Gå till innehåll

Begära gamla HHs?


gnuffe

Recommended Posts

Hej,

 

 

Kan man om man vill få ut äldre HHs än de sista 50? (50 händer är ju inte så många direkt, och glömmer man att plocka ut hela tiden får man hål...)

 

Antar man kan maila supporten, men är de villiga att göra det?

 

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera oss gärna om du får ett svar

 

Tänkte precis ställa samma fråga när jag såg den här tråden

 

Fick svaret att det tyvärr inte är möjligt, vilket känns skit. När man nu kan (klumpigt) patcha in skiten i PT hade det varit bra att kunna få HHs, men tyvärr. Man tycker att de borde ha databasen tillgänglig så att man kunde begära ut HHsarna, de borde ju sparas om det skulle hända något (konflikt mellan spelare, fuskmisstanke etc.

 

Sostlind kanske kan reda ut/fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer helt. Bedrövligt om det inte skulle gå att ordna på något sätt.

 

Oft: Ni hoodare som lirar på b2b dagligen, hur gör ni med era HH-requests? Skiter ni i det? Plockar ni bara intressanta händer? Sitter ni och requestar "last 50" varje kvart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt släppa det här...

 

Finns det någon kunnig och vänlig själ därute som kan förklara om det går att göra en automatiserad "hämtare" av sidan, dvs något slags script som med x minuters mellanrum (inställningsbart) uppdaterar sidan, markerar det som står, kopierar i slutet på en förut bestämd fil. Om man skall använda konverteraren vill man bara ha en fil. Jag skall kolla om PT rensar dubletter (som det lär bli om man gör så här).

 

Jag (och fler med mig) skulle nog vara intresserad av en sådan lösning. Någon som kan det här eller kan peka mig i rätt riktning?

 

/gnu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat på en sådan gnu men tror inte 24h gillar om jag gör det då alla kommer hämta via deras webbinterface konstant.

 

Idén är ganska simpel iaf, du använder dig av din cookiefil för att fakea inloggningen via wget och sen nåt script-språk för att hämta ut det du behöver.

 

Sen går det o göra på 100 snyggare sätt men det är nog simplaste lösningen.

Hur som helst så måste du koda lite iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan gjort en automatisk hh-hämtare, men den är tyvärr lite klumpig. Kruxet är att man inte kan använda datorn som hämtar hh's, eftersom programmet "tar kontrollen" över datorns lowlevelinput. Annars fungerar det fint.

 

Intressant är att man med en enkel liten modifikation av mitt program kan hämta *alla* hh's som spelats på 24h, eftersom man kan knappa in ett godtyckligt gameNumber och få ner den handen, utan att ens ha deltagit i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom som gått till showdown.

Ganska intressant är att man kan se exakt hur mkt rake som generats totalt på hela nätverket totalt :)

 

Verkar dumt o skriva så lågt bara för att hämta lite saker via webbrequests, som programmerare säger: "Gör om, gör rätt" :)

 

Tja, och det kan man ju läsa i pressreleaser från B2B Poker också så slipper man summera grejerna själv. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...