xander85 Postad 30 December , 2008 Rapport Postad 30 December , 2008 Full Tilt Poker Game #9761827743: Table Papyrus (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 5:24:04 ET - 2008/12/30 Seat 1: joelstar ($50.75) Seat 2: AlphaJSudo ($39.55), is sitting out Seat 3: LOL I BLUFF ($50), is sitting out Seat 4: maku97 ($50) Seat 5: Hero ($76.60) Seat 6: trycatch ($54.60), is sitting out Hero posts the small blind of $0.25 joelstar posts the big blind of $0.50 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero maku97 folds Hero raises to $1.50 joelstar raises to $5 Hero raises to $13.50 joelstar calls $8.50 *** FLOP *** Hero checks joelstar has 15 seconds left to act joelstar bets $13 Hero? Fi har 3-bettat mig några gånger tidigare, väljer att 4-betta för att ta hem potten redan där men hans syn av den gör mig lite konfunderarad. Fel att checka floppen? En stor bet hade committat mig och en halvpottsbet hade gett mig trubbel om han hittar pushen. Vad gör jag efter hans halvpottsbet? Citera
Yxel Postad 30 December , 2008 Rapport Postad 30 December , 2008 Foldar. Hade nog 4bettat lite större så du kan pusha rakt ut alla floppar typ... Citera
xander85 Postad 30 December , 2008 Författare Rapport Postad 30 December , 2008 Ja, en lite större 4-bet hade nog inte vart fel. Men som spelat, är en push helt galet? Tror han många gånger kan vara tom med endast A-K/Q eller till och med ännu sämre. Det är ju endast AA och KK jag är riktigt illa ute mot. Möter jag ett lägre par har jag fortfarande 6 outs. Citera
Akim Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 Fyrbetsstorleken är bra. Pusha rakt av på floppen. Citera
OzzzaJa Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Det är ju endast AA och KK jag är riktigt illa ute mot. Möter jag ett lägre par har jag fortfarande 6 outs. 6 outs med två kort att komma skulle jag vilja kalla riktigt illa ute. Hatar dessa lägen, eftersom att du sitter ur position synar jag oftast bara hans reraise preflop här. Som spelad så måste du nog tyvärr vika. Citera
Herveao Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 jag hade inte vikt, tycker det är ok att göra en stor bet och committa sej här. Då kanske han lägger eventuella par. Dessutom har du nästan 25% equity om han går allin med sina par. Tycker personligen check fold känns väldigt vekt, särskilt om han 3bettat dej några gånger innan. Citera
Dead-Inside Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 6 outs med två kort att komma skulle jag vilja kalla riktigt illa ute.Hatar dessa lägen, eftersom att du sitter ur position synar jag oftast bara hans reraise preflop här. Som spelad så måste du nog tyvärr vika. Urk. Det har väl vissa fördelar om han förväntar sig att du alltid 4bettar AK, men att alltid syna OOP gillar jag inte. För att besvara frågan: Variation is the shit. Pusha själv först ut, checkfold och checkshove. Alla är fina. Det lutar olika mycke åt olika håll beroende på FIs tendenser, men sånt vet du bäst själv. Edit: Ju tightare FI är desto bättre är checkfold eftersom hans range är starkare. Dvs han bettar och hoppas du pushar. På NL50 mot random FI gissar jag att checkfold är det bästa, men jag vet inte. Citera
Akim Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Urk. Det har väl vissa fördelar om han förväntar sig att du alltid 4bettar AK, men att alltid syna OOP gillar jag inte. För att besvara frågan: Variation is the shit. Pusha själv först ut, checkfold och checkshove. Alla är fina. Det lutar olika mycke åt olika håll beroende på FIs tendenser, men sånt vet du bäst själv. Edit: Ju tightare FI är desto bättre är checkfold eftersom hans range är starkare. Dvs han bettar och hoppas du pushar. På NL50 mot random FI gissar jag att checkfold är det bästa, men jag vet inte. +1 Citera
bananuz Postad 3 Januari , 2009 Rapport Postad 3 Januari , 2009 Checkfold. Synar hellre 3beten pre oop. Citera
Recommended Posts