Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hint: Du outar ditt nick i AA-handen.

Ingen ork att tänka mer än så på dina HHs nu. Ska sova. Ja, vid denna tidpunkt. =) Laters!

Tack för hinten! Ser fram emot dina synpunkter på mitt spel.

Helt underbar låt, aldrig hört den tidigare! =)

Haha.. Härligt då är jag inte ensam om att gilla den! Alkoholromantik är bra - om man kan se nyktert på det :ola:

Ditt nick syns i sista handen med..

Oj, vilka uppmärksamma läsare jag har här. Tack för påpekandet. Tror ändå att jag väljer att outa mitt nick nu. Annars kommer jag få hålla på och editera mina inlägg hela tiden. Förresten, den förste som vet varifrån namnet är hämtat vinner.. en musmatta, som ni får avhämta hemma hos mig!

Läste i tidningen "First Poker" (nr 2/2009) om turneringsstrategier. På sidan 74-75 skriver Alex Martin under rubriken "Hantera din stack" om hur man ska spela i en turnerings olika skeden. I en ruta med rubriken "Kom ihåg" sammanfattas artikeln. Ett av råden lyder:

Att bygga en stor stack bör vara av avgörande betydelse under det tidiga skedet. Så utnyttja alla marginella övertag du har och försök att sikta in dig på de dåliga spelarna

I samma tidning, samma nummer, artikeln på de följande sidorna är det Aaron Hendrix som diskuterar turneringspoker under rubriken "Stackingenjören". Han kommer fram till:

Små övertag är överskattade under de tidiga stadiet av en turnering. Du bör undvika slantsinglingar och till och med 60/40-lägen under de tidiga nivåerna.

Jättebra råd, båda två. Verkligen! :mrgreen:

Dagens tilt är inte från pokern. Jag och min sambo har haft två potatisskalare sen vi flyttade ihop, vi hade varsinn med oss. Nu har den ena gått sönder och den andra är helt kass (läs: skitsvårt att skala med den). För en liten stund sen så skulle min sambo skala ett äpple till vår dotter och fick då ett utbrott på hur dålig, jävla skalare JAG hade haft med mig.

-Haha, sa jag. -Hur vet du att den dåliga skalaren är min?

-För att jag vet att den braiga var min! sa hon

-Shit, är du tiltad på potatiskalaren?

-JA! ...antar det..

Hmm.. Inte alls lika kul när jag skriver det här. Antar att man skulle varit med, som man brukar säga.

Glömde uppdatera hur det gått med spelet det sista.

BR: 4245:-

Om ni vill får ni gärna spamma med låtar och sköna i youtubeklipp i dagboken!

Dagens låt från mig:

Hoppas ni skriver nått om ni tittar in!

Hörs snart!

Postad

Förtydligande angående tävlingen "gissa-var-mitt-nick-kommer-från":

1) Nicket är alltså "tommycosmo"

2) Musmattan som utgör priset är av märket Dell

3) Första rätta svaret vinner

4) Juryns (Reaperboy) beslut kan inte överklagas

Lycka till!

Postad

Oj, i min upphetsning över att svara på frågan glömde jag att skriva något mer. :)

Lite kommentarer till gamla inlägg:

Bra initiativ med filmklippen.

Mera Office-klipp! Angående Lars Demians låt så är du nog inte ensam om att digga den, vi är två iallafall...

Klockrent med Dan Glimne. :lol:

Jag har inte gjort mycket väsen av mig på detta bord och många sitter och väntar på att klättra i placeringar. Bubblan har spruckit och det är ca: 35 spelare av 7xx kvar. För min del så är det top tre som gäller, om jag blir 35:a eller 11:a spelar ingen större roll.. Fi har haft en bra kortrush och spelat bra efter vad jag kunnat se. Har visat bra händer vid showdown. Jag har ingen FE om jag trycker..

1000.00/2000.00 Texas Hold'em (No Limit )

Kvällskvisten (Vanlig /Turnering )

Plats 1: jaws79 (13044.00)

Plats 2: Las1 (11769.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: Fi (49512.00)

Plats 5: Shadowbear (16814.00)

Plats 6: kingpinn (60283.00)

Plats 7: Hero(18160.00)

Plats 8: THEHEX (16426.00)

Plats 9: aneol1 (12062.00)

Plats 10: mice33 (16950.00)

Herolägg LM 1000.00

THEHEX lägg SM 2000.00

** Giv **

tommycosmo [7s, 7r]

*** Bet Runda 1 ***

aneol1 Lägg

mice33 Lägg

jaws79 Lägg

Las1 Lägg

FiHöj till 8000.00 -> Stor höjning (4x). Har ingen FE men Fi borde ändå ha en hyffsat stor range här?

Shadowbear Lägg

kingpinn Lägg

Hero ?

Jag hade inte orkat lägga 7-7 i det här läget, men om det är rätt vet jag inte. Men med tanke på att du satsar på topp tre så är det nog inte fel att ta en chans här, bara att kasta in markerna och hålla tummarna på att han inte har ett överpar (och skulle han ha det så kan du ju alltid dra ut honom ;-) )

Hur gick det med den handen och i turren?

Postad
tommycosmo tror jag kommer från en av Ulf Lundells böcker från 70-talet, där huvudpersonen kort och gott hette Tommy Cosmo...eventuell vinst skänkes till välgörande ändamål! :)

Haha! Det var fanimigrätt, du får önska en låtjävel! Det välgörande ändamålet kanske blir till mig själv att användas på jobbet :)

För den som vill veta mer: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnen

By the way, min morsa har en förstautgåva av nämnda bok, har proppsat på att den testamenteras till mig och inte till någon av mina illiterata bröder :twisted:

Mera Office-klipp!

Vassego!

Jag hade inte orkat lägga 7-7 i det här läget, men om det är rätt vet jag inte. Men med tanke på att du satsar på topp tre så är det nog inte fel att ta en chans här, bara att kasta in markerna och hålla tummarna på att han inte har ett överpar (och skulle han ha det så kan du ju alltid dra ut honom ;-) )

Hur gick det med den handen och i turren?

Jag orkar inte heller lägga, då det ju är de första prisplatserna som ger nått. Strukturen kändes rätt brant också, glömde skriva att det var blindshöjjning om nån minut eller så. Jag ställde in och fick syn av AA. Lyckades inte dra ut och slutade 32:a.

När ska du starta dagbok?