Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns det nån chans att forumet skulle kunna öppna en stejkdel/marketplace a la 2p2? Visst, skulle säkerligen innebära scamförsök och liknande, men att begränsa delen till de som varit reggade minst x antal månader + har x antal posts skulle säkert ta bort en del, plus kanske ännu hårdare krav för att få starta trådar.

Allt handlar ju om omdöme. Stejkar man nån som precis klarar gränserna för att få posta/starta tråd får man ju skylla sig själv om man inte har koll på vad det är för person. Men ser inte hur det skulle vara ett problem om man bara "gör affärer" med användare man sett här och var på forumet och som nån/några kända postare kan gå in och bekräfta som ärlig. Visst, går väl inte att bekräfta nån annans ärlighet till 100% men framkommer det att nån blåst eller försökt blåsa sin stejkare etc. är det väl bara att stänga av han från stejkdeln och även forumet i stort imo.

Så här ser 2p2's regler ut: http://forumserver.twoplustwo.com/135/staking/forum-rules-must-read-before-posting-356182/

Postad
Jag kan staka dig, Bluwajt!

Så länge du inte är villig att stejka mig i de stora söndagsturrarna med en bra %fördelning så är jag inte sugen, har redan en bra deal :)

Var mer att jag ville stejka nån/några...