet men det kan det vara värt.

Postad

Troligtvis kommer väl turren den 30/1 att dra ner resultatet men det kan det vara värt.

Det verkar som om du hittat flytet och har ett stabilt vinnande spel just nu.

Frågan är om man inte ska sätta en peng på dig som segrare.

Dock blir väl oddsen för låga antar jag

Grattis!

Postad
Det verkar som om du hittat flytet och har ett stabilt vinnande spel just nu.

Frågan är om man inte ska sätta en peng på dig som segrare.

Dock blir väl oddsen för låga antar jag

Grattis!

Tack din lilla skämtare! :-)

grattis grattis

Tackar.

Ikväll blir det kräftskiva med grannarna. Vi kommer väl som vanligt köra lite hajstäjks poängpoker med hela 50 öre per poäng. På 9 år ligger jag ungefär 220:- plus så det är enorma summor på spel... :-D

Postad

Gårdagens resultat blev -5:-, +9 kräftor och tyvärr en hel del öl, snaps och whisky.

Avslutade spelet vid halv två...

Nu är det bara drygt 8 dagar kvar innan jag ska klonka en prestigefylld pokerturre! :-D

Postad

Har redan hunnit med att dra upp den söta grannfrun ur diket, hämta tidningen och käka frulle. Tur att man är morgonpigg.

Idag blir det ett besök på IKEA för att inhandla en ny byrå till sovrummet. Efter det är det dags att hälsa på Allan! Allan är min frisör sen tio år tillbaka. Efter Allan drar vi till grannklubben där det ska liras en rebuy-MTT och där jag måste försvara min ledning i månadens-spelare-rankingen. Vinnarna varje månad möts i en frirulle en gång om året där vinnaren tar hem ett paket till SM i poker. Inköp, resa och hotell ingår.

Tror det räcker att jag tar mig till ft för att säkra vinsten ikväll så det är väl tight- och tråkpoker som gäller... :rolleyes:

Sjukt hur bra Sumpas springer just nu btw - vinner WCOOP Highroller, vinner Masters, ligger tvåa av tre kvar i Deuville €20K Highroller och passar på att vinna nån online-turre för €65K när livespelet bryts på hotellet... :-D

Säkerligen kommer flera av pf:s avundsjuka regs att påstå att det bara är tur, varians och andra faktorer som gjort att han klonkat friskt.

På lördag ska ju mängder av skojiga pf:are samt en del irl-polare träffas för att göra upp i den här turren. Ska bli jäkligt kul. Lite orolig dock för kylan som tydligen är på väg tillbaka. Enligt http://www.yr.no ska det bli -17 just på lördag så det blir väl till att ställa in byggfläkten för att folket inte ska frysa häcken av sig.

Troligtvis hjälper väl alkoholintaget till att hålla uppe värmen...

Postad

Lyckades inte vinna måndagsturren tre gånger på raken... :-( Däremot vann jag januarirankingen vilket innebär en plats bland de tio som lirar en freeroll i maj där vinsten är ett livepoker-SM-paket. Tjohoo!

Månades liveresultat hittills: +1.360:-

Sitter och slösurfar lite på Aftonbladet. Man upphör aldrig att förvånas över rubrikerna:

Pappa är gravid

Scott Moore, 30, föder en pojke om en månad ”När jag fick beskedet gjorde jag som alla lyckliga gay-män gör – gick ut och shoppade.”

Micron exploderar – av baginboxvinet

Se filmen som ingen vill kännas vid på Youtube – explosionen oväntat stor Experten: ”Jag skulle aldrig rekommendera någon att prova”

Bääääää-jkon?

Var fjärde barn i Storbritannien tror att bacon kommer från får och att havre växer på träd.

Greps i tullen – med 44 ödlor i kalsongerna

58-åringen hade geckoödlorna i sina underkläder.

samt min egen personliga favorit:

Så lätt köper du en egen AK-47

Tillgänglig för privatpersoner.

Ibland undrar man över hur det egentligen står till med världen när det är sådana här "nyheter" som dominerar förstasidorna...

Postad

Lol. Klubben skulle ha sin månatliga onlineturre på SvS ikväll men eftersom SvS har tekniska problem har de stängt alla sng och MTT´s tillsvidare. Nåja, jag skeppade in lite kronor på ett cg-bord för att lattja lite.

Tredje handen: får T7s i SB. Synar ohöjd pre. Floppen J98 rainbow. Jag bettar pott, får syn av BB. Turn ofarlig 3. Jag bettar pott, BB ställer och jag blixtsynar. River 6. BB visar upp QTo.

Bra uppladdning inför morgondagen... :-(

Postad

Efter min (nästintill) nätfria månad är det nu dags att ta tag i liret online igen. Skeppade in en slant på SvS med kravet att dessa pengar ska förvaltas efter bästa förmåga genom sng, don och MTT-lir och att jag inte får fylla på om jag gular.

Skulle jag gula är det återigen en nätfri månad som gäller.

Lirade några sngs för att komma i form och slutade 325:- upp för dagen. Således skriver vi dessa resultat:

Live feb: 0:- (inget lir än)

Live 2010: +4.010:-

Nätlir feb: +325:-

Nätlir 2010: +325:-

Har planerat in minst 4 liveturrar den här månaden och åker iväg på den första på måndag. Hoppas även kunna klämma in ett besök på Ängelns trevliga klubb i Lkp om han nu för en gångs skull kunde lägga den när man är ledig...:-(

Ska väl även försöka ta mig till Thomas73 och grabbarna i Katrineholm för nån turre om det passar.

Är det någon som vet om några bra liveturrar inom 15 mil från Kumla/Örebro med inköp 300-2K är det bara att PM:a.