Gå till innehåll

Är jag en elak person men jag blir glad när Hellmuth torskar...


PokerLeffe

Recommended Posts

Så John Mcenroe slog flaskor och skällde på domaren för att han hade dåligt självförtroende och mådde dåligt? Det tror inte jag. Snarare var han likväl som P.H är inne i spelet till 100% när han är på planen.

 

Fasen, folk betalade ju extra för att de ville att McEnroe skulle vara ett hetsigt rötägg. Vissa tyckte han gjorde rätt, var kul och älskade honom för det. Andra tyckte att hans beteende inte hörde hemma på en tennisplan och tyckte att han var äcklig, patetisk och skulle diskvalificeras från turneringar...

 

Men oavsett så gick alla och kikade när McEnroe skulle spela och var intresserad av hans resultat. Hans marknadsvärde var och är fortfarande stort. Så visst. McEnroe var världsetta, men han vann aldrig Franska Öppna eller Australian Open... och ja P.H har mest WSOP Bracelets i världen men han plussar inte mest Online.

 

Jag gillar folk som vågar visa känslor och sticka ut. Typ profiler som P.H, McEnroe, Ara Abrahamian, Cantona osv... De vinner inga fair play priser och blir folk-kära som Ingemar Stenmark, men är ändå starka profiler som sporten behöver och får mer uppmärksamhet av.

 

Om man beter sig som PH och J.Mc under lång tid och det inte är en engångsföreteelse mår man inte bra. Någon del av ens personlighet är störd på ett eller annat sätt. De har något bagage med sig som de inte kan hantera. Jag säger inte att ovanstående två lider av samma sak men något fel är det. Sen att det blir en cirkus av det är en annan femma.

 

PH t ex har mindrevärdeskomplex och noll självinsikt/självdistans. Han hade knappast behöva gå runt och övertyga världen och sig själv om att han är "the greatest hold 'em player of all time" om han inte kände sig hotad på något sätt. Trots att han faktiskt har flest WSOP-bracelets av alla känner han ändå ett behov av att hävda sig och försvara sig. Det säger ganska mycket om hans självbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PH t ex har mindrevärdeskomplex och noll självinsikt/självdistans. Han hade knappast behöva gå runt och övertyga världen och sig själv om att han är "the greatest hold 'em player of all time" om han inte kände sig hotad på något sätt. Trots att han faktiskt har flest WSOP-bracelets av alla känner han ändå ett behov av att hävda sig och försvara sig. Det säger ganska mycket om hans självbild.

 

Haha, Kolla då på alla de som ska hävda att de är bättre än P.H trots att de inte har ETT ENDA armband eller vunnit EN ENDA större turnering, så får du se ännu mer patetiska pokerspelare med rutten självbild :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Kolla då på alla de som ska hävda att de är bättre än P.H trots att de inte har ETT ENDA armband eller vunnit EN ENDA större turnering, så får du se ännu mer patetiska pokerspelare med rutten självbild :lol:
En person som inte har några meriter har ju större anledning att tala högt om sig själv och blåsa upp sitt ego eftersom den inte har några meriter att hänvisa till. PH har ju massor med meriter men känner ändå ett behov av att hävda och försvara sig. Din motsägelse finns inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person som inte har några meriter har ju större anledning att tala högt om sig själv och blåsa upp sitt ego eftersom den inte har några meriter att hänvisa till. PH har ju massor med meriter men känner ändå ett behov av att hävda och försvara sig. Din motsägelse finns inte.

Ja vi har olika synsätt där minst sagt. Eller är jag inte patetisk om jag säger

 

"Jag är bättre än durrr, han är bara en fisk som har tur och spelar bara bra mot andra onlinefiskar. Han är ju kass på liveturrar

 

 

Själv tyckte jag det var jäkligt coolt när Muhammad Ali efter segern i 7:e mot Sonny Liston ställde sig sa "I AM THE GREATEST!". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...