Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har de senaste månaderna börjat tappa ord när jag skriver inlägg på forum och mess på msn.

"att", osv glömmer man helt enkelt bort att skriva. Har hängt på internet i ganska många år, mkt mer tidigare än jag gör nu, men ordtappning har aldrig hänt förut i någon större utsträckning.

Är det ngn som känner igen min problematik?

I övrigt märker att jag att mitt skriftspråk har blivit enormt mycket sämre efter alla dessa år framför datorn.

Postad

Det är jobbigare att tappa ord irl. Häromdagen skulle jag be min sambo att hålla i... eeeh... vad fan.... den där vita... men hallå... som man ställer grejer på... fönsterbrädan!

Vore trist om demensen kickade in redan nu.

Postad
Brukar göra det väldigt

Seriöst så händer det dig, men sällan?

Det är jobbigare att tappa ord irl. Häromdagen skulle jag be min sambo att hålla i... eeeh... vad fan.... den där vita... men hallå... som man ställer grejer på... fönsterbrädan!

Vore trist om demensen kickade in redan nu.

Ok, jo.

Fast det var inte så jag menade. Jag tappar inte ord när jag skriver online för att jag inte kommer på vad jag ska skriva för ord. Utan jag tror att jag tex skriver "att" men jag gör det inte.

Edit: OT svammel borttaget.

Postad
Seriöst så händer det dig, men sällan?

Ok, jo. Men blir man dement som ung så är det knappast så mycket man kan göra åt det. Därför finns det ingen anledning till oro, imho. Ungefär som en bekant jag kände som fick lungcancer och dog när hon var 29. Tydligen var det högst otroligt att det berodde på att hon rökte. Sånt som bara händer.

Fast det var inte så jag menade. Jag tappar inte ord när jag skriver online för att jag inte kommer på vad jag ska skriva för ord. Utan jag tror att jag tex skriver "att" men jag gör det inte.

Brukar göra det mer när jag smsar eftersom jag är långsammar på att skriva där så då tänker jag längre fram i smset än jag hunnit skriva. Tror det är rätt vanligt?

Postad
Brukar göra det mer när jag smsar eftersom jag är långsammar på att skriva där så då tänker jag längre fram i smset än jag hunnit skriva. Tror det är rätt vanligt?

Ok, nu kan jag vara något på spåren!

Skrev som sagt mycket mer på internet tidigare och skrev nästan 600 tecken/minut(man kan testa hur snabbt man skriver på typera.tk).

Sen i höstas så skriver jag inte lika mkt och då har jag säkert blivit segare på att skriva... och då börjar jag kanske tappa ord av samma anledning som dig.