Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Riktigt förbannad på mig själv. Då och då hamnar jag i ett j*vla fegismode när det drar ihop sig. :-(

Drar ett typiskt exempel:

Spelar 45 personers turbo (låg nivå), 5 min mellan höjningarna. Jag har spelat bra poker och ligger på tredje plats när det är tio kvar. Jag hade nästan 8 000 marker. Vi är fem på varje bord, blindsen är uppe i 300, 600+ante, rätt snart blir det 400,800+ante. Då händer det som har hänt förr, jag blir feg. Jag vill inte gambla bort min tredjeplats och hoppas att vi snart ska bli ett bord. Jag får verkligen bara skräphänder. Ni förstår hur det gick, "helt plötsligt" var jag short, blev självklart synad när jag ställer och åkte ut.

Vilken är er taktik? Hur tänker ni i detta skede?

Postad
Riktigt förbannad på mig själv. Då och då hamnar jag i ett j*vla fegismode när det drar ihop sig. :-(

Drar ett typiskt exempel:

Spelar 45 personers turbo (låg nivå), 5 min mellan höjningarna. Jag har spelat bra poker och ligger på tredje plats när det är tio kvar. Jag hade nästan 8 000 marker. Vi är fem på varje bord, blindsen är uppe i 300, 600+ante, rätt snart blir det 400,800+ante. Då händer det som har hänt förr, jag blir feg. Jag vill inte gambla bort min tredjeplats och hoppas att vi snart ska bli ett bord. Jag får verkligen bara skräphänder. Ni förstår hur det gick, "helt plötsligt" var jag short, blev självklart synad när jag ställer och åkte ut.

Vilken är er taktik? Hur tänker ni i detta skede?

Kör över alla som är som du fast diskret.

Postad

Jag har varit precis likadan. Det som hjälpte mig ganska mycket var att jag satte mig en hel dag och labbade med SNG end game tools och lite Pokerstove. Lärdomen för min del var att det handlar mycket mer om fold equity än om handvärden.

Lycka till.

Postad

Agression, tänk på vilka händer som kan syna/raisa om du höjer/degar och börja dega, speciellt från SB o button bör du kunna dega alla A, en del K alla pockets, en del SC´s och lite annat. Gå på veka spelares blinds samt håll koll på om nån verkar vara villig att gambla.

Postad
Jag har varit precis likadan. Det som hjälpte mig ganska mycket var att jag satte mig en hel dag och labbade med SNG end game tools och lite Pokerstove. Lärdomen för min del var att det handlar mycket mer om fold equity än om handvärden.

Lycka till.

Mycket intressant det du skriver.. skulle du kunna tänka dig att adda mig på msn så att vi kan prata lite mer om detta? Skickar ett pm till dig med min adress.

• 3 weeks later...
Postad

Vad ser man. Liv i min "gamla" tråd.

Kan stolt meddela att jag kommit ur mitt fegismode :-D.

Höjer och degar brutalt på slutet. Och det har lönat sig 8-):-P:-D

Insikten hade jag redan men det var bra med en påminnelse eftersom jag hamnat i det farhatliga fegismodet. Skitsamma vad jag har på min hand (typ). Frågan är ju såklart vad fi ska ha för att syna.

• 1 month later...
Postad

Spelade turnering #141775674 på Pokerstars 090304.

En gratisturnering 3 platser till final "Sundin Vancouver",plats 4-45 5 dlrs.

spelade hyfsat tight ända till man var itm. Sen ville jag gå lägga mig, så jag spelade hyperaggresivt,allin 3 utav fyra gånger. Men det verkade som alla hade siktet inställt på att vinna en plats till finalen så ingen vågade syna, Och när man väl fick syn satt man med AKs.

Så mitt motto i slutet på en turnering är: Spela som om ni inte har nåt att förlora.

Slutade med en finalbiljett och två timmars sömn innan jobbet dan efter.