Jompizh Postad 5 Januari , 2009 Rapport Postad 5 Januari , 2009 Tjenare! Jonny heter jag, 20år fyllda, jobbar heltid så har inte hur mycket tid som helst men dock ett brinnande intresse för poker! Är en färsking fortfarande jämnfört med många andra på forumet, endast spelat poker online i runda slängar 1år. Spelar NL10 (JAPP! ) på Pokerstars. Skapar mest den här db'n för min egen skull, kanske inte så rolig läsning jämnfört med alla highrollers men kanske lite annorlunda? Mina mål för januari är att försöka hålla en så pass grön siffra som möjligt och börja plussa stabilt för att bygga upp en BR för att gå vidare till högre nivåer. Drömmen är att ligga på NL50/NL100 och kunna spela stabilt. Hoppas få hjälp med svåra händer och tuffa beslut av er som är lite mer erfarna, tips på program (pokertracker, HH?) är mer än välkommna! Januari: 4'e -+$15,34 5'e -+$20,40 Edit: Tar ut min BR på stars och byter till SVS istället, kommer börja grinda seriöst där nu i veckan! Wish me luck Citera
Jompizh Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2009 Första frågan! AJ Hur spela preflop? Jobbigaste handen jag vet för är man upp emot AQ, AK eller JJ-AA så förlorar man mkt med en träff. Ska man börja kasta den preflop? En annan fråga, Under nuvarande Holdemsession fick du 558 händer och såg floppen: - 56 av 109 gånger när du la stora mörken (51%) - 20 av 103 gånger när du la lilla mörken (19%) - 53 av 346 gånger när från övriga positioner (15%) - totalt 129 av 558 (23%) Potter vunna vid visning - 28 av 45 (62%) Potter vunna utan visning - 36 Statistik man kan hitta på stars klient, Kan man få ut något matnyttigt av detta? Någon som kan kommentera dessa stats som det ser ut just nu? Något man ska ändra på? Citera
Recommended Posts