Gå till innehåll

Två frågor


krutow2

Recommended Posts

Hej. Jag skriver här mitt första inlägg i det här forumet. Jag har spelat poker i några år. Lirar mest på låga nivåer som $0,12-$0,25 eller $0,25-$0,50 och alltid 6-mannabord. Jag spelar ganska mycket och har en tight spelstil. Brukar vinna mellan 1000-3000kr / månad.

 

Mitt stora problem är när jag har E,K i tidig position. Brukar i regel höja 4xBB. Och när jag då inte träffar nåt passar jag i regel och då är det lätt för fi att bluffa ut mig. Har även testat att betta efter flop men det har en tendens att bli dyrt när fi har träffat. Så hur spelar man bäst dessa händer?

 

Mitt problem är hur jag ska agera i följande situation. Detta hände häromdan. Nivån var $0,12-$0,25

Fick D,D i tidig position och höjde 4xBB två st synade.

Upp kom Kn,7,3 i olika färger. Jag bettade $2 (var nog lite lite)

och fick en raise på $8. Jag funderade länge sedan så la jag mig. Sen visade han upp handen, bluff så klart. Är det verkligen värt att riskera hela stacken på en sån hand ofta när man har synat liknade händer sitter ju motståndaren med trissen. Hur gör ni andra duktiga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem är hur jag ska agera i följande situation. Detta hände häromdan. Nivån var $0,12-$0,25

Fick D,D i tidig position och höjde 4xBB två st synade.

Upp kom Kn,7,3 i olika färger. Jag bettade $2 (var nog lite lite)

och fick en raise på $8. Jag funderade länge sedan så la jag mig. Sen visade han upp handen, bluff så klart. Är det verkligen värt att riskera hela stacken på en sån hand ofta när man har synat liknade händer sitter ju motståndaren med trissen. Hur gör ni andra duktiga spelare.

 

Han misstänker förmodligen att du har ett högt pocketpar (högre än JJ) preflop med tanke på höjningen i tidig position och han reppar ett set på floppen, för om han själv hade haft AA eller KK så skulle han ha re-raisat dig preflop, inte synat. Jag skulle säga att denna gång är det inte så mycket du kan göra om du inte hade mycket read på honom innan denna hand, han skulle kunnat haft 77, JJ (för tror inte man synar 4bb raise med 33)och betta likadant. Men det viktiga är att du kommer ihåg det här, och antecknar det. Nästa gång kanske han gör likadant, då har du han förhoppningsvis ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på samma nivåer som du. På dessa nivåer är det inte särskilt vanligt med bluffar i detta läge. Oftast har han triss, eller konstruktiv AJ :shock: . Det är bara att lägga i detta fall, om du inte som Henkiee5 påpekar har en bra read. Sen är det ju bara att tacka och ta imot att killen visar sin hand, för på denna nivån gör en sån spelare troligtvis samma sak snart igen och då tar du tillbaka allt. :twisted: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver bättre självförtroende låter det som!

Sen hur det ska spelas om du t ex får med 2 spelare på floppen och du är först ut, då gör du nog bäst i att checka, däremot om du är sist ut och det checkas fram till dig bör du beta ca 2/3 av potten. Jag rekommenderar dig att läsa lite på http://www.pokerstrategy.com det står mycket bra saker där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver bättre självförtroende låter det som!

Sen hur det ska spelas om du t ex får med 2 spelare på floppen och du är först ut, då gör du nog bäst i att checka, däremot om du är sist ut och det checkas fram till dig bör du beta ca 2/3 av potten. Jag rekommenderar dig att läsa lite på http://www.pokerstrategy.com det står mycket bra saker där!

 

Tack..Ska ta och läsa lite där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...