PokerFreddie Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Är ingen stor omahaspelare, men hamnade i en intressant pot i ett homegame. Vi spelar med 1/1 i blinds, och vi sitter med djupa stackar ber om ursäkt då jag inte har nån handconverter Ad4d3xAx sitter på knappen fold fram till mig som väljer att slå pot smallblind, en förhållandevis lös spelare höjer tillbaka till 13, bigblind synar och jag väljer att syna för att maskera min hand. flop 3x6d7d sb leadar pot för 39 bb fold synar turn 3x6d7d-4x sb betar på nytt pot, 117, och sitter med 126 bakom. vad göra? Citera
Sideshow Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Blä! En maskerad hand har inte särskilt mycket värde i Omaha så pre-flop är väldigt fel och gör handen väldigt svårspelad. River är väl mest en mattefråga, 9 outs för färg och 4 för kåk - eventuella blockers som också är jättesvårt att veta nu. Fold behöver inte vara fel. Citera
pezdawg Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Blä! En maskerad hand har inte särskilt mycket värde i Omaha så pre-flop är väldigt fel och gör handen väldigt svårspelad. Beroende på stackar så kan det ha ett otroligt värde... Få in allt på flopp som spelat. Citera
fredde80 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 Du får in 52 pre, jag tycker du ska stoppa in det... som spelat så måste du stoppa in flop... 9 nötouts och 3 splitouts(kanske) om vi ska tro på att han har nöten. Har du riktig otur och han har 6x7x8d9d eller 668d9dså får du väl köpa ut =) Citera
Recommended Posts