Gå till innehåll

Vill ha feedback på Pokertracker WebUI!


drc

Recommended Posts

Tja !!

 

Har suttit och lekt lite med att göra en enklare presentation i webform från pokertrackers databas.

 

Innan jag går vidare och tänker ut hur jag ska bygga upp sidan skulle jag vilja ha lite feedback.

 

Tanken med det hela är att man snabbt och enkelt skall kunna slå upp spelare i webben när det sätter sig någon vid bordet för att kunna göra en snabb analys av spelaren. Vill man grotta mer går man i pokertracker.

 

Dessutom behöver man inte ha pokertracker på sin dator för att göra sökningar på spelare.

 

Om jag själv skule vilja använda en sån här web för att förenkla för mig är jag dock tvungen att ladda upp pokertracker databasen med jämna mellanrum till webbservern.

 

Frågan är egentligen - vilken information är mest intressant/oumbärlig/umbärlig etcetera om man försöker nå sådan här data med ovanstående syfte ?

 

Det går självklart att bygga i stort sett alla pokertrackers funktioner även i ett webbgränsnitt men tanken är snarare att göra ett komplement samt att jag kan välja att presentera saker som jag vill se det.

 

Kolla på http://www.jomis.com/pokerstats

 

OBS ! Datat där är äkta men lite gammalt. Skulle någon känna sig träffad för att han finns med där och inte vill så säg bara till så tar jag bort länken direkt. Det är inte till för allmänheten egentligen jag tycker bara det vore intressant att höra vad ni anser är intressant att ha lättillgänglig data om.

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Okej - nu har jag tråkigt igen och vill programmera. Någon måste väl kunna svara på vad som vore intressant att se på en pokertracker web.

 

Jag vill inte bygga funktioner helt planlöst.

 

Huvudmålet är som sagt att snabbt kunna söka upp en spelare och få lite data om vad han är för typ samt se lite kort han spelar och kanske framför allt raisar med.

 

det andra som är bra med web är att man kan nå datat var man en spelar.

 

Nackdelen är att man måste uploada databasen med jämna mellanrum men man kan självklart också ha den på en lokalwebbserver som kör "live" mot pokertracker också.

 

Om någon har några vettiga ideér så slriv det. Det är inte tänkt som någon kommerisell produkt utan ett hjälpmedel för mig själv och kanske för andra om man kunde merga ihop databaser. De blir bara så förbannat stoooora. Jag vill ha det som ett komplement inte som ett utbyte av pokertracker.

 

Databasen jag har på webben är inte så kul för den är så liten.

Sök på doktorc så ser ni den med flest händer

 

 

http://www.jomis.com/pokerstats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en enorm databas, låt alla ladda upp händer. Skapa sedan en sökmotor som kan söka på ett antal kritierer, tex vem som spelar sämst, ser mest floppar osv och ta sedan fram det mest gynsamma bordet på en speciell sajt för tillfället ;)

 

ja det vore nåt det. skulle nog inte vara omöjligt om man fick någon slags XML-feed från sajterna över vilka som sitter vid vilka bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, till ett lite mer seriöst svar. Jag tror själv att du kommer få relativt stora problem med att faktiskt få ihop en hyffast stor databas med händer, du kan iofs slänga upp hela din pt-databas men vill du verkligen lämna ut all den här informationen om ditt spel till andra? Den säger tyvärr ganska mycket om hur en person spelar.

Detta har iofs inte någon större betydelse om man spelar lågt men om man kommer upp i nivåerna lite kan det skapa ganska stora problem.

 

Så en helt öppen databas vore nog inte någon strålande idé, men en som inte är öppen för den stora allmänheten vore nog mysigt, skulle nog kunna funka som ett perfekt utbildningsverktyg för oss pokerforumare... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tanke när jag börjadde var att lägga ner en del tid påatt göra ett webbgränssnitt som jag själv tyckte var väldigt lättläst och gav mig den information jag ville snabbt (nu finns bara någon väldigt liten prototyp då jag har lite fattigt med ideér hur jag vill ha det).

 

Sedan tänkte jag uploada min pokertracker en gång i veckan och ha den på en publik men hemlig webplats så att jag kunde använda den själv.

 

Om man jobbar lite på programvaran kan man ju sen ha både publika och privata delar. Dvs prgramvaran går mot oilika databaser tex olika sajters HH eller olika personers etc.

 

Frågan är bara om det bara är onödig tid eller om det verkligen skulle användas av en själv.

 

Själv tycker jag att pokertracker är för grottigt (inte för svårt eller omöjligt att använda snarare rörigt) för att röja mig in i samtidigt som jag spelar. Det vore bättre att ha något som ger en bra vy och så kan man sedan gå in i pokertracker när man vill playbacka eller hårt kolla sin egen statistik.

 

Pokertrackers GameTimeWindow (eller vad den nu heter) ger inte så värst mycket info tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna använda något sådant om det fanns, håller med dig om att PT är alldeles för rörigt.

 

Frågan är hur mycket jobb det blir för dig, det är väl det som säger ifall det är värt det eller inte.

 

 

Nu vet jag ju inte hur du har tänkt att använda den, men visst vore den bra i utbildningssyfte för pokerforum?

 

Några idéer för detta:

 

*Alla har ett egen "lya" där man lägger upp sina databaser för privat bruk.

*Kunna "tagga" händer för att på så vis be om hjälp och kommentarer om den. (Visserligen kan man använda HH här på forumet men det kanske blir smidigare att ha det där för att snabbt kunna söka och slänga upp händer man vill ha hjälp med)

*Alla har varsinn DB, där man kan ge accses till att andra medlemmar kan titta på alla händer, statistik osv. Detta för att kunna hjälpa folk som har stora läckor i sitt spel.

* "Topplista" med dom intressantaste händerna, dvs dom man kan lära sig något viktigt på.

More to come.

 

 

Jag vet inte hur mycket jobb och hur stor server som skulle krävas för det här, men drömma kan man alltid? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är rörigt, grottigt med PT?

 

Ok, GameTimeWindow har en del värden som kanske inte är så där jätte intressanta. Men både autorate och advancd export ger dig två mycket bra instrumment som är lätta att använda sig av i klassificering och de värden du är intresserad av ... använd dom så behöver du inte GTW speciellt mycke...

 

Dom värden du har i http://www.jomis.com/pokerstats/ får du lätt fram i notes med autorate och advanced export ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ! Har inte tittat på dessa särskilt mycket. Jag hade bara ladbrokeshänder nu och det verkade inte gå att göra advanced export med dem.

 

Autorate styr väl bara vilken icon folk ska ha på sig beroende på de värden man sätter upp ?

 

När jag tittade på "Advanced Export" verkade det jobbigare än att bara skriva ett namn och klicka på denna när man har denne vid bordet.

 

Det roliga med att skriva något själv är att man kan utforma output exakt som man vill. Jag har bara skrivit lite prototypaktigt. Kan tänka mig att man kan göra en Lägg Till/Ta bort knapp som addar de spelare man har vid bordet till ett browserfönster (ungefär som med game time) men att dne visar också vilka händer spelare raisar med samt agerande efter raise etc.

 

Som jag skrev tycker jag inte att pokertracker är så rörigt i sig men jag tycker 1. att det är så mycket information att hoppa mellan samtidigt som man spelar. 2. Att en browser är ett bättre userinterface samtidigt som man spelar.

 

När man inte spelar och har lugn och ro är pokertracker kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittade på "Advanced Export" verkade det jobbigare än att bara skriva ett namn och klicka på denna när man har denne vid bordet.

 

Om jag skall vara ärlig så tror jag inte du har kollat så mycket på dessa features men ok, möjligheten att använda dessa featuren är lite beroende på vilken site man spelar på.

 

Advanced export är bättre än en webbaserad UI eftersom man har värdena i clienten och aldrig behöver lämna pokern.

 

Det stämmer att för att man skall kunna använda både autorate och export featuren krävs en del jobb i att rangordna och välja ut vad man vill se och hur an vill se det men det samma gäller när man gör en webbaserad ui, det är valet av uppgifter som är det svåra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baller skrev

 

Om jag skall vara ärlig så tror jag inte du har kollat så mycket på dessa features men

 

drc skrev

Har inte tittat på dessa särskilt mycket

 

helt korrekt. ;)

 

Jag ska titta desto mer på det så fort jag får chansen och återkomma om vad jag tycker om det. Är det ett väldigt snabbt sätt att söka fram spelare och få info om vilka händer personen spelar och raisar med etc så räcker det gott och väl.

 

Det ger dock inte funktionen att söka "anywhere" som en webb gör vilket kan vara praktiskt om man ofta spelar på olika ställen och på olika datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ett sätt att exportera den typ av info du är intresserad av till de spelares (som du har data om) player notes vilket innebär att du har all info i poker clienten och kan lätt se på den när du spelar..

 

Det ger dock inte funktionen att söka "anywhere" som en webb gör vilket kan vara praktiskt om man ofta spelar på olika ställen och på olika datorer.

 

Detta är helt sant och det kan finnas ett användningsområde här helt klart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...