Gå till innehåll

Dubbla upp bankrullen Svs

oake12

Recommended Posts

-3533 totalt idag :shock: Så jävla dåligt av mig!!!!

Jag lugnade iallafall ner mig en del och spelade hyffsat bra på slutet. Mötte tillslut en vettig kille som jag lirade typ 1,5h mot eller med. Han var bra och jag lyckades väl ungefär gå even mot honom. Men jag är fortfarande tilltad och vill slå sönder något.... Vad ska man ta sig till mot hit&runners??? Jag vill inte spela tight, jag vill kunna ta ut svängarna och spela intressant och rolig poker. Kanske ska kika på sit&gos HU om det finns på Svs, men det roligaste är ju ändå att kunna spela cash så man kan göra återköp och så att motståndaren kan göra det också, sen är det ju trist om blindsen ska äta upp en också....

Rekommenderar dig STARKT att se pr1nnyraiding-serien på deuces cracked.. det är endast Heads-up och där får du lära dig att ta hand om alla speltyper inklusive shortstacks.. VÄLDIGT bra serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Böcker och annan utbildning är inget för mig, tycker det är trist och jag spelar bara poker för att det är kul. Läser iofs pokertidningar ibland och det får räcka... Men tack för tipset iallafall.

Spelade 17,5k och åkte på 400/450 ungefär, att jag aldrig lär mig att svenskar är tightare än något annat folkslag... Lirade lite FR också samtidigt, går ungefär even där och det är inte bra på en fredagskväll, men bättre än att backa.

Nu till varför jag tiltar idag också. Det är det här förbannade HU, nu satt jag nyss och lirde med någon kille som jag börjar med att förlora lite till men tog igen efter ett tag. Då börjar killen håna mig i chatten, det var de första orden vi sa till varrandra. Blir förundrad över vad det kan vara för miffon som sitter bakom skärmarna??? Jag tänkte att nu borde han vara på tilt iallafall och det borde gå att vinna en hel del av honom. När jag väl då får en hand som jag tycker är bra så har han lyckats floppa en stege och tar ett helt inköp av mig på det. Kommer på tilt av det och förlorar resten av stacken på skit. Så sugen på att få slå på den lilla skiten!

Nu ska jag se om jag är grym på att lira när jag är på tilt, ska försöka lira mot samma skitunge igen, han är ju skyldig mig pengar!

Länk till kommentar

Äntligen even på HU, lyckades plocka lite av en kille som påstod sig vara bra iallafall. Han var bra i mitt tycke också men han blev feg när ha förlorade några potter och då var det bara att börja bluffa. Intressant med HU-splare, de kan vara hur trevliga som helst tills de förlorar lite grann. Det var samma sak med den här, vi satt och skrev lite i chatten ett tag och sen helst plötsligt när han förlorar en pott eller två så börjar han vara otrevlig. Är alla likadana???

Hur är det med dig Applefish är du sådan?

Länk till kommentar

Äntligen even på HU, lyckades plocka lite av en kille som påstod sig vara bra iallafall. Han var bra i mitt tycke också men han blev feg när ha förlorade några potter och då var det bara att börja bluffa. Intressant med HU-splare, de kan vara hur trevliga som helst tills de förlorar lite grann. Det var samma sak med den här, vi satt och skrev lite i chatten ett tag och sen helst plötsligt när han förlorar en pott eller två så börjar han vara otrevlig. Är alla likadana???

Hur är det med dig Applefish är du sådan?

Så länge spelaren jag möter är trevlig mot mig försöker jag alltid vara trevlig.. t ex idag så hade jag AK på AK9Q9 bräda mot K-9.. mina kort muckades och jag skrev "AK" i chatten. Spelaren jag mötte skrev som jag förstod det, väldigt spydigt "k-9" tillbaka vilket var uppenbart för att han vann handen.

Lite senare så vann jag en väldigt stor pot av honom och skrev då min hand fast den visades.. detta resulterade i att han började skriva väldigt fula ord i chatten och tilta fruktansvärt mycket..

Vart vill jag komma med detta? Jo att vara otrevlig i chatten KAN vara EV+ även om det är dålig etik och moral. Om det får din motståndare på tilt, så varför inte t ex skriva "ty" efter en väldigt fet utdragning eller något.

Utanför borden så kan man vara kompisar, men på borden handlar det alltid om att vinna pengar.

Länk till kommentar

Jag spelar ju som sagt mest för skojs skull, så jag tycker bara det är trist med tråkiga motståndare...

Nu är jag fruktansvärt less på poker! Spelade 17,5k på prima igår igen och åkte väl ungefär på 350/450. Lirade lite fullring samtidigt och gick ungefär even, eller nu när jag kollar så backade jag 5kr.

Lirat lite idag också och backade 3k på HU mot en vild spelare som jag hade svårt att spela, han var iallafall trevlig :-) kanske bara för att han vann?? Men jag plussade lite på FR så totalt idag blev det 2309kr back.

Det här var sista dagen i projektet och det slutade väl som det började i fiasko! Backade 2588kr och så ser jag att svs nollsällde spelgränserna för 35min sen så jag kan inte se hur många timmar jag lirat denna vecka, men jag gissar på 30-40h. Fan vad bortkastad ledigvecka! Måste bli lite stabilare i mitt HU-spel innan jag börjar skjuta på högre HU.bord kanske.

Jaja, bankrullen är ännu över 30k så jag ska väl vara lite nöjd. Har bra utgångsläge för nästa gång jag blir sugen på att spela.

Tack och hej allihop!

Länk till kommentar