Gå till innehåll

NL€50 - AK suited.


Recommended Posts

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,25 / €0,50

Players: 6

 

MP (€99,24)

CO - Hero (€50,44)

Button (€52,02)

SB (€22,49)

BB (€10,09)

UTG (€10,00)

 

Preflop: Hero is CO with A:c:, K:c:

UTG checks, Hero raises to €2,00, Button raises to €6,00, SB goes all-in for €22,24, 2 folds, Hero?

 

Vad gör jag i detta läge? Har inga speciella tells på nån av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,25 / €0,50

Players: 6

 

MP (€99,24)

CO - Hero (€50,44)

Button (€52,02)

SB (€22,49)

BB (€10,09)

UTG (€10,00)

 

Preflop: Hero is CO with A:c:, K:c:

UTG checks, Hero raises to €2,00, Button raises to €6,00, SB goes all-in for €22,24, 2 folds, Hero?

 

Vad gör jag i detta läge? Har inga speciella tells på nån av dom.

 

Du runkar o skriker PUSHELIPUSH min vän

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är fold......

 

Problemet på denna nivå är att folk kan ha A7os likväl som AA, typ !

 

Blev själv ställd AI pre med mina Kungar idag för fullt inköp på NL30$, synade givetvis o killen visade AJos.......Svåra dessa lirare ibland, hehe....

 

PS; Kungarna fick stå ! :-) Det kommer alltså inte alltid ett ess på floppen, bara väldigt ofta :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte tycker AK är så jävla hett i ett cashgame, efter att ha blivit först reraisad och sen pushad?

 

Har svårt att tänka mig at en push i det här läget kan vara +ev i längden generellt sett, sen om man sitter på ett kamikazebord så är det ju bara att vrida in och skratta. Men med tanke på att du inte är commitad för 5 öre, det inte finns något foldev att extrahera pengar ur med tanke på att killen är all in och det känns högst rimligt att du är uppe mot minst ett pp och följdaktligen är efter och dessutom antagligen blockad om någon av raisetomtarna sitter på ett av dina A, så känns folden som det korrekta.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som inte tycker AK är så jävla hett i ett cashgame, efter att ha blivit först reraisad och sen pushad?

 

Har svårt att tänka mig at en push i det här läget kan vara +ev i längden generellt sett, sen om man sitter på ett kamikazebord så är det ju bara att vrida in och skratta. Men med tanke på att du inte är commitad för 5 öre, det inte finns något foldev att extrahera pengar ur med tanke på att killen är all in och det känns högst rimligt att du är uppe mot minst ett pp och följdaktligen är efter och dessutom antagligen blockad om någon av raisetomtarna sitter på ett av dina A, så känns folden som det korrekta.

 

 

Förre

Du har nog inte spelat så mycket cashgame de senaste åren.

 

Jorre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog inte spelat så mycket cashgame de senaste åren.

 

Jorre

 

Nej inte på 0.25-0.50

 

Dessutom måste jag komplimentera dig till din fantastiskt fina analys på 11 ord som utförligt förklarade vilken range av händer som du ansåg att du var uppe mot och därför förespråkar en syn.

 

Du håvar in rätt stora slantar på 0.25-0.50 va?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte på 0.25-0.50

 

Dessutom måste jag komplimentera dig till din fantastiskt fina analys på 11 ord som utförligt förklarade vilken range av händer som du ansåg att du var uppe mot och därför förespråkar en syn.

 

Du håvar in rätt stora slantar på 0.25-0.50 va?

 

 

Förre

 

bra read förre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...