Gå till innehåll

Dwarffff..


bigdwarf

Recommended Posts

  • Svars 504
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

blev inte 100K förra månaden heller, slutade på 44K efter 32K händer....iofs låg jag BE efter 16K händer så hittade väl en liten rush i slutet av månaden ;)

 

Kommer gå tillbaks till mitt gamla konto på BigDwarfawesome46 får tyvärr gå i graven, lite trist.

 

See ya out there!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

vill passa på att hänga ut några riktiga sopor till semiregs som verkar leva på klonkination. Visst har ätit nivån i ett par 3 år utan att ha brytt mig att avancera.....på senare tid har de tinte vart spec svårt att krossa 5/10-10/20.

 

Dom "regs" som tilta mig på senare tid är limphoran alixiou_ nåt å _ladin som bara väntar paren AAKKKQQ..AKAQ i nödfall, ärligt om ni läser detta dug min 2,5-kuk!? c-prende..ni suger å jag äger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev inte 100K förra månaden heller, slutade på 44K efter 32K händer....iofs låg jag BE efter 16K händer så hittade väl en liten rush i slutet av månaden ;)

 

Kommer gå tillbaks till mitt gamla konto på BigDwarfawesome46 får tyvärr gå i graven, lite trist.

 

See ya out there!

 

awesome46 är mkt bättre än BigDwarf... Strange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill passa på att hänga ut några riktiga sopor till semiregs som verkar leva på klonkination. Visst har ätit nivån i ett par 3 år utan att ha brytt mig att avancera.....på senare tid har de tinte vart spec svårt att krossa 5/10-10/20.

 

Dom "regs" som tilta mig på senare tid är limphoran alixiou_ nåt å _ladin som bara väntar paren AAKKKQQ..AKAQ i nödfall, ärligt om ni läser detta dug min 2,5-kuk!? c-prende..ni suger å jag äger!

 

Vad har såna för stats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du reg på 10/20 svs nu?

 

nej, tyvärr inte spelat där speciellt mkt...blir mest lowstakes 2,5/5-5/10.

 

 

 

Satt mig i en ganska olustig situation igår när jag 4bettar en medioker hand och träffar flopp, hur tar vi oss vidare....linje och why!?? Gabroll har 3bettat mig ganska mycket och har en prolle på 10%. Ser även nu att 4beten kunde varit större pre...

 

***** Hand History for Game 1204176549 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 29, 00:31:55 ET 2009

Table Eva Turbo 15 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: LFC-Greeef ( $3663.75 )

Seat 2: Niino ( $3489.82 )

Seat 3: BigDwarf ( $2021.7 )

Seat 4: gabroll ( $2114.5 )

Seat 5: Vada_11 ( $394.26 )

Vada_11 posts small blind [$5].

LFC-Greeef posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to BigDwarf [ :Qc::8c: ]

Niino folds.

BigDwarf raises [$35].

gabroll raises [$120].

Vada_11 folds.

LFC-Greeef folds.

BigDwarf raises [$255].

gabroll calls [$170].

** Dealing Flop ** [ :3s:, :8h:, :2c: ]

BigDwarf ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså har sprungit så jävla äckelkallt senaste 10K händer och det vägrar verkligen släppa, äckliga horSVS...verkar som dom slagit på motriggen för de flesta pf:are på lowstakes.

 

Aja nog whinat ligger ändå på 62K så är fortf. en bra månad men hade ju vart lite roligare att kliva nära 80-90K´s....aja 2 dagar kvar att kriga på, hoppas motflåset håller sig borta då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÅNADEN DECEMBER

Sådär avslutar nu månaden på 67K, bra månad men fortf. riktigt tiltad mtp hur jävla kasst jag sprang i slutet av månaden. Tror jag hade krossat mitt förra rekord på 86K med ganska bred marginal om det flytit på någorlunda....wellwell!

 

Här kommer graf från senaste 10K händerna på BD-kontot...kan nog se att man springer lite halvdåligt där ändå fast det inte stämmer helt 100% på svs. Ganska sickt att man ens lyckades plussa under den tiden, bra bevis på hur jävla kasst motstånd det är på 2,5/5.

2nggzrk.jpg

 

SUMMERING 2009

år tvåtusennio slutar jag upp ca 496,000 swedish crowns, blandat nivåer från 2,5/5-10/20 men mest hållt mig till den lägre nivån. Känner att jag är en rätt mkt bättre spelare idag än vad jag var i början av året så det har iaf gått framåt vilket känns riktigt skönt. Dom 3 senaste månaderna har det verkligen släppt och jag lyckades plussa ca 200K´s, så det mesta av vinsterna kommer från okt,nov å dec.

 

MÅL/PLANERING 2010

Det här året som kommer hade jag tänkt att ta tag i min nivåklättring på allvar, har ju testat högre nivåer och ser att jag har ganska lätt att vinna även där....antar att man underskattar sin egen förmåga + är bortskämd med värdet på 2,5/5 där man kan sitta ensam reg å stångas med 50/5-fisk.

Har även tänkt att gå över mer och mer till HU då jag fått erbjudande om coachning från riktigt duktiga spelare.

 

*komma igång med träning

*hitta en schysst lya i GBG

 

 

GOTT NYTT ÅR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar nya året ungefär lika kallt som jag avslutade det förra...bör ju fan släppa snart! Vill också dra ut ffs....

Börjar med denna som jag spelar mot förmodligen svs nitigaste och fantasilösaste "grindern"...borde nog folda mot hans 3bet men orka, det är 2010. När är det min tur att ha AA i denna sits?

***** Hand History for Game 1207516146 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, January 1, 22:31:20 ET 2010

Table Eva Turbo 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: gabi87 ( $926.24 )

Seat 2: BigDwarf ( $1976.6 )

Seat 3: alba21 ( $2000 )

Seat 4: Jonisponis ( $1736.41 )

Seat 5: big_slim ( $1019.78 )

gabi87 posts small blind [$5].

BigDwarf posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to BigDwarf [ :Qh::Qs: ]

alba21 raises [$30].

Jonisponis folds.

big_slim folds.

gabi87 calls [$25].

BigDwarf raises [$120].

alba21 calls [$100].

gabi87 folds.

** Dealing Flop ** [ :7h:, :4d:, :2s: ]

BigDwarf checks.

alba21 bets [$150].

BigDwarf raises [$445].

alba21 raises [$590].

BigDwarf is all-In [$1401.6]

alba21 calls [$1106.6].

** Dealing Turn ** [ :Kh: ]

** Dealing River ** [ :Jd: ]

BigDwarf shows [ :Qh:, :Qs: ] a pair of queens.

alba21 shows [ :Ac:, :As: ] a pair of aces.

alba21 wins $3968.2 from the main pot with a pair of aces.

 

 

Mot ett spewtard á la 51/7 4aggfaktor...kommer nog inte ifrån alltför ofta.

***** Hand History for Game 1207452555 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Friday, January 1, 21:38:52 ET 2010

Table Gwen 5 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: BigDwarf ( $4163.88 )

Seat 3: PCHANNEL ( $2249.99 )

Seat 4: miksmare ( $1526.25 )

Seat 5: abir ( $1430.28 )

BigDwarf posts small blind [$10].

PCHANNEL posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to BigDwarf [ :Js::Jd: ]

miksmare folds.

abir calls [$20].

BigDwarf raises [$90].

PCHANNEL folds.

abir calls [$80].

** Dealing Flop ** [ :Td:, :6s:, :7c: ]

BigDwarf bets [$145].

abir is all-In [$1330.28]

BigDwarf calls [$1185.28].

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

** Dealing River ** [ :2h: ]

abir shows [ :7d:, :6d: ] two pairs, sevens and sixes.

abir wins $2865.56 from the main pot with two pairs, sevens and sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coachning

Har börjat hjälpa en kompis ganska mkt med sitt spel sen han gick över från FR till SH och det har gått riktigt bra för han sedan dess. Han har kommit med många frågor, HH´s och det känns väldigt roligt/givande att hjälpa honom tänka rätt i många situationer som är ganska självklara men som en noob inom poker verkligen inte förstår. Jag vet att det finns många som jag spelat mot på 2,5/5 som verkar ha ganska svårt att hitta dom stora plussen och ofta skyller ifrån att dom springer dåligt.....går ner på 1/2 för att slicka sår osv och bygga upp självförtroendet. Tycker faktiskt allt det där låter som lite dåliga ursäkter till uteblivna resultat, vilket jag vet att det också är. Jag har spelat på svs 2,5/5 i ca. 1,5 år nu och inte varit i närheten av någon backmånad lr BE-månad. Mina månader har sett ut såsom allt från 20-86K´s (snitt:42K/månad) och då har jag, tro det eller ej....också sprungit kallt i vissa perioder. Jag tror mer att det handlar om bristande kunskaper, feltänk och alldeles för lite tänk överhuduvtaget. Blev ett hyffsat bra år för mig 09 och inte så mkt nivåklättrande(as usual) vilket jag tycker är lite dåligt av mig då jag vet att jag har kapaciteten att slå även högre nivåer än dom jag håller till på idag...känner mig ganska mätt atm av att spela dessa micronivåer, därför kommer jag ta det lite lungt nu i Januari och tänka ut vad jag ska göra av mitt kommande spelande för jag vill inte vara kvar där jag är idag.

 

Tänker ta tillfället i akt att erbjuda svs "microgrinders" coachning så om ni är intresserade får ni skicka mig ett PM så kan vi ta och diskutera priser osv den vägen.

 

over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...