Gå till innehåll

SvS: Varför är det så ont om Q?


Qhunden

Recommended Posts

  • Svars 240
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Schyssta resultat på så få händer, bara ta tag i disciplinen å grinda mer imo :D

gl!

ty! :-)

 

2,5/5 kr NL Texas Hold'em

Seat 1: HERO (Button)( $1056.64 USD )

Seat 3: BB (34/15 på liten sample)( $673.77 USD )

Seat 5: CO ( $1291.22 USD )

Seat 2: SB ( $242.72 USD )

SB posts small blind [$2.50 USD].

BB posts big blind [$5.00 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qc Ah ]

CO folds

HERO raises [$20.00 USD]

SB folds

BB calls [$15.00 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Qh, 2d, Tc ]

BB checks

HERO bets [$30.00 USD]

BB calls [$30.00 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 4s ]

BB checks

HERO bets [$76.87 USD]

BB raises [$204.99 USD]

 

Vad gör jag här? Hur ofta är slagen här mot halvfiskigt aggro på BB? Check-syn, check-raise känns som set, och eftersom jag antar att 4an inte hjälpt honom handlar det bara för honom att få in pengar i potten.. Kan jag ta syn och utvärdera river? Kostar 125 i en pott som redan är 381. Fi har 420 kvar i stacken. Vet att jag ofta foldar TPTK när jag får mothugg såhär, men antar att det är en hyffsad lucka i mitt spel även om jag tycker att det är mer safe att spela så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty! :-)

 

2,5/5 kr NL Texas Hold'em

Seat 1: HERO (Button)( $1056.64 USD )

Seat 3: BB (34/15 på liten sample)( $673.77 USD )

Seat 5: CO ( $1291.22 USD )

Seat 2: SB ( $242.72 USD )

SB posts small blind [$2.50 USD].

BB posts big blind [$5.00 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qc Ah ]

CO folds

HERO raises [$20.00 USD]

SB folds

BB calls [$15.00 USD]

 

** Dealing Flop ** [ Qh, 2d, Tc ]

BB checks

HERO bets [$30.00 USD]

BB calls [$30.00 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 4s ]

BB checks

HERO bets [$76.87 USD]

BB raises [$204.99 USD]

 

Vad gör jag här? Hur ofta är slagen här mot halvfiskigt aggro på BB? Check-syn, check-raise känns som set, och eftersom jag antar att 4an inte hjälpt honom handlar det bara för honom att få in pengar i potten.. Kan jag ta syn och utvärdera river? Kostar 125 i en pott som redan är 381. Fi har 420 kvar i stacken. Vet att jag ofta foldar TPTK när jag får mothugg såhär, men antar att det är en hyffsad lucka i mitt spel även om jag tycker att det är mer safe att spela så.

 

Jag hatar verkligen när FI tar den där linjen och det brukar ofta vara stål så jag brukar kunna släppa den ganska ofta här faktiskt. Gick handen till showdown!? vore kul å veta vad han hade men jag kan gissa på Q10 lr 2or :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar verkligen när FI tar den där linjen och det brukar ofta vara stål så jag brukar kunna släppa den ganska ofta här faktiskt. Gick handen till showdown!? vore kul å veta vad han hade men jag kan gissa på Q10 lr 2or :)

Jag synade för att se hur långt han var beredd att gå med handen. Turn blankar klöver 7 och han trycker resten direkt och jag foldar. :-(

 

Idag backar jag 294kr efter största rushen på länge. Toppar nästan 3k och dominerar verkligen alla bord. Tyvärr tappar jag allt mot en fisk som lirar 50/35 med triss mot hans kåk drygt 800bb. Han sitter ut och drar ifrån bordet med nästan 4000 kronor. Därefter sätter jag kåk mot kåk i 450bb pott och jag är på rött igen.

 

Såna här grafer är så underbara:

qyxreq.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter gå dåligt för mig, ligger 5000 under All-in EV den här månaden vilket är rekord by far. Idag +300 efter sjuka set-ups. Fick in 170 spänn pre med AA för att klonka floppen JJJ och fick in resten på turn. 3600 kr pott åt fel håll när Fi visar TJs.

 

+5k på 9k händer, men är riktigt missnöjd.

 

Dagens grindlåt: Texas - Summer Son

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,5/5 kr - No Limit Hold'em - 5 players

BB: $1397.40

Hero (UTG): $1014.76

CO: $1281.52

BTN: $1670.55

SB: $873.53

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is UTG with T :heart: 9 :heart:

Hero raises to $17.50, CO calls $17.50, 1 fold, SB calls $15, 1 fold

 

Flop: ($57.50) K :diamond: 6 :heart: 7 :heart:(3 players)

SB checks, Hero bets $40.00, CO folds, SB raises to $100, Hero calls $60

 

Turn: ($257.50) T :spade:(2 players)

SB bets $175.00, Hero gör vad?

 

Fi är semi-bra monsteraggro på 40/27 men spelar desto bättre postflop. Vad gör jag när han lika gärna också kan vara på drag? Känns som att jag kan få in lite stålar vid träff, frågan är om syn är bra? Får ju inte direkta pottodds..

 

+1110 kr idag.

 

Dagens grindlåt: Kings of Leon - Arizona

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har inte skrivit på länge, har varit på jäkligt dåligt humör och inte lirat så mycket. Ligger iaf fetback typ -13k och liret är jävligt riggat just nu. Är såna här downswings vanliga så har jag dels haft tur tidigare plus att jag funderar på om det verkligen är värt det. Humöret påverkar ju helt klart i vardagen också..

 

Okej, varning för whine.

 

Har gått ned från mitt rätt aggro A-game till ultranit ABC vilket fungerar rätt bra - tills jag blir utdragen. Idag förlorade jag KK all in pre mot 88, jag floppar set och fi drar en runner runner till fyrtal. Tiltar genast bort ett inköp mot en duktig reg med A hög - även om jag annars tycker att mitt spel är bra, trots att jag backar så hårt.

gaah.gif

 

Några minuter senare är jag 3k back för dagen IGEN och jag fattar fan inte vad det är för fel. Jobbar som fan på att inte tilta, lyckas få in degen på flop efter 3bet pre med :Ar::As::Ks::8s::3s:. Fi med :9s::4s:. Förstår inte hur en relativt duktig spelare kan syna med sån skit efter 3bet ur position. Hur hittar han värde? Blir utdragen gång på gång, men kör verkligen small-ball poker och lyckas undvika stora potter när fi turnar stege mot mina tvåpar.

 

Idag slutar jag -220 vilket jag såklart är nöjd med, även om jag hoppats på att det vänder till normala siffror snart.

 

Solen skiner ute iaf, vilket nästan väger upp mitt downswing, idag tog jag en Circlemaster ale uppe på takverandan. Sjukt najs alltså. Nu ere fan sommar!

blissysmile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galet värde ikväll så jag blir jävligt förvånad när siffrorna bara visar +950 när jag pausar för käk. Jaja, fortsätter väl lite senare.

 

Edit: Seg uppdatering på statusen: +1665 kr.

 

2.50/5.00 No Limit Hold'em - 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $629.88

UTG: $913.46

CO: $867.50

Button: $1,006.11

SB: $589.73

 

Dealt to Button Q:heart: Q:spade:

 

Pre-flop:

UTG calls $5, (1 folds), Button raises to $25, (2 folds), UTG calls $20

 

Flop: ($52.50) 2:spade: 2:club: 8:diamond: (2 Players)

UTG checks, Button bets $40, UTG calls $40

 

Turn: ($132.50) 3:diamond: (2 Players)

UTG checks, Button bets $88, UTG raises to $226, Button folds

 

Results:

UTG wins $443.67

 

Är det jättevek fold? Känns som att jag alltid är slagen de gånger jag trycker in i såna här lägen, men ändå ser man ju betydligt donkigare spel jävligt ofta. Gillar inte det faktum att han limpade utg heller.

 

Fi lirar 27/21 så han är antagligen inte helt korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+2879 kr, men obv 2k under all-in ev, efter all in på turn med AK mot T7 på AT7K bräda. Klart glad över gröna siffror, men lite besviken ändå.

 

2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $1,135.30

SB: $1,181.91

BB: $1,729.93

UTG: $894.69

CO: $1,008.66

 

Dealt to SB T:spade: T:diamond:

 

Pre-flop:

UTG calls $5, (1 folds), Button raises to $22.50, SB calls $20, (2 folds)

 

Flop: ($55) 9:club: 9:diamond: 7:club: (2 Players)

SB checks, Button bets $41.25, SB calls $41.25

 

Turn: ($137.50) T:heart: (2 Players)

SB checks, Button checks

 

River: ($137.50) J:heart: (2 Players)

SB bets $137.50, Button raises to $446.87, SB raises to $980.66, Button calls $624.68

 

Results:

SB Showed T:spade: T:diamond:

SB wins $46.61

SB wins $2,265.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man får feedback. :-P

 

2.50/5.00 No Limit Hold'em Tournament, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $689.19

BB: $738.65

UTG: $406.59

CO: $1,630.14

Button: $946.19

 

Dealt to CO 2:club: 2:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), CO raises to $17.50, Button calls $17.50, (2 folds)

 

Flop: ($42.50) 2:heart: J:spade: 3:spade: (2 Players)

CO bets $30, Button calls $30

 

Turn: ($102.50) 8:diamond: (2 Players)

CO bets $65, Button raises to $270, CO calls $205

 

River: ($577.50) K:spade: (2 Players)

CO checks, Button instabets $628.69 (All-in)

 

Vad gör jag för misstag i den här handen? Jag synar bara turn för att verka svag och jag har ju helt klart underreppat handen. Sätter fi på typ combodrag som t.ex. :Ts::Qs: och vill att han ska trycka med en svag hand på river också. Fi är stabil grinder typ. Tyvärr sitter ett :s: på river och vad gör vi? Fold?

 

Kommentera gärna handen eller någon jag postat tidigare.

 

Dagens grindlåt: Tingsek - World of Its Own

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3betspush på turn hade förmodligen räddat situationen?

Antagligen, var aning på tilt så jag var väl lite onödigt vek.

 

Idag har jag übergrindat 6 timmar, skulle egentligen dra till cosmopol men jag har fått en överjävlig nackspärr och imorrn ska man se Hoffmaestro också. Hur fan ska det gå? :cry:

 

Resultat +8 kr. Japp det sög. 3k händer och en timlön på lite mer än 1kr. BRA! Plussar på bra tills set-upsen kommer och då loosar jag hela stacken och får börja om.

 

:Qs::Ks: mot :Qd::Jh::Qc::Qh::Js:, Fi lirar såklart 55/30 så det går ju inte att folda.

:9c::9d: mot :Jc::8d::Ts::7s::4d::9h:, river blankar

:Ac::Kd: mot :Tc::7s: Floppar kungen på flop i 3betad pott, bettar alla gator och har stoppat in 990 i potten på turn och degar på river som har gett Fi två par.

:Kh::Jh: mot :Ad::Qh: Kvällens jävla bad beat, 3bettar pre mot monsteraggro Fi som synar ur pos. Bettar ut 200 på flop :Kc::4c::3d: får syn, :Js: på turn, bettar 350 och får syn av Fi som bara har ~150 kvar. River är :Ts: och Fi får 10 rader fula ord i svs-notesen.

 

Otroligt tiltande att man inte ska få plocka alla 50/35-monster som sitter med trippla buy-ins...:evil:

 

Graf över kvällen som kunde slutat mycket värre, hade ingen koll på hur jag låg men bestämde mig för att sluta efter rushen på slutet.

 

16lfoty.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar +5152 för April på 40 speltimmar, detta trots ett back i början av månaden på drygt 7k.

 

HMs EV-graf för mars-april visar stats på nästan 40k över winnings, sick hur det har separerat.

 

Inget lir idag, har redan knäckt min första Cirklemaster och sen blir det grill, brudar och bärs för hela slanten. Ha en skoj valborg!

 

Smiley_Sun_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Andra sessionen för månaden, inte mkt spel tyvärr då jag håller på med annat. Slutar +2000 idag men började med megaslask och droppa 2k. Hur bör jag spela denna hand?

 

SvS $2.50/5.00 - 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

UTG: $484.85

SB: $990

BB: $1,158.79

CO: $1,998.75

Button: $174.07

 

Dealt to CO A:diamond: Q:diamond:

 

Pre-flop:

CO raises to $17.50, (2 folds), SB calls $15, BB calls $12.50

 

Flop: ($52.50) 5:diamond: 3:diamond: 8:club: (3 Players)

SB checks, BB checks, CO bets $35, (1 folds), BB raises to $85, CO calls $50

 

Turn: ($170) 6:heart: (2 Players)

BB bets $180, CO ?

 

Raise finns ju helt klart på flop men vad är bäst beslut på turn som spelad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är trött och trög men iaf - Använder du all-in EV-grafer på SS? Det funkar inte eftersom handhistoriken inte visar muckade kort.

Jo det är jag fullt medveten om, men den ger ju ett hum om att det går dåligt iaf, även om den inte är helt korrekt, den visar ju aldrig de gånger jag drar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Spelar inte alls mkt, pga sol, öl och skola men det blir nog en hel del händer i juni förutom den vecka jag är borta på Peace & Love.

 

 

Provade morgongrind idag och var till en början väldigt skeptisk till värdet vid den här tiden. Innan klockan 9 var det rätt dött men därefter strömmade fiskarna in och jag hade snart dubblat på alla 5 bord. Sessionen slutar 3100+ på ~1000 händer och det känns skitbra då jag backade ungefär lika mycket igår.

 

SvS 2.50/5.00 kr No Limit Hold'em - 5 players

Hand History Converter

 

BTN: $2580.20

SB: $205.87

Hero (BB): $1288.78

UTG: $1112.40

CO: $978.88

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with 8 :heart: 8 :diamond:

2 folds, BTN raises to $40, 1 fold, Hero calls $35

 

Flop: ($82.50) 8 :club: K :diamond: 9 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $82.50, Hero raises to $180, BTN calls $97.50

 

Turn: ($442.50) 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $300.00, BTN calls $300

 

River: ($1042.50) 5 :club:(2 players)

Hero?

 

Hur spelar jag här bäst? Fi är ultradonk på 67/24 och limpsynar 5-6bb med any two oberoende av position. Färgdraget sitter på river men Fi kan sitta på vad som helst egentligen. Han är antagligen inte rädd att pusha hela stacken på en bluff heller så jag tycker beslutet är svårt här. Vad gör vi? Betta för värde? Check och låta fi bluffa stacken kontra betala av när han träffat sin färg?

 

Dagens grindlåt: Blue October - Hate me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen gick segt för mig trots att jag gjorde en del riktigt schyssta syner mot några bluffberoende semiregs, jag fick dessutom bluffa loss lite utan att bli nedsynad. En fin setup med KK vs AA drog dock ner resultatet till pluttiga 300 för kvällen.

 

Upp 6974 för månaden på ~7200 händer. Helt klart nöjd då jag hade ett dipp på 4k för bara några sessioner sedan. Ska försöka spela lite mer händer i veckan.

 

Dagens grindlåt: Röyksopp - Happy Up Here

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte alls mkt, pga sol, öl och skola men det blir nog en hel del händer i juni förutom den vecka jag är borta på Peace & Love.

 

 

Provade morgongrind idag och var till en början väldigt skeptisk till värdet vid den här tiden. Innan klockan 9 var det rätt dött men därefter strömmade fiskarna in och jag hade snart dubblat på alla 5 bord. Sessionen slutar 3100+ på ~1000 händer och det känns skitbra då jag backade ungefär lika mycket igår.

 

SvS 2.50/5.00 kr No Limit Hold'em - 5 players

Hand History Converter

 

BTN: $2580.20

SB: $205.87

Hero (BB): $1288.78

UTG: $1112.40

CO: $978.88

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with 8 :heart: 8 :diamond:

2 folds, BTN raises to $40, 1 fold, Hero calls $35

 

Flop: ($82.50) 8 :club: K :diamond: 9 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $82.50, Hero raises to $180, BTN calls $97.50

 

Turn: ($442.50) 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $300.00, BTN calls $300

 

River: ($1042.50) 5 :club:(2 players)

Hero?

 

Hur spelar jag här bäst? Fi är ultradonk på 67/24 och limpsynar 5-6bb med any two oberoende av position. Färgdraget sitter på river men Fi kan sitta på vad som helst egentligen. Han är antagligen inte rädd att pusha hela stacken på en bluff heller så jag tycker beslutet är svårt här. Vad gör vi? Betta för värde? Check och låta fi bluffa stacken kontra betala av när han träffat sin färg?

 

Dagens grindlåt: Blue October - Hate me

 

Stoppa in resten bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tillbaka från Peace And Love som var en riktigt dåligt arrangerad festival, till och med sämre än förra året, men som vanligt hade jag skitkul ändå trots feber sista dagen. Sjukt mycket köer, långa promenader och gestapo-vakter som kickade ut vår hembyggda stereo med hänvisan till brandrisk. (i samma ögonblick springer en halvnaken fjortis förbi med en flaska t-röd och en cigg i käften).

 

9 band hann jag se och bäst var nog Chris Cornell och Raised Fist. Grym setlist för Cornell, synd på dåligt drag. Såg oväntat nog också Lars Winnerbäck, kom precis när han lirade Söndermarken och med det draget kunde det inte bli dåligt.

 

Lirade lite imorse och slutade +950 på drygt 600 händer. Med det är jag +~9000 kr för månaden på 21 speltimmar.

 

Stoppa in resten bara

Jaha, men hur tänker du då? Kan ju knappast vara en no-brainer? Frågan är ju vad som ger mest värde. Att ställa in rubbet utg när färgdraget sitter kan ju knappast vara det bästa alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...