Gå till innehåll

Billig motsvarighet till dyra söndagsturrar?


cazacu

Recommended Posts

Vad finns det för deepstack turneringar med schysst guarantee som har sitt buyin på 5-20$/€?

 

Alltså någon motsvarighet till de dyra söndagsturrarna som vi fattiglappar kan spela som kan ge oss en liten större kick än de vanliga turrarna som går dagligen för oss.

 

Freezeout såklart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en massa 11$-turneringar osv... Men jag hade nog personligen satsat på satelliter till de stora söndagsturneringarna. Med tanke på hur dåliga satellitkvalarna är och hur många de är så är det helt sjukt vad dåliga kvalarna som satellitkvalarna väl vunnit måste vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst kan jag försöka kvala till samma summa men det går ju inte vägen första eller kanske andra gången, då har jag plötsligt lagt ut en massa pengar på att försöka kvala istället för att spela om riktiga pengar direkt. hade jag haft mer pengar kundej ag försökt kvala in till dem.

 

Och tack för tipset på den 11 turren på söndagar,. ska kollas upp!

 

kom gärna med fler förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst kan jag försöka kvala till samma summa men det går ju inte vägen första eller kanske andra gången, då har jag plötsligt lagt ut en massa pengar på att försöka kvala istället för att spela om riktiga pengar direkt. hade jag haft mer pengar kundej ag försökt kvala in till dem.

 

Bra resonemang här - att spela satelliter har mkt hög varians. I praktiken är en $11-satellit till en $216-turre detsamma som att spela en $11-turre (måhända med dåligt motstånd) och lägga alla eventuella prispengar på en $216-turre. Om man inte kan tänka sig att göra det senare, så bör man ta sig en funderare på om man verkligen bör spela en satellit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra resonemang här - att spela satelliter har mkt hög varians. I praktiken är en $11-satellit till en $216-turre detsamma som att spela en $11-turre (måhända med dåligt motstånd) och lägga alla eventuella prispengar på en $216-turre. Om man inte kan tänka sig att göra det senare, så bör man ta sig en funderare på om man verkligen bör spela en satellit.

 

 

 

fördelen är väl att motståndet är fullständigt horribellt i jämförelse med en vanlig SnG som motsvarar inköpet. ivf de gångerna jag har provat.

 

de satelliter som går på ftp för ftp-points tex är ännu värre, inte ovanligt att det sitter folk som torskat sina pengar i CG och inte har något annat än sina FTP-points att spela för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns iaf förr en mkt trevlig $11 deepstack på Stars på söndagar. Har inte sett den på ett tag, men kan inte säga att jag letat. Kanske finns den kvar.

 

PokerstarsKarl?

 

SPELA INTE DENNA!

 

Den börjar 18.00.

Jag spelade denna en gång och kom 3a, JÄVLAR vilken tid den tog.. Satt och spelade i 16 timmar..

 

Angående 11$-turren på Pokerstars så börjar den 18:00, 30 minuters blindsnivåer. En av våra klonkade fint i den för någon vecka sen.

 

Det var nog jag :)

Deal med 5 kvar så fick lite mer än vad 4e platsen gav. Tror jag var enda svensk kvar med ~50 kvar men du kankse menar någon annan :$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bhah jag hittade den.. usch 30min levels!! och ingen guarantee men om ni säger att det e 20k spelare+ så blir det ju en fin pool trots allt.

 

Men det är ju exakt en sådan jag sökte, bra starttid också , så den skall liras ett par gånger eller 100!

 

 

Det är inte samma tunering. Den med 20k+ spelare börjar vid 21.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju en på söndag som börjar vid 21.30 som sagt, som även går under namnet Sunday 200k.

Alltså garanterad prispool, och denna ser ut som ett försök till Guinness-grejen med sina 30k deltagare.

Denna är dock inte deepstack utan börjar med 3000 chips och blindintervallerna är 10 min.

Ska dock leta rätt på deepstackturren, låter skoj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte det du ville då?

Annars bör man ju inte signa up sig för en deepstack turnering...

Sant men.. 16 timmar var nog lite mer än vad jag hade förväntat mig :)

 

bhah jag hittade den.. usch 30min levels!! och ingen guarantee men om ni säger att det e 20k spelare+ så blir det ju en fin pool trots allt.

 

Men det är ju exakt en sådan jag sökte, bra starttid också , så den skall liras ett par gånger eller 100!

 

Den jag spelade ($11 deep) hade ~1600 spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Bra resonemang här - att spela satelliter har mkt hög varians. I praktiken är en $11-satellit till en $216-turre detsamma som att spela en $11-turre (måhända med dåligt motstånd) och lägga alla eventuella prispengar på en $216-turre. Om man inte kan tänka sig att göra det senare, så bör man ta sig en funderare på om man verkligen bör spela en satellit.

 

Ett alternativ är att avregistrera sig från turneringen man kvalat till och antingen använda turneringsdollarna till inköp i andra, billigare turneringar eller helt enkelt sälja till andra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...