oake12 Postad 3 Januari , 2009 Rapport Share Postad 3 Januari , 2009 Nu är det snart dags för ledigvecka och jag har inga måsten som ska göras, så jag tänkte jag ska ägna veckan åt poker! Den här dagboken blir ett enveckas projekt, en vecka poker på låg nivå. Lite bakgrundsinfo om mig: Jag är 27 år, singel och nöjd. Spelat poker sedan jag var 15-16 år då vi lirade i bussen påväg till bortamatcher. Började lira online för 5 år sedan ungefär, bara som en liten kvällshobby då jag pluggade och spelade hockey. Gick väl ungefär +/- 0 de första 3 åren men 4 året gick väl lite plus (cirka en dator). 2008 spelade jag lite mer då jag pluggat klart och slutat med hockey, gick plus ca. 80K kr. Tyvärr var jag tvungen att ta ut en del då privata ekonomin inte gick ihop, så min bankrulle idag är på 34K. Jag spelar 2,5/5kr NLH fullring på Svs och så kör jag lite turneringar på Prima. Jag har just upptäckt hur kul HU spel är så jag kommer väl köra en del sådant också. Tyvärr verkar jag ha väldigt svårt att köra HU och fullring samtidigt, så vi får väl se hur det utvecklar sig. Jag brukar bara spela när jag känner mig sugen, det brukar bli kanske 30-40h/mån. Nu i den kommande veckan tänkte jag göra det och kanske mer därtill på en vecka. Detta för att se hur mycket jag kan få bankrullen att växa. Den här dagboken är till för att motivera mig att sitta och nöta.... Jag använder inget hjälpprogram såsom Pokertracker eller pokeroffice, men har börjat fundera på att skaffa ett. Skulle vara fint att kunna se hur jag går mot vissa spelare. Jag för statestik på dagsresultat i excel. Handhistorik tycker jag själv inte är så intressant att läsa och jag vill dessutom inte förklara allt för mycket om min strategi för motståndare som kanske läser Så det blir nog inget sådant... Dag 1 är på måndag. Nu i helg ska jag jobba natt och läsa om poker tills ögonen blöder, bara hoppas jag inte hinner bli less... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Kollade bankrullen exakt nu på morgonen innan jag somnade: 33.800kr på Svs och 343euro på prima. Brukar inte räkna med primarullen då den oftast är ointressant, jag lirar nästan bara turneringar där och det händer inte så ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Applefish Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Sugen på en fyrabords headsup match på 1/2 Svenska Spel..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Sugen på en fyrabords headsup match på 1/2 Svenska Spel..? Ett bord med 4ggr insatsen och turbo istället.... Jag är ny på HU, har aldrig sett mig som nog bra spelare för att kunna lira HU, alltid spelat fullring för att kunna gömma mig i mängden. Hade trist en dag i förra veckan och satte mig och testade, slutade 3K plus på 2,5/5kr och det gick fort, dagen efter 6k plus.... Så nu är jag väl biten ett tag, tills jag tar en brakförlust Därför är jag lite ovan än och lirar gärna bara ett bord åt gången HU nu i början och turbo så går det inte så segt. Det skulle vara roligt att prova lira mot en erfaren och ganska bra spelare som går plus på HU för att se hur jag står mig, men då helst 2,5/5 kr turbo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Lirade lite HU på morgonen innan jag somnade +498kr, så bankrullen är nu på 34.298kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Lirade HU igen på morgonen medans MP3-spelaren laddade, backade 1102kr. BR: 33.196kr. Inget dessto mer att göra åt, mötte en ganska bra kille och jag spelade som en sopa. Lärdom från denna session är att inte ligga som död kråka och försöka spela mer än 15min..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Ja nu var det då dags för att börja pokerveckan var det tänkt (jag räknar alltid mina resultat från det att jag vaknar tills jag går och sover, så förlusten imorse räknas på söndagens datum), men som alltid när jag laddar upp inför att spela mycket under en tid så börjar jag första sessionen med en brakförlust! Vet inte vilka svordommar som är tillåtna här så vi testar: FASICKEN!!! Backade 2589kr på 1h ungefär, nytt rekord i kr/min back tror jag.... Det var i HU där jag helt enkelt sög. Det jobbiga med HU är att man måste spela så koncentrerat, lära känna varje motståndare, lära sig hans mönster och hitta på en motstrategi, dessutom ändras dynamiken med tiden. Känns inte som att jag orkar med det alltid. Nu är jag helt befriad från sug att spela mer poker. Jag tror att det är den egenskapen som gör att jag går plus i det långa loppet och inte att jag är så bra spelare. Nu tänkte jag göra ett undantag från mitt vanliga beteende som hade varit att inte spela på några dagar, jag ska ta en paus på någon timme och sedan försöka nöta igen, men nu blir det nog fullring och kanske en turre. Men nu är jag helt enkelt less!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilt_er Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 GL det är bara att nöta på när det tar emot:-D vad nickar du på SS ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 GL det är bara att nöta på när det tar emot:-D vad nickar du på SS ? Nickar oake. Nu blir det till att lira $17,5K guarantee på prima och lite fullring på Svs. Inatt är det även hockey ju, blir nog en bra match ska kika om det är värt att sätta en slant på sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 332:a plats av 454, spelade helt rätt och på sista handen ställde jag allin med högsta par mot en som synaded med färgdrag och en shortstack som synade med någon sorts hålstegedrag, kom färg..... inget att göra åt, men jag svär ändå: HELLSKOTTA!!! -$22 Nu ska här nötas ska inte sova förrän jag är plus. Ställning just nu: ca 3000kr back idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Var är du applefish, det är ont om spelare HU, kom! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Fy fan nu har det nötts! Lyckades repa lite av förlusterna iallafall plussade 2160kr denna session, mest på HU men även en del på fullring. Så totalt idag blev det -800kr. Trist att börja med att backa jag hade ju tänkt accelerera uppåt för var dag, nu får det bli till att börja på ny kula imorgon! Trött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! God natt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Gaaaahhhhh! Surt att åka ur turre när man lirat länge. Spelade $17,5k guarantee på prima ikväll igen, åkte på som 63 av 389, 36 får pengar. Började turren bra när jag hittade en kille som ville slå ut alla på första timmen, han fick göra många återköp och addons. Det var bara att vänta på hyffsade kort och syna ner honom. Kom upp i 8k i stacken men så fick jag byta bord och fick korttorka, försökte mig på några spel som gick lite snett och åkte ner till 3,5k. Låg där och väntade på läge (grym korttorka) och så kom det när jag satt på knappen en hyffsad stack som höjjt mycket höjjde och en annan hyffsad stack synade, jag gick allin med min superhand (hade inte sett ess på evigheter) A9 som jag trodde skulle kunna vara bäst. Mörkarna la sig och de två andra synade, jag träffade en 9:a och tripplade upp. Nu var jag med i matchen igen och kunde börja spela lite, klättrade upp till 17k och spelade bra. När bb var på 1200 och jag har bb så synar utg som verkar ganska svag och kass, en kille med lika stor stack som jag i mittenpos. höjjer till 4,5k och jag ser att jag fått QQ som jag tror är bäst. Jag går allin och får en tveksam syn från killen i mittenpos. som visar AKo floppen kommer låg men med 3 ruter och han har ruter A, turn är ruter och jag drar dött.... Trist var det men inte hela världen, man kan inte göra mer än att spela bra. Tyvärr blir jag lite tiltad varje gång jag åker ur när det har hunnit bli lite spänning, men nu känner jag att det börjar lägga sig.... Då kan jag fortsätta nöta lite CG, spealde lite samtidigt som turren men det blev typ +/- 0. Återkommer med dagens resultat senare, hittills -$22. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Ja det blev ju ingen lång session, Svs spel har ju anställt några tekniker från som inte klarade av skolan. Hur fan kommer det sig att dom inte kan få stabil programvara fast dom är enda bolaget som stänger sidan en gång i veckan eller mer ibland??? Irriterande varje gång man råkar spela de dagar de stänger. Idag så kändes det ganska bra och det hade nog kunnat bli en del pengar men men...Plussade iallafall 1043kr på den korta sessionen, mest HU. Totala resultatet för idag, med dagens dollar kurs blir då 1043kr - $22 = 867kr Den här veckan har dock inte börjat något vidare. Min plan var att lira lite på min vanliga nivå, 2,5/5kr FR och HU, för att vinna ihop lite och få lite extra självförtroeende och sedan vara upp och skotta på högre nivåer, men nu får det iallafall bli en dag till på samma nivå. HU går ganska segt också. Jag har mött några hyffsade spelare, då svänger det lite upp och ner och slutar på even, några riktigt tighta, då händer ingenting, bortkastad tid känns det bara som och så har jag mött de mest irriterande, de med lite pengar.... Men när det inte är någon annan som vill spela med mig så spelar jag ändå med dom. Dom är inte alltid dåliga heller bara det att det känns så ointressant att sätta sig in i hur dom spelar och anstränga sig att försöka slå dom när vinsten av det hela blir typ 150kr. Jaja nog gnällt för i natt nu ska jag se om det inte finns någon film i datorn att somna till God natt på er alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Äh, hade skrivit en halv A4 så råkar jag stänga ner fönstret. Det får bli en kortare version nu då. Gick hyffsat idag 2985kr plus, mest på HU men lite även på FR. Åkte tidigt ur 17,5k på prima idag, men skam den som ger sig, innan veckan är slut ska jag ha iallafall en ITM i den. Nu börjar det ta sig lite på mitt projekt, synd att jag hamnat lite efter planeringen. Behöver en eller en halv dag till med lite framgångar på min egen nivå innan jag skjuter lite på högre höjder.... Men jag är inte uträknad än åtminstånde. Imorgon ska jag kanske testa grinda ihop med en kompis jag inte spelat med förr. Han håller till på lite högre nivåer så det kan ju vara lärorikt... PS. Blev det någon utmaning då Applefish? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Applefish Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Äh, hade skrivit en halv A4 så råkar jag stänga ner fönstret. Det får bli en kortare version nu då. Gick hyffsat idag 2985kr plus, mest på HU men lite även på FR. Åkte tidigt ur 17,5k på prima idag, men skam den som ger sig, innan veckan är slut ska jag ha iallafall en ITM i den. Nu börjar det ta sig lite på mitt projekt, synd att jag hamnat lite efter planeringen. Behöver en eller en halv dag till med lite framgångar på min egen nivå innan jag skjuter lite på högre höjder.... Men jag är inte uträknad än åtminstånde. Imorgon ska jag kanske testa grinda ihop med en kompis jag inte spelat med förr. Han håller till på lite högre nivåer så det kan ju vara lärorikt... PS. Blev det någon utmaning då Applefish? Hehe.. får tyvärr inte spela 2.5-5 ännu eftersom min bankrulle inte tillåter det än.. men så fort jag kommer upp kan vi lira eventuellt att vi lirar 1/2.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Hehe.. får tyvärr inte spela 2.5-5 ännu eftersom min bankrulle inte tillåter det än.. men så fort jag kommer upp kan vi lira eventuellt att vi lirar 1/2.. Vad nickar du på Svs? Det hade varit kul att testa spela lite med en som är hyffsad, jag har svårt att bedömma om de jag möter är bra eller dålig. Jag misstänker att många är tiltade SH spelare som vill ha mer action för att vinna fortare. Men men, huvudsaken är kanske inte hur bra man är utan att man vinner lite och har kul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Sjuk idag Har legat och tyckt synd om mig själv hela dagen... En nackdel med att vara singel och bo ensam är att man inte har någon som "peppar" en att göra något när man inte är så sugen. Fast det kan vara en fördel också, det blir lite så att gräset är grönare på andra sidan hela tiden. Undrar vad det ultimata "bosättet" hade varit? När jag pluggade bodde jag med två kompisar i en fyra, vi hade varsit rum och ett gemensamt vardagsrum. Det var hur grymt som helst! Det varade bara ett år ungefär men jag undrar om det hade fungerat i längden, känner inga äldre personer som bor så. Tyvärr kan man ju gå och bli kär också men det skulle ju kanske fungera att fixa ett större hus och flytta in flickvänner/pojkvänner och ungar eller? Eller blir man så tråkig att man vill ha sin lilla familj avskillt från resten? Blir inte livet roligare av att dela det med fler? Det här ska jag fundera lite på och känna efter, inte förhasta mig än, jag har inte bott ensam mer än någon månad.... Om det skulle vara någon som har erfarenheter eller tankar får ni gärna dela med er. Nu till det som jag skulle göra denna vecka. Tänkte försöka ta en eller två kortare sessioner ikväll också trots att jag är sjuk. Känner ändå lite spelsug så det får nog bli lite fullring. Orkar nog dock inte spela turre ikväll. Återkommer med resultat senare.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burran Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Bor i studentkorridor här i Falun. 240 studenter under samma tak (många utbytes) och 15 pers i korridoren varav 5 går i samma klass som jag. Grymt kul tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Bor i studentkorridor här i Falun. 240 studenter under samma tak (många utbytes) och 15 pers i korridoren varav 5 går i samma klass som jag. Grymt kul tycker jag! Det gjorde jag också efter att det tagit slut med min första filckvän som jag flyttade söderut för att plugga med. Själv tyckte jag inte om det men det beror ju mycket på vilka man bor med. Jag gillade inte mina "grannar", kändes som att de var så nöjda med att tillhöra någon sorts innegäng (vilket de nog inte gjort tidigare) och så grisade de ner i köket. Använde köket två gånger tror jag på nästan ett år, stekte pytt eftersom jag inte hade fläkt på rummet. Att bo med polare blir ju ganska likt bara det att man kan välja vilka man bor med. Man behöver inte vara lika bara man går ihop, de kompisar jag bodde ihop med var helt olika varandra och mig men vi passade ihop... Bra att du kommer med synpunkter och tankar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Applefish Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Nickar applefish på SS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burran Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Det gjorde jag också efter att det tagit slut med min första filckvän som jag flyttade söderut för att plugga med. Själv tyckte jag inte om det men det beror ju mycket på vilka man bor med. Jag gillade inte mina "grannar", kändes som att de var så nöjda med att tillhöra någon sorts innegäng (vilket de nog inte gjort tidigare) och så grisade de ner i köket. Använde köket två gånger tror jag på nästan ett år, stekte pytt eftersom jag inte hade fläkt på rummet. Att bo med polare blir ju ganska likt bara det att man kan välja vilka man bor med. Man behöver inte vara lika bara man går ihop, de kompisar jag bodde ihop med var helt olika varandra och mig men vi passade ihop... Bra att du kommer med synpunkter och tankar! Ja, det beror ju helt klart vilka man bor med. Bodde i en annan korridor förut där köket alltid vad riktigt grisigt. Nu när man är ett gäng som bor såhär kan man iaf hålla hyfsad koll och utlänningarna som bor här är bra folk det med! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 Det blev tilt idag! Ligger 3k back hittills.... Jag är sjuk och trött och det påverkar nog mitt tålamod, men det som fått mig på tilt är alla "hit&runners". Har suttit kanske en halv timme och nött ner 2-3 småstackar HU. Det är ju så ointressant att spela när de går in med 100-150kr och torskar de så sticker de. Sen kommer det in en kille som köper in för 500kr och vi lirar ett tag och jag gör väl inte så jättebra spel men känner att jag kan plocka honom. Tyvärr vinner han en allin mot mig men det är ju inte någon fara det kan man ju ta igen nu när jag har en spelare som jag lärt känna... Då sticker kille på en gång! Så fruktansvärt irriterande, nu försörjde jag väl honom med finn-medel en hel vecka! Så jävla jobbigt att behöva spela 10-15min mot varje spelare som sedan har förlorat allt han äger (150kr) eller så har han lyckats dubbla och är så lycklig att han inte kan fortsätta spela! Nu har jag haft oflyt och råkat dubbla några som gjort lite större inköp och tömt några småstackar. Fan vad less jag är!!! Om en kille är nöjd med att lyckas ta en större pott och sedan sticker så måste man ju vara tight och hur jävla kul och intressant spel blir det! Jag skulle vilja veta att jag ska lira med en kille minst 30min för att det ska vara intressant. Nu ska jag jävlar i mig ta igen det här på tight och jävligt tråkigt HU! Sedan lägger jag av med den skiten. Nu kom det en kille med hela 160kr, jag kommer bli rik! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 jaha då var den plockad... och inte fan är jag rik än heller! 142kr plus. 3k komemr ta resten av månaden med den här takten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 -3533 totalt idag Så jävla dåligt av mig!!!! Jag lugnade iallafall ner mig en del och spelade hyffsat bra på slutet. Mötte tillslut en vettig kille som jag lirade typ 1,5h mot eller med. Han var bra och jag lyckades väl ungefär gå even mot honom. Men jag är fortfarande tilltad och vill slå sönder något.... Vad ska man ta sig till mot hit&runners??? Jag vill inte spela tight, jag vill kunna ta ut svängarna och spela intressant och rolig poker. Kanske ska kika på sit&gos HU om det finns på Svs, men det roligaste är ju ändå att kunna spela cash så man kan göra återköp och så att motståndaren kan göra det också, sen är det ju trist om blindsen ska äta upp en också.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts