Gå till innehåll

Sjöqa blir arbetslös och lirar NLT 1/2, 5-bord på SvS

Recommended Posts

Postad

Hej! Namnet är Sjöqa, jag är 21 år och har lirat poker mer eller mindre i snart 4 år. Började med freerolls, klonkade nån gång och fick känna på hur snabbt men kunde förlora ett par hundra dollar :) När jag blev 18 började jag sätta in pengar, med blandat resultat. Spelade ganska hyfsat stundtals men spelade dåligt för ofta och det kostade mig för mycket så jag har egentligen aldrig varit någon vinnande spelare. Har inte spelat kontiunuerligt under dessa 4 år utan ibland har det varit väldigt intensivt en period och ibland har det gått mer än ett år utan något spel alls.

Hursomhelst så blev jag för några månader sedan av med min heltidstjänst och fick istället börja ströjobba då och då, vilket gav mig en jävla massa fritid ;) Så för 1,5 månad sen bestämde jag mig för att börja spela igen och denna gången göra det seriöst, och verkligen anstränga mig för att spela så bra som möjligt, hela tiden, och givetvis även att utvecklas som spelare. Hade 2,4k på Svenska Spel som bara låg och väntade och efter en hel del spel har dessa blivit 5k.

Jag spelar Britta NL SH 1/2, multitablar 3 bord åt gången.

Precis som förr tycker jag att jag ibland spelar ganska bra, men allt för ofta spelar jag av olika anledningar fruktansvärt dåligt. Syftet med denna dagbok kommer att vara att föra lite statistik på hur det går för mig, analysera vad jag gör bra och vad jag gör dåligt, komma tillrätta med idiotgrejerna jag gör, samt förhoppningsvis få lite hjälp av er proffs ;)

Hoppas att den här dagboken kommer bli intressant för nån av er härinne, och framförallt för mig själv ;)

Uppdaterar lite efter morgondagens spel.

Ha det bra så länge!

Postad

Sådär, nu har jag lirat min första session sen dagbokens start. Inledde med ett förlorat inköp efter max en kvart av sessionen. Kändes lite surt, men lyckades iaf fokusera mig och behålla lugnet, mycket tack vare de sköna reggaetonerna som strömmade från högtalarna ;) Efter den första kvartens debacle gick det bättre. Hade faktiskt lite flyt och tvingades inte ta särskilt många svåra beslut. Efter totalt ca 2 timmars spel slutade jag 251kr plus.

Är rätt nöjd med att jag lyckades spela koncentrerat trots ett par irriterande förluset där i början, och att jag inte gjorde alltför många misstag under sessionen.

5000+251=5251

Tänkte posta en hand som jag skulle vilja ha lite kommentarer på.. Jag spelar den här handen ganska kass, eller? Hur borde jag ha agerat, från början till slut?

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 januari 2009 18:38:04

Britta 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 4: Sjoqa (653.47)

Plats 3: BabaRoga (257.83)

Plats 1: HerrGårman (360.97)

Plats 2: Bjoelle (435.66)

Plats 5: erica159 (45.30)

BabaRoga lägg LM 1.00

Sjoqa lägg SM 2.00

** Giv **

Sjoqa [7k, 7r]

BabaRoga [N/A, N/A]

HerrGårman [N/A, N/A]

Bjoelle [N/A, N/A]

erica159 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

erica159 Lägg

HerrGårman Lägg

Bjoelle Höj till 8.00

BabaRoga Lägg

Sjoqa Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [6k, 5k, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Sjoqa Satsa 14.00

Bjoelle Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [6k, 5k, 8r, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Sjoqa Satsa 24.00

Bjoelle Höj till 52.00

Sjoqa Syna 52.00

*** River(Board): *** : [6k, 5k, 8r, 8k, 9s]

*** Bet Runda 4 ***

Sjoqa Passa

Bjoelle Passa

Postad
Sådär, nu har jag lirat min första session sen dagbokens start. Inledde med ett förlorat inköp efter max en kvart av sessionen. Kändes lite surt, men lyckades iaf fokusera mig och behålla lugnet, mycket tack vare de sköna reggaetonerna som strömmade från högtalarna ;) Efter den första kvartens debacle gick det bättre. Hade faktiskt lite flyt och tvingades inte ta särskilt många svåra beslut. Efter totalt ca 2 timmars spel slutade jag 251kr plus.

Är rätt nöjd med att jag lyckades spela koncentrerat trots ett par irriterande förluset där i början, och att jag inte gjorde alltför många misstag under sessionen.

5000+251=5251

Tänkte posta en hand som jag skulle vilja ha lite kommentarer på.. Jag spelar den här handen ganska kass, eller? Hur borde jag ha agerat, från början till slut?

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 januari 2009 18:38:04

Britta 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 4: Sjoqa (653.47)

Plats 3: BabaRoga (257.83)

Plats 1: HerrGårman (360.97)

Plats 2: Bjoelle (435.66)

Plats 5: erica159 (45.30)

BabaRoga lägg LM 1.00

Sjoqa lägg SM 2.00

** Giv **

Sjoqa [7k, 7r]

BabaRoga [N/A, N/A]

HerrGårman [N/A, N/A]

Bjoelle [N/A, N/A]

erica159 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

erica159 Lägg

HerrGårman Lägg

Bjoelle Höj till 8.00

BabaRoga Lägg

Sjoqa Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [6k, 5k, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Sjoqa Satsa 14.00

Bjoelle Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [6k, 5k, 8r, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Sjoqa Satsa 24.00

Bjoelle Höj till 52.00

Sjoqa Syna 52.00

*** River(Board): *** : [6k, 5k, 8r, 8k, 9s]

*** Bet Runda 4 ***

Sjoqa Passa

Bjoelle Passa

rr flop, får du ut mkt mer info och troligen foldar han. ananrs får han ett tufft beslut med sitt möjliga klöverdrag?

Postad
rr flop, får du ut mkt mer info och troligen foldar han. ananrs får han ett tufft beslut med sitt möjliga klöverdrag?

Hmm.. Vet inte riktigt om jag missuppfattar nu, men iaf, jag är ju den som sitter först och står för första satsningen på floppen.. Fi synar.. :)

Postad
Hmm.. Vet inte riktigt om jag missuppfattar nu, men iaf, jag är ju den som sitter först och står för första satsningen på floppen.. Fi synar.. :)

sorry fel read på hh :). nej då kan man nog inte göra annat. frågan är om du hade synat bet river?

Postad
sorry fel read på hh :). nej då kan man nog inte göra annat. frågan är om du hade synat bet river?

Japp, det är en bra fråga faktiskt :) Men, det borde jag väl göra (dock beroende på storleken av höjningen förstås), i och med att jag redan synat höjning på turn? Jag träffar ju det jag drar till, och hade jag inte varit beredd att syna då känns det lite som fold på turn istället..

Postad

Du spelade riktigt fiskigt i början...vad vill du uppnå med att minhöja mig från SB? De ggr jag INTE 3bettar dig är du tvungen att spela resten av handen ur pos för jag slänger aldrig där.

Du repade dig på slutet dock...:D

Postad

Sådär, lirat andra och förmodligen sista sessionen för dagen (blir tidig läggning ikväll pga jobb imorrn) och slutade lite plus på den. Gjorde dock rätt många misstag och är inte särskilt nöjd med mitt spel. Har även börjat inse att jag nog måste tighta till mig lite. Spelar lite för många händer som jag hanmnar i trubbel med..

Iaf 5251+208=5459

Ett par HHs.

Plats 1: slappynr9 (369.74)

Plats 2: Toook (164.37)

Plats 3: Sjoqa (267.23)

Plats 4: hogren (182.41)

Plats 5: Terrible (707.13)

slappynr9 lägg LM 1.00

Toook lägg SM 2.00

** Giv **

slappynr9 [N/A, N/A]

Sjoqa [Ks, Kk]

Toook [N/A, N/A]

hogren [N/A, N/A]

Terrible [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sjoqa Höj till 8.00

hogren Lägg

Terrible Lägg

slappynr9 Lägg

Toook Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [9k, Dh, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

Toook Passa

Sjoqa Satsa 14.00

Toook Höj till 28.00

Sjoqa Syna 28.00

*** Turn(Board): *** : [9k, Dh, 7r, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

Toook Satsa 54.75

Sjoqa Höj till 145.50

Toook All-in 128.37

*** River(Board): *** : [9k, Dh, 7r, 2s, 9s]

Hur spelar jag egentligen den här handen? Ska jag sätta honom all in som jag gjorde med mitt överpar? Bordet ser ju inte så farligt ut, men å andra sidan har han satsat ganska friskt. Hade dock en liten tomteread på honom också :)

Bör jag re-raisa floppen kanske?

-----

Sen en hand som jag är grymt missnöjd med, och ett typexempel på hur jag spelar ibland, fast jag inte vill. Detta måste jag verkligen komma tillrätta med.

Plats 1: slappynr9 (371.74)

Plats 2: Toook (166.37)

Plats 3: Sjoqa (398.37)

Plats 4: hogren (184.70)

Plats 5: Terrible (577.43)

Toook lägg LM 1.00

Sjoqa lägg SM 2.00

** Giv **

slappynr9 [N/A, N/A]

Sjoqa [Kns, Ek]

Toook [N/A, N/A]

hogren [N/A, N/A]

Terrible [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hogren Lägg

Terrible Höj till 4.00

slappynr9 Lägg

Toook Lägg

Sjoqa Höj till 8.00

Terrible Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [2s, 10h, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

Sjoqa Satsa 14.00

Terrible Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [2s, 10h, 10k, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Sjoqa Satsa 32.00

Terrible Syna 32.00

*** River(Board): *** : [2s, 10h, 10k, 5s, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Sjoqa Passa

Terrible Satsa 81.75

Sjoqa Syna 81.75

Postad
Japp, det är en bra fråga faktiskt :) Men, det borde jag väl göra (dock beroende på storleken av höjningen förstås), i och med att jag redan synat höjning på turn? Jag träffar ju det jag drar till, och hade jag inte varit beredd att syna då känns det lite som fold på turn istället..

Men varför inte värdebet på river? :S

Postad
Du spelade riktigt fiskigt i början...vad vill du uppnå med att minhöja mig från SB? De ggr jag INTE 3bettar dig är du tvungen att spela resten av handen ur pos för jag slänger aldrig där.

Du repade dig på slutet dock...:D

Haha, jag märkte att du tyckte det. Kan hålla med om att det är lite fiskigt, och är dessutom en av de grejerna jag funderat en del på, men av mina erfarenheter hittils så funkar det faktiskt relativt ofta! Det beror ju såklart på vilka man spelar mot, och som du påpekade repade jag mig lite när jag märkte att du bet tillbaka ;) Men tack för kritiken, ska utvärdera vidare och kanske slopa minbets i fortsättningen :)

Postad

Sådär, hemma från jobbet och tänkte sätta mig ner för ännu en fruktansvärd session! Kaffet är nybryggt och doftar utsökt, snusen ligger som den ska under läppen och Anthony B o Lutan Fyah finns på playlisten... Ikväll ska jag spela felfritt ;)

Har förövrigt fixat lite pokerböcker, The Theory of Poker samt Super System 1 och 2. Tänkte börja med ToP och läsa ut den innan bruden kommer hem från Thailand om ett par veckor. Får se hur bra jag klarar det målet :roll:

Postad

Lirade två timmar och plusade ovanligt mycket faktiskt :-D Hade dock grymt flyt så den här gången berodde det nog mer på det än på felfritt spel från min sida ;)

Har ingen given HH att posta den här gången, det mesta flöt på skapligt..

5459+562=6021

Börjar förövrigt känna mer och mer avsky mot försäljaren som lurade på mig min dator. "Den här är riktigt vass", javisst, 1024mb minne med Windows Vista! Måste först stänga ner alla processer förutom de helt nödvändiga och sen starta SvS och Winamp. Efter ca 1h spel blir datorn sinnesjukt överhettad och mina händer foldas innan datorn hinner reagera på mina klickningar! Hutlöst nice ;)

Nu blir det att käka lite och sen ta en kraftfull hönslur framför TVn så blir det nog mer spel senare!

Fyfan va det där är gött. Kaffe + snus + cola light = perfekt grind. GL !

Haha visst är det, jag brinner lite för den kombinationen! Fast jag föredrar att läppja på en Coca Cola Vanilla istället för Cola Light ;)

Postad

Haha visst är det, jag brinner lite för den kombinationen! Fast jag föredrar att läppja på en Coca Cola Vanilla istället för Cola Light ;)

Var kan man köpa coca cola vanilla nuförtiden? kom ihåg jag å polare alltid drack de när vi gick i mellanstadiet :D

Postad
Var kan man köpa coca cola vanilla nuförtiden? kom ihåg jag å polare alltid drack de när vi gick i mellanstadiet :D

Hehe en till entusiast ;) Det har väl vad jag vet utgått ur svenska sortimentet egentligen. Det enda stället man kan köpa det där jag bor är City Gross som har en liten hylla med diverse importerade drycker, klockrent!

Innan de började ta in Vanilla Coke kan jag avslöja som lite kuriosa att jag och en polare brann för det så mycket att vi då och då beställde skiten från Tyskland för ca 50kr/burken haha :D

Postad
Hehe en till entusiast ;) Det har väl vad jag vet utgått ur svenska sortimentet egentligen. Det enda stället man kan köpa det där jag bor är City Gross som har en liten hylla med diverse importerade drycker, klockrent!

Innan de började ta in Vanilla Coke kan jag avslöja som lite kuriosa att jag och en polare brann för det så mycket att vi då och då beställde skiten från Tyskland för ca 50kr/burken haha :D

härligt! :D. haha 50 kr/burken. 33or då eller? :) då älskar man verkligen den sorten av coca cola

Postad
Såg din db först nu, får önska lycka till! Såg inte att du posta slutet på handen mellan oss, men att dömma av vad jag ser där så var jag lite steamig. Steamat rätt bra några dagar.

Tack så mycket! Hehe jo det var du nog, men det är ju lugnt, du kommer nog plocka mig när jag är steamig nån dag, det brukar inte hända alltför sällan tyvärr ;)

Postad
steamig nån dag, det brukar inte hända alltför sällan tyvärr ;)

Där kom det.. :( Har spelat så sjukt dåligt ikväll så det är inte sant. Inledde med att spela sjukt okoncentrerat hos en polare och loosade en del och avslutade med tilt och loosade ännu mer. Ganska pinsamt då det är precis det här jag sagt åt mig själv att undvika. Nu måste lugna mig kraftigt innan jag lirar nästa gång. Bara att börja om och ta nya tag. Suck.

6021-1492=4529

Postad

Hehe, nej jag vet att den är grymt liten men jag har inte råd att avvara mer i dagsläget iaf, och 0.5/1 känns inte alls lockande. Det får bära eller brista helt enkelt ;) Men visst känns en kvälls förluster jävligt tunga när de utgör en fjärdedel av rullen, haha!