Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Man upphör aldrig att förvånas!

 

***** Hand 966077398 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 mars 2009 22:30:29

Id Dubbel (Vanlig /Turnering )

Plats 2: Pokerplaye (165.00)

Plats 4: A Zero (1640.00)

Plats 7: gnussen (2640.00)

Plats 8: Scarlet3 (1250.00)

Plats 9: jucke2 (2025.00)

Plats 10: Mike Time (2280.00)

jucke2 lägg LM 50.00

Mike Time lägg SM 100.00

** Giv **

Mike Time [8r, 8k]

*** Bet Runda 1 ***

Pokerplaye All-in 165.00

A Zero Syna 165.00

gnussen Syna 165.00

Scarlet3 Syna 165.00

jucke2 Syna 165.00

Mike Time Syna 165.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 5s, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

jucke2 Passa

Mike Time Passa

A Zero Passa

gnussen Passa

Scarlet3 Passa

*** Turn(Board): *** : [9h, 5s, 7s, 8h]

*** Bet Runda 3 ***

jucke2 Passa

Mike Time Passa

A Zero Passa

gnussen Passa

Scarlet3 Passa

*** River(Board): *** : [9h, 5s, 7s, 8h, 9r]

*** Bet Runda 4 ***

jucke2 Passa

Mike Time Passa

A Zero Passa

gnussen Satsa 300.00 :shock:

Scarlet3 Lägg

jucke2 Lägg

Mike Time Syna 300.00

A Zero Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1590.00

Pokerplaye [2h, 2k] Två par, nior och tvåor Vinst: 0.00

gnussen [6r, 7r] Stege med högsta kort nia Vinst: 0.00

Mike Time [8r, 8k] Kåk Vinst: 1590

 

Svenska Spel(are) i ett nötskal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade notes på daggen. Därav min ai som svar på hans raise. Mkt riktigt hade han Ax. Det jag däremot blir uppriktigt chockad över är synen med Q-hög som MJ gör. Hoppas verkligen inte det är MJ nedan :-D . Menar du förresten att jag skulle vikt JJ där om jag inte haft notes på daggen?

 

 

 

Har köpt rökta räkor några gånger på Öland men anser att dessa blir godare. Dessutom är Liquid Smoke en höjdare i marinader! Man kan även blanda ut lite i vatten och pensla kött med under stekning. (Liquid Smoke finns på ICA och kostar ungefär 30-50:- ) Liquid Smoke info

 

 

Det är inte jag. Har olika nick på alla sajter. Inget med MJ inblandat. Spelar inte DoN. Har hatat det ända sedan Rounders tiden. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, sitter åter på jobbet. :-(

Lite dåliga och bra nyheter om vartannat, vi tar väl de dåliga först. Min laptop har lagt av. Igen. Fick hem den för bara en dryg månad sedan och nu är det dags att skicka iväg den igen. Förra gången tog det lite drygt tre veckor innan jag fick tillbaka den...

 

En skojig nyhet är att jag hoppade in i en 200-turre på SvS som startade 10:00. Gick riktigt bra, när vi var 22 kvar ledde jag stort. När finalbordet inleddes hade jag dubbelt så mycket marker som tvåan. Klockan var då 11:40. Jag börjar jobba 12:45. Hade inte duschat, bytt om eller fixat matlåda. Tilt!

Bestämde mig för att gå all in med samtliga pockets och samtliga klädda kort. Gick bra. Kom till bubblan med 18K mot tvåan som hade runt 8K. 5 priser. Slog ut 6:an rätt omgående. Klockan var nu 12:15. Panik! Gick nu all in med alla händer och slog raskt ut två till. Det var dock här någonstans som motriggen slog till och jag förlorade varje showdown. Ut som trea (+1K:- ) och in i bilen. Hann till jobbet med 4 minuters marginal.

Ingen matlåda, borstade bara tänderna och fick på mig lite lagom rena kläder.

 

I kväll/i natt blir det nog en del lir iaf. Sambon jobbar natt och jag har sovmorgon imorgon. Tänkte testa DoNs på Betway om jag orkar installera klienten på den gamla stationära burken hemma... :roll:

Kommer nog att provsmaka några oöppnade whiskysorter jag har investerat i också så jag tror att det är EV+ för alla andra att spela DoNs på Betway eller SvS ikväll. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man gör en comeback:

 

***** Hand 967084444 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 mars 2009 22:38:12

Texas Snabbis 5M (Vanlig /Turnering )

Plats 1: __MB__ (1380.00)

Plats 2: American (1335.00)

Plats 3: TORxx (2230.00)

Plats 5: Mike Time (330.00)

Plats 4: godast (2225.00)

TORxx lägg LM 15.00

godast lägg SM 30.00

** Giv **

Mike Time [Er, 8r]

*** Bet Runda 1 ***

Mike Time All-in 330.00

__MB__ Syna 330.00

American Lägg

TORxx Syna 330.00

godast Syna 330.00

*** Flop(Board): *** : [4r, 2s, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

TORxx Passa

godast Passa

__MB__ Passa

*** Turn(Board): *** : [4r, 2s, 2r, 7r]

*** Bet Runda 3 ***

TORxx Passa

godast Passa

__MB__ Passa

*** River(Board): *** : [4r, 2s, 2r, 7r, Kns]

*** Bet Runda 4 ***

TORxx Passa

godast Passa

__MB__ Passa

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1320.00

__MB__ Lägger mig Vinst: 0.00

TORxx [Eh, Dh] Par i tvåor Vinst: 0.00

Mike Time [Er, 8r] Färg med ess i topp Vinst: 1320.00

godast [5h, Es] Par i tvåor Vinst: 0.00

 

Hade i handen innan blivit rövknullad av godast när han synar min raise med 64o och träffar tvåparet och jag tptk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha Ha.....

 

Nu VET du var som gäller för den 20de..

Eller måste jag påminna :)

 

När jag vart 3 i 500ingen vart jag tvingad att bjuda laget på REDBULL OCH VODKA...

 

SÅ det ska bli gott !!!!:mrgreen:

 

Om jag kommer den 20:e ja. Har inte fått ledigt och hittar ingen att byta tur med...:-(

Nåja, om jag kommer blir det givetvis Rb & vodka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på att ett av mina mål för 2009 var att klonka minst 10K i en turre. Fasen att man bomma målet med 1.2K inatt.

Ikväll blir det inget lir alls. Är sjukt trött efter nattens MTT-klonk. Somnade vid 2:45 men vaknade kl 4:00 när kattkräk 1 skulle ut och 5:30 när kattkräk 2 också ville ut. Vaknade sedan 7:00 när sambon kom hem från nattjobbet och kunde sedan inte somna om. :-(

Är däremot ledig imorgon och jobbar eftermiddag på onsdag så satsar på morgondagen istället.

 

Dåligt med livelir den här månaden förresten. Hade ju planerat att åka till Lkp och lira Engelturren på lördag men givetvis passar svågern på för första gången någonsin att bjuda oss på mat och teater för att fira hans födelsedag! Gissa var? Jo, i Lkp! Sjuk misär.

Klubbens månadsturre är också i farozonen. Hittar ingen som kan jobba åt mig då. Kanske blir första gången sedan vi startade klubben som jag inte kan vara med! F***a!

 

Dagens låt:

 

 

RIP FALCO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tips också:

 

Har du för mycket självförtroende?

Tycker du att du är i fin form?

Känner du dig yngre än vad ditt födelsebevis påstår?

 

Köp en Wii Fit-bräda. Fanskapet talade om för mig att jag var fet, saknade balansförmåga och att jag är sju år äldre än vad jag egentligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite grunch, kanske, men blir det LKPG i helgen? För dig eller nån av de andra?

 

Dåligt med livelir den här månaden förresten. Hade ju planerat att åka till Lkp och lira Engelturren på lördag men givetvis passar svågern på för första gången någonsin att bjuda oss på mat och teater för att fira hans födelsedag! Gissa var? Jo, i Lkp! Sjuk misär.

 

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt sammanträffande. Om du vill kan jag stagea ett stort drama utanför var ni nu håller hus under dagen. Jag betalar nån tjej för att låtsas göra slut med mig på ett riktigt nasty sätt eller nåt, o sen säger du att du måste ta hand om din friend in need. Det enda jag kräver som betalning är att du äter upp ett C4-kuvert med texten "Dead Money" skrivet på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt sammanträffande. Om du vill kan jag stagea ett stort drama utanför var ni nu håller hus under dagen. Jag betalar nån tjej för att låtsas göra slut med mig på ett riktigt nasty sätt eller nåt, o sen säger du att du måste ta hand om din friend in need. Det enda jag kräver som betalning är att du äter upp ett C4-kuvert med texten "Dead Money" skrivet på det.

 

Mtp att vi aldrig någonsin varit hos den excentriske svågern så blir det nog svårt att genomföra den scammen. Lär väl inte få ligga på ett halvår om jag inte ställer upp. Tack för förslaget iaf.

Den där jävla dead-money-grejen lär jag få äta upp så länge jag lever. FU! ;-)

 

 

Lol, pics or GTFO :-P

 

Och grattis på klonken ;)

 

Ja, att inte Nintendos VD har blivit lönnmördad efter releasen av Wii Fit är för mig en gåta. Jävla oartigt TV-spel imo.

Ty btw.

 

Övrigt. Ska lira SvS "Ottan" nu på morgonen. Sista tre gångerna jag lirat den har jag rykt på bubblan eller direkt på första itm. Dags att förbättra statistiken där. Lirar även Betways $3K garantiturre som började kl 8:00. Bra övervärde i den förresten. Inköp $20+2 och 58 deltagare nu. Iofs late reg och rebuy men ändå.

 

Edit; Skön hand i $3K-garantin på Betway nu förresten. UTG får jag KK och synar bara i väntan på omslag. 6 till synar (!) fram till BB som ställer med 1980 marker. Jag går all in med mina 3.2K. Han vänder upp 66 och mina kungar håller. Sjuka spel i en unlimited rebuy! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tips också:

 

Har du för mycket självförtroende?

Tycker du att du är i fin form?

Känner du dig yngre än vad ditt födelsebevis påstår?

 

Köp en Wii Fit-bräda. Fanskapet talade om för mig att jag var fet, saknade balansförmåga och att jag är sju år äldre än vad jag egentligen är.

 

 

 

Haha jag har oxå skaffat Fitt -brädan..

 

Well jag var exact min ålder, men lite överviktig va jag med.. LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån skillnad mot nu menar du?

 

Javisst. Missar ju 2 ligg om jag inte får nåt på ett halvår.

 

Haha jag har oxå skaffat Fitt -brädan..

 

Well jag var exact min ålder, men lite överviktig va jag med.. LOL

 

Överviktig? Wtf? Du ser ju undernärd ut ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebuyperioden på $3k-garantin är slut. Valde att inte göra add-on. Sista handen innan add-onen var ju skoj. I SB foldar jag Ts3s. Idiotiskt eftersom potten var ohöjd och 4 bara hade limpat med. Flop KsQs9s! Fan. Det bettas friskt. Turn 8h. Två går all in. River Js. Bra Mike, folda färgstegen bara!! Fan.

Nåja, tre händer senare vinner jag en gigantpott med KK > 66. Har nu 12K och ligger 6:a av 50 kvar. Snittstack 7K.

 

Går sämre i Ottan på SvS. 2.5K kvar. Snitt 5.2K. 18/21.

 

Edit: Hej vad det svänger. Var nyss nästan ute ur Ottan. Har nu 8.4K och snittet är 6K. Lol donkaments.

 

Edit2: Nu ITM i Ottan.

 

Edit3: Ute ur $3K-garantin på 16:e plats. 9 betalda så det var en bit kvar. 16/86 är ju godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K L O N K !

 

Helt sjukt. Jag vann Ottan på SvS. :shock:

När vi blev HU på ft hade fi 80% av alla markerna. Gick ai med AJ och mötte givetvis AK. J på flop. =)

Tog en stund, men till slut lyckades jag arbeta till mig ett markerövertag och när han sedan höjer i SB ställer jag honom all in med AT. Han synar med K9. Träffar tian direkt på floppen och kungarna lyser med sin frånvaro. :-P

Inte direkt några stora pengar men 1.8K för några timmars lir innan frukost känns ju inte helt fel. Dessutom var det inte pengarna som var viktiga i den här turren - det var känslan att äntligen få gå långt i den när man bubblat ett otal antal gånger i den. 1/72 är nice.

Nu frulle! (Köpte bakad, grov leverpastej igår. Nu ska vi bre på ordentligt på de rostade mackorna!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K L O N K !

 

Helt sjukt. Jag vann Ottan på SvS. :shock:

När vi blev HU på ft hade fi 80% av alla markerna. Gick ai med AJ och mötte givetvis AK. J på flop. =)

Tog en stund, men till slut lyckades jag arbeta till mig ett markerövertag och när han sedan höjer i SB ställer jag honom all in med AT. Han synar med K9. Träffar tian direkt på floppen och kungarna lyser med sin frånvaro. :-P

Inte direkt några stora pengar men 1.8K för några timmars lir innan frukost känns ju inte helt fel. Dessutom var det inte pengarna som var viktiga i den här turren - det var känslan att äntligen få gå långt i den när man bubblat ett otal antal gånger i den. 1/72 är nice.

Nu frulle! (Köpte bakad, grov leverpastej igår. Nu ska vi bre på ordentligt på de rostade mackorna!)

 

 

 

Nice work..

Fan va kul,, varför måste jag jobbar för. Men ikväll tar vi 500ingen på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat några turrar på SvS i eftermiddag och ikväll. Har tyvärr inte haft flytet med mig. KK mot JJ = bust (J direkt på flop), JJ mot QQ (då kom det ingen knekt minsann!), AA mot rr straight osv osv.

Lirar Sverigerankingen och några DoNs innan det är dags att nanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K L O N K !

 

Helt sjukt. Jag vann Ottan på SvS. :shock:

När vi blev HU på ft hade fi 80% av alla markerna. Gick ai med AJ och mötte givetvis AK. J på flop. =)

Tog en stund, men till slut lyckades jag arbeta till mig ett markerövertag och när han sedan höjer i SB ställer jag honom all in med AT. Han synar med K9. Träffar tian direkt på floppen och kungarna lyser med sin frånvaro. :-P

Inte direkt några stora pengar men 1.8K för några timmars lir innan frukost känns ju inte helt fel. Dessutom var det inte pengarna som var viktiga i den här turren - det var känslan att äntligen få gå långt i den när man bubblat ett otal antal gånger i den. 1/72 är nice.

Nu frulle! (Köpte bakad, grov leverpastej igår. Nu ska vi bre på ordentligt på de rostade mackorna!)

 

En vinst är en vinst :) gött! Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...