Gå till innehåll

Neteller IP-koll


Matfrid

Recommended Posts

Jag fick mitt Neteller-konto stängt därför att jag loggat in med en ip-adress som de inte tyckte om, nämligen via Swissvpn.

Alltså slutade jag med det, lade till en statisk route i windows så att netellers websidor laddades via min vanliga bredbandsbolaget-ip.

Men då stängde de kontot igen och påstod att jag använde en proxy.

 

Alltså såg jag till att ha min vpn-anslutning avstängd, och provade gång på gång med neteller-representanten i telefonen, att logga in på neteller. Och varje gång stängdes mitt konto därför att deras ip-spärr sade att jag använt en 'proxy'.

Den enda ip-adress jag använde då var alltså min permanenta BBB-adress.

Konstigt.

 

Nu har de som tillfällig lösning stängt av ip-kollen för mig.

 

Min permanenta ip, som Neteller alltså kanske inte gillar, börjar på 83. Men det låter ju väldigt skumt om de skulle ha flaggat detta som en proxy !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ip-spärr (Med landsspärr.) är för övrigt en bra grej.

Kolla vad som hände den här killen på FullTilt:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/i-get-hacked-28-5k-full-tilt-says-tough-376448/

 

Ja, de sa till mig att nu kan jag spela varifrån som helst i hela världen utan att spärren säger ifrån. Men om jag spelar från Thailand kommer de att manuellt att spärra kontot i efterhand, påstår de. Nu har jag aldrig varit i Thailand, men det är uppenbart ngt dom är väldigt uppmärksamma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...