Gå till innehåll

Orolig över att dela bankrullen på två sajter

_ExistenZ_

Recommended Posts

Tjenixen!

Jag skall i månaden deposita mitt första försök till en seriös rulle på 2000 SEK.

Min första tanke var då självklart att sätta in den på svenska spel då fiskarna där borde dubbla rullen under en kort tid, men jag har t.ex. hittat en bonus på 2+2 angående pacificpoker. Om jag depositar upp till $400 så skall jag tydligen få 75 % signup bonus och 25 % instant (om jag har fattat det rätt) plus fem böcker.

Det jag funderar på nu är om jag skall sätta in $100 på pacific (då blir det $125 + 75% signup bonus på de första hundra) och sätta in de resterande 1250 kronorna på svenska spel.

Min fråga till er är följande: är det här för farligt? Jag vill verkligen inte förlora dessa pengar p.g.a. utav någon dumhet, jag är inte gammal (yngre än 98 % här) och 2000 är mycket för mig (dock inte scared money).

Men som sagt, är det för farligt att göra så här? Bör jag vänta och lira lite på svs innan jag gör detta?

Tacksam för svar!

PS. Om ni vet någon bättre bonus på en bättre sajt så kan ni gärna dela med er av den också! Lite orolig då jag inte lär ha rakeback på pacific. Bör väl också förtälja att jag på svs tänker lira NL200 med 100 bbs inköp och på pacific NL10 (har dock aldrig lirat på pacific innan, hur är det där med motståndet?). DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jaga bra bonusar är guld värt när du vill starta upp och bygga en BR. Jag tycker inte du ska dela upp insättningen, utan hitta en sajt med en bra bonus och se till att maxa den.

När du tagit den så går du till nästa sajt och tar den bonusen, osv...

Nu har jag inte lika bra koll på bonusarna som förut. Jag får för mig att de inte är lika bra som när jag jagade. Men du bör ändå få ett fint tillskott. Se bara till att verkligen läsa in dig vilka krav som gäller för att klara av en bonus.

Lycka till!

Länk till kommentar

Att jaga bra bonusar är guld värt när du vill starta upp och bygga en BR. Jag tycker inte du ska dela upp insättningen, utan hitta en sajt med en bra bonus och se till att maxa den.

När du tagit den så går du till nästa sajt och tar den bonusen, osv...

Nu har jag inte lika bra koll på bonusarna som förut. Jag får för mig att de inte är lika bra som när jag jagade. Men du bör ändå få ett fint tillskott. Se bara till att verkligen läsa in dig vilka krav som gäller för att klara av en bonus.

Lycka till!

Tack!

Okej, det är ju bara det att svs som ej erbjuder bonusar erbjuder folk som skänker bort pengar i stället. Svenska Spel vet jag ju att jag slår, jag vet ju inte ifall jag slår andra ställen på CG. Jag har ju mestadels bara lirat SnGs och MTTs på utländska sidor.

Ett svårt val...

Om någon mer har någon idé så uppskattas alltid en post :)

EDIT: Nickefik, jag älskar din signatur :D Brukar alltid säga så till broshan när vi lirar, varierar och tillslut så synar han min all-in med crap :D

Länk till kommentar

Dumt att dela upp en så liten rulle anser jag. Dega in på svs och spela upp rullen till $400 sedan flyttar du hela rullen till Pacific Poker och maximerar din bonus.

Jag tror att du kan casha ut din rulle ganska omgående från Pacific och endast spela med bonusen du får. Sedan kan du göra lika dant på de andra pokersidorna som ingår i samma nätverk. (Littlewoods etc).

Tror nog jag hade gjort så om jag hade startat från början.

Länk till kommentar

Dumt att dela upp en så liten rulle anser jag. Dega in på svs och spela upp rullen till $400 sedan flyttar du hela rullen till Pacific Poker och maximerar din bonus.

Jag tror att du kan casha ut din rulle ganska omgående från Pacific och endast spela med bonusen du får. Sedan kan du göra lika dant på de andra pokersidorna som ingår i samma nätverk. (Littlewoods etc).

Tror nog jag hade gjort så om jag hade startat från början.

Blir nog så då också, med undantaget att jag lirar upp till kanske 6000 SEK, plockar ut 3050 SEK ($400) och lämnar kvar resten på Svenska Spel.

Länk till kommentar

Blir nog så då också, med undantaget att jag lirar upp till kanske 6000 SEK, plockar ut 3050 SEK ($400) och lämnar kvar resten på Svenska Spel.

Tänk på att när du ska byta sida så leta ordentligt efter det bästa erbjudandet som du kan få. Olika affiliates ger olika erbjudande. Om du ska spela på Pacific på micronivåer så tror jag du ska leta efter den affiliate som ger störst bonus som du kan direkt spela för.

Länk till kommentar

Tänk på att när du ska byta sida så leta ordentligt efter det bästa erbjudandet som du kan få. Olika affiliates ger olika erbjudande. Om du ska spela på Pacific på micronivåer så tror jag du ska leta efter den affiliate som ger störst bonus som du kan direkt spela för.

Menar du instantbonus?

Tror att den som 2+2 erbjuder är den största.

Men är det någon som har erfarenhet utav bonusar på pacific? Hur lång tid kommer det ta att cleara t.ex. $400 i bonus på NL10?

Länk till kommentar

Menar du instantbonus?

Tror att den som 2+2 erbjuder är den största.

Men är det någon som har erfarenhet utav bonusar på pacific? Hur lång tid kommer det ta att cleara t.ex. $400 i bonus på NL10?

Ja jag menade instantbonus. Det finns en 125% upp till $475 där $175 är instant på pacific. Jag är inte säker på om jag får säga vilken affe som erbjuder det.

Det lär ta en väldans lång tid att rensa denna bonus på NL10. Om bonusen är tidsbegränsad så lär du få problem. Det som är intressant med bonusen är att den är instant och du kan spela för den.

Jag är ganska säker att du kan ta ut dina övriga pengar och endast spela för bonusen och därmed frirulla med bonusen. Annars är nog bonusen ganska dålig.

Länk till kommentar

Kan tipsa om en annan bonus som jag har för mig är instant. Sportingbets 500kr bonus för nya kunder. Jag tror inte den har någon tidsbegränsning.

https://se.sportingbet.com/t/promos/500-sign-up.aspx?WT.svl=rightNav

(Sportingbets egna promotion ej affelänk)

Annars är det svårt med bonusar för microlimits. För några år sedan var Party Poker och skins på prima bra för microlimits och sportingbet hade trevliga reloadbonusar. Nuförtiden tror jag det är svårare med bra bonusar för microlimits. Men jag letar inte efter den typen av bonusar längre så de kanske finns.

Länk till kommentar

Kan tipsa om en annan bonus som jag har för mig är instant. Sportingbets 500kr bonus för nya kunder. Jag tror inte den har någon tidsbegränsning.

https://se.sportingbet.com/t/promos/500-sign-up.aspx?WT.svl=rightNav

(Sportingbets egna promotion ej affelänk)

Annars är det svårt med bonusar för microlimits. För några år sedan var Party Poker och skins på prima bra för microlimits och sportingbet hade trevliga reloadbonusar. Nuförtiden tror jag det är svårare med bra bonusar för microlimits. Men jag letar inte efter den typen av bonusar längre så de kanske finns.

Hur lång tid kommer det ta på ett ungefär att cleara den bonusen då?

Länk till kommentar

Hur lång tid kommer det ta på ett ungefär att cleara den bonusen då?

Säkerligen toklänge. Fördelen med bonusen är att du kan frirulla med den. Casha ut vinsterna men spela för den låsta bonusen. Gular du den så är det skit samma. (Jag kan inte lova att du får spela med bonusen om du direkt tar ut det du har stoppat in, men det tror jag)

Tänk på att rejken på svs är låg för de som spelar på lägsta nivåer, vilket ökar intresset för att stanna där så länge som du spelar på låga nivåer.

Ska du spela mer seriöst på andra sidor utanför svs så kanske du bör fundera på rakeback och vad det innebär.

Länk till kommentar