Gå till innehåll

Och sen var spelet över.....


deppa

Recommended Posts

Nybörjare som jag är, så undrar jag ifall jag gjorde rätt Här?

Jag tyckte att han(BUTEFO) spelade rätt vårdslöst mest hela tiden och chansade ganska rejält. 3an åkte precis innan och jag tyckte att jag borde trycka på ordentligt då fi hade sånt kraftigt överläge. Och blindsen är ju höga.

 

*********** # 1 **************

PokerStars Game #23464244704: Tournament #130981040, $0.10+$0.00 Hold'em No Limit - Level XXI (4000/8000) - 2009/01/01 20:24:22 CET [2009/01/01 14:24:22 ET]

Table '130981040 18' 9-max Seat #7 is the button

Seat 7: Hero (70190 in chips)

Seat 8: BUTEFO (469810 in chips)

Hero: posts the ante 800

BUTEFO: posts the ante 800

Hero: posts small blind 4000

BUTEFO: posts big blind 8000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Spades4 of Diamonds

Hero: raises 61390 to 69390 and is all-in

BUTEFO: calls 61390

*** FLOP *** King of Diamonds6 of Diamonds8 of Hearts

*** TURN *** King of Diamonds6 of Diamonds8 of Hearts5 of Diamonds

*** RIVER *** King of Diamonds6 of Diamonds8 of Hearts5 of Diamonds8 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

BUTEFO: shows Jack of Diamonds7 of Hearts (a pair of Eights)

Hero: shows 10 of Spades4 of Diamonds (a pair of Eights - lower kicker)

BUTEFO collected 140380 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 140380 | Rake 0

Board King of Diamonds6 of Diamonds8 of Hearts5 of Diamonds8 of Clubs

Seat 7: Hero (button) (small blind) showed 10 of Spades4 of Diamonds and lost with a pair of Eights

Seat 8: BUTEFO (big blind) showed Jack of Diamonds7 of Hearts and won (140380) with a pair of Eights

**************************************************

 

Skulle jag ha väntat lite längre med AI?

Ja det är väl den lägsta nivån på stars men, men:oops: :oops: likväl en turre.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du här?

 

jag tänkte att om jag väntar så äter blindsen upp mig.

 

Och jag funderade på en möjlig stop and go också (tror jag att det kallas)

Alltså oavsett vad som kommer upp i turnen satsa rubb o stubb, för att då stjäla hans chips men då hade han o andra sidan kunnat köpa ut mig på ren bluff!

Jo nog är det riskfyllt i hur jag resonerar men hur fasen skall man då resonera?

Kanske också lite panikartat jag inser det:oops: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

normal sett ska du bara dega med 3.8bb effektiva stackar, här har vi ante som gör att ursprungpotten är typ 15% större så dega vid typ 4.5bb effektivt stackdjup.

 

Dock bör man väl kunna pusha med lite större stackar än så pga att folk synar inte med tillräckligt många händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nybörjarforum så tycker du kan sluta tramsa

 

heltoks inlägg är ju det bästa hittills i den här tråden.

 

jag tänkte att om jag väntar så äter blindsen upp mig.

 

Och jag funderade på en möjlig stop and go också (tror jag att det kallas)

Alltså oavsett vad som kommer upp i turnen satsa rubb o stubb, för att då stjäla hans chips men då hade han o andra sidan kunnat köpa ut mig på ren bluff!

Jo nog är det riskfyllt i hur jag resonerar men hur fasen skall man då resonera?

Kanske också lite panikartat jag inser det:oops: .

 

Resonera logiskt bara. Uppskatta och jämför $EV (vilket här är lika med c$EV) för de olika altenativen. I exemplet i OP så skulle jag välja att bara ha en fold- och openshoverange. Sätt upp en synrange för fi, pokerstova din hand mot den rangen och se (räkna på) ifall han foldar tillräckligt ofta för att en shove ska vara profitabel.

Att börja tänka framåt för att avgöra om en shove är profitabel eller inte (genom att titta på hur vi försöker att få så få situationer som är färdigt -$EV i framtiden) känns lite overkill eftersom det är postat i nybörjardelen av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att försöka ge ett seriöst svar så tycker jag absolut att du var för aggressiv. Första handen heads up om jag förstod rätt?

 

Du har tolkat honom som "vårdslös med många chansningar". Således får du tro att han synar med i princip vad som helst... Han har råd att möta dig all in ett par gånger. Om du tror att han synar så bör du inte trycka med den handen. Lägg den, dels vill du ha en bättre, dels ser han att du inte spelar allt och kanske då är mer villig att ge sig när du trycker längre fram. Får du rätt hand inom ett par händer och vinner en all in så har du helt plötsligt stack nog att hota honom...

 

Grattis till andra platsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okidoki, tackar för svaren, inser att jag borde väntat till som minst 4,5 bb = 36000.

 

När jag sitter så här i efterhand och funderar så dyker det upp längst bak i hjärnbarken ett minne om att : när jag sitter på den lilla blindsen i Hu och har tex 6-2 så har jag ca 30% att vinna en slumpmässig hand vid syn och att jag lägger ju endast 25% av vad potten är!!

Man har onekligen då oddsen med sig. Så syn torde vara min melodi i detta läge? Rätta mig gärna, och tänker jag rätt?

 

Kanske jag är för aggressiv i mina tankegångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute på banan och lirade igen.8-) Denna gång en 1 bords sng.

Nu sattes det i min hand A-4 och jag hade ganska rejält med marker, så det var lite mer omvända än igår.

 

Och här blåste jag på igen. 3an åkte given innan. Min fi här spelade ganska passivt och jag stal en hel del ifrån honom. Min tanke var att jag har marker och Aet i näven så denna första Hu hand löper jag linan ut.

Orkar ni kommentera?:oops:

En fråga till. Kan/vill någon rekommendera någon bra handanalys program för att jag kan se vars jag spelar bra/dyngit?

 

*********** # 84 **************

PokerStars Spel #23505453275: Turnering #131277226, $1.00+$0.20 Holdem No limit - Omgång VII (100/200) - 2009-01-03 0:21:31 CET [2009-01-02 18:21:31 ET]

Bord '131277226 1' 9-max Plats #6 har knappen

Plats 6: Hero (11313 i marker)

Plats 9: Mass_Debator (2187 i marker)

Hero: lägger ante 25

Mass_Debator: lägger ante 25

Hero: lägger lilla mörken 100

Mass_Debator: lägger stora mörken 200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Hero [As 4d]

Hero: höjer 600 till 800

Mass_Debator: höjer 600 till 1400

Hero: höjer 800 till 2200

Mass_Debator: synar 762 och är all-in

Ej synad satsning (38) returnerad till Hero

*** FLOPP *** [Jd 8c 5d]

*** TURN *** [Jd 8c 5d] [Ts]

*** RIVER *** [Jd 8c 5d Ts] [Ac]

*** VISNING ***

Mass_Debator: visar [Qs Qd] (par i damer)

Hero: visar [As 4d] (par i ess)

Hero vann 4374 frånpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 4374 | Avgift 0

Bord [Jd 8c 5d Ts Ac]

Plats 6: Hero (knappen) (lilla mörken) visade [As 4d] och vann (4374) med par i ess

Plats 9: Mass_Debator (stora mörken) visade [Qs Qd] och förlorade med par i damer

 

Om du har några frågor, var vänlig kontakt vår support @PokerStars.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...