Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul med ett fint resultat! =)

 

Hur många givar har du i din databas? Klarar din dator av din databas bra eller är den seg?

 

GL, HF ikväll för övrigt! 8-)

 

200k givar typ, den är inte alls seg vad jag uppfattar den som iaf. Min gamla pokertracker 2 databas va otroligt jävla seg däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj vad maj börjar iskallt. -8k på 2 sessioner nu, börjar bli ganska tröttsamt att vara fel på varje sida i setupsen. Igår blev jag 3outad två gånger och idag har jag åkt på två st mellanset vs topset. Blir hårt att slå månadsrekord denna månad verkar det som, men det är väl bara att nöta och hoppas att undvika gulningen. Spelat i princip bara 5/10 vilket kanske är lite hårt för min rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj vad maj börjar iskallt. -8k på 2 sessioner nu, börjar bli ganska tröttsamt att vara fel på varje sida i setupsen. Igår blev jag 3outad två gånger och idag har jag åkt på två st mellanset vs topset. Blir hårt att slå månadsrekord denna månad verkar det som, men det är väl bara att nöta och hoppas att undvika gulningen. Spelat i princip bara 5/10 vilket kanske är lite hårt för min rulle.

 

Drygt när man kommer in i en period med missflyt. En gång så blev jag översettad på floppen tre gånger inom loppet av 20 minuter. Men då är det ju uppenbart att man har sinnesrubbad otur. Det är nästan värre när man konstant hamnar lite fel och tex har triss med Q kicker på JJXXX mot någon som har K. Eller aldrig kan vinna 50-50 lägen då man i själva verkat har spelat helt rätt mtp matematiken.

 

Angående rullen så beror det ju också på hur stor inkomst man har. Kan man spara 50k på två månaders lönearbete så kan man ju ha en mindre rulle för 5/10 än om det tar ett år att spara ihop 50k genom att jobba.

 

Bra fråga - vet inte :-D

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yesbox håller med där. Jag har ju för tillfället ett heltidsjobb som jag tjänar cirka 20k norska på, så det gör väl inte allt för mycket att inte rullen är superstabil. Synd att man är timavlönad dock på jobbet, har varit mycket röda dagar typ påsk osv då man inte fått betalt :-( Så har inte varit så stora löningar tyvärr.

 

Internet dampar lite för tillfället så kan inte lira, ska ändå käka lite har jag tänkt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu cobben, vafan sluta trolla. Du vet att du kommer vinna fett bara du tar det lite chill. Du har inget att bevisa. Spela ditt spel bara så kommer det lösa sig. Kram från hela familjen i huset.

 

Forumets myspappa har talat igen :)

 

Jag söker efter en sötnos att dela mitt liv med. Eller iaf kramas och sova sked med.

 

Men när jag läser dina inlägg blir jag lite rädd att jag ska tappa mitt "fight to kill" förhållningssätt om jag blir sambo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumets myspappa har talat igen :)

 

Jag söker efter en sötnos att dela mitt liv med. Eller iaf kramas och sova sked med.

 

Men när jag läser dina inlägg blir jag lite rädd att jag ska tappa mitt "fight to kill" förhållningssätt om jag blir sambo :)

 

Haha, nä men du kompis, det är kärleken som ger oss livets goda. När man har en fin och underbar familj så har du absolut något att fightas för. Det är ditt uppdrag att försvara och berika familjen.

 

Så "no fear" är det som gäller Benny, du kommer nog att finna ditt mjuka jag som en befrielse och en harmonisk känsla uppstår inom dig.

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filosofiska inlägg grabbar. Alltid trevligt med lite annat än pokersnack, även om det är en pokerdagbok :rolleyes:

 

Hade inte tänkt posta så mkt poker här på ett tag, har väl inte blivit så mycket innan heller men. Har iaf lessnat lite på det. Hur som helst tänkte jag prata om lite annat roligt såhär när det börjar närma sig sommar.

 

Jag har varit sjuk typ 1 1/2 vecka nu men ska börja återta träningen snart vilket känns fint, ska försöka träna riktigt hårt nu i 1 1/2 månad innan jag flyttar hem tillbaka till Sundsvall och Sverige (sista helgen i juni).

 

Tänkte också köpa en hel del kläder till sommaren, har inte köpt kläder på otroligt länge så hade väl tänkt köpa upp mig en helt ny garderob egentligen. Funderar på att lägga nånstans kring 15 000 men då vill jag ju ha en hel del kläder och inte bara 3 märkesbyxor för 5 lax each.

 

Tar gärna emot länkar till klädesplagg eller bara sidor som har schyssta kläder (sommrkläder obv). Är cirka 1,85 och smal, klär mig i ganska vanliga helt ok kläder. Tipsa på så säger jag vad jag gillar :-)

 

Haha, hoppas man får nåt svar nu annars vore det trist ju.

 

Såg dessa par skor igår iaf som jag tänkte slå till på, ska beställa dom nu i veckan hade jag tänkt, ganska dyra för att vara tygskor o så men älskar dom. Så jävla schyssta imo!

 

http://www.brandos.se/paul-smith/musa-8646/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp massa billiga schyssta t-shirts , jag gillar dom på Carlings tex , billiga och schyssta, dock kan halva Sverige ha dom. Ingen ide att lägga ner mkt pengar på tishor imo.

 

Om du ska handla nåt dyrare så är det skjortor typ där det är riktigt stor skillnad mellan en billig och en dyr. Jeans och skor är svårt , men kan rekommendera alla Whyred jeans/chinos osv. Tycker att dom sitter riktigt bra och är enkla och snygga.

 

Tycker dessa skor är snygga men dyra dock :

 

http://caliroots.com/system/search/product_vert.asp?id=17337

 

Annars funkar alltid ett par tygskor/sneakers på sommarn eller ett par schyssta låga converse.

 

Låter som en manlig Sofi Farhman nu när jag läser vad jag skrivit menmen :lol:

 

GL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nä men du kompis, det är kärleken som ger oss livets goda. När man har en fin och underbar familj så har du absolut något att fightas för. Det är ditt uppdrag att försvara och berika familjen.

 

Så "no fear" är det som gäller Benny, du kommer nog att finna ditt mjuka jag som en befrielse och en harmonisk känsla uppstår inom dig.

 

:-)

 

Det är en förmån att få läsa dina tankar på ämnet utifrån ditt sambo-barn-hund-perspektiv. Först vinst, sen mys säger jag! 8-)

 

Filosofiska inlägg grabbar. Alltid trevligt med lite annat än pokersnack, även om det är en pokerdagbok :rolleyes:

 

Yesbox! Livet påverkar pokern och pokern påverkar livet.

 

Hade inte tänkt posta så mkt poker här på ett tag, har väl inte blivit så mycket innan heller men. Har iaf lessnat lite på det. Hur som helst tänkte jag prata om lite annat roligt såhär när det börjar närma sig sommar.

 

Lessnat på poker eller lessnat på att posta om poker?

 

 

Jag har varit sjuk typ 1 1/2 vecka nu men ska börja återta träningen snart vilket känns fint, ska försöka träna riktigt hårt nu i 1 1/2 månad innan jag flyttar hem tillbaka till Sundsvall och Sverige (sista helgen i juni).

 

Helt rätt! Sötnosar gillar killar som tränar om inte annat.

 

Tänkte också köpa en hel del kläder till sommaren, har inte köpt kläder på otroligt länge så hade väl tänkt köpa upp mig en helt ny garderob egentligen. Funderar på att lägga nånstans kring 15 000 men då vill jag ju ha en hel del kläder och inte bara 3 märkesbyxor för 5 lax each.

 

Tar gärna emot länkar till klädesplagg eller bara sidor som har schyssta kläder (sommrkläder obv). Är cirka 1,85 och smal, klär mig i ganska vanliga helt ok kläder. Tipsa på så säger jag vad jag gillar :-)

 

Haha, hoppas man får nåt svar nu annars vore det trist ju.

 

Såg dessa par skor igår iaf som jag tänkte slå till på, ska beställa dom nu i veckan hade jag tänkt, ganska dyra för att vara tygskor o så men älskar dom. Så jävla schyssta imo!

 

http://www.brandos.se/paul-smith/musa-8646/

 

Inte min smak. Mitt tips är att skippa lågpris-kläder och satsa på lite finare affärer(I Sverige kan ju vara en idé då). Lågprisbutikerna har mycket fint men vilken man orkar gå där och strosa. Satsa istället på dyra butiker och spanna efter reor(lite sent nu när du ska köpa kläder, men rådet är rent generellt).

 

Hellre ett dyrt snyggt plagg som du vårdar en massa billiga som du slänger bort efter ett halvår. Tiger Of Sweden köpte jag en snygg väska av i vintras(de har en websida).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe alltså det är inte så att jag är snål och inte vill köpa dyra kläder, jag lägger ner mycket pengar om plagget är riktigt snyggt. Men ibland finns det ju kläder till halva priset som knappt går att se skillnaden på förutom att märket bak på byxan är annorlunda, sånt är jag inte så mkt för...

 

Har hellre schysst stil än att försöka vara nån märkesslav, även om det inte var det du syftade på Benny :-)

 

När man väl köper nåt ska man vara nöjd så man inte slutar använda det efter nån månad, den är jag helt med på :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp massa billiga schyssta t-shirts , jag gillar dom på Carlings tex , billiga och schyssta, dock kan halva Sverige ha dom. Ingen ide att lägga ner mkt pengar på tishor imo.

 

Om du ska handla nåt dyrare så är det skjortor typ där det är riktigt stor skillnad mellan en billig och en dyr. Jeans och skor är svårt , men kan rekommendera alla Whyred jeans/chinos osv. Tycker att dom sitter riktigt bra och är enkla och snygga.

 

Tycker dessa skor är snygga men dyra dock :

 

http://caliroots.com/system/search/product_vert.asp?id=17337

 

Annars funkar alltid ett par tygskor/sneakers på sommarn eller ett par schyssta låga converse.

 

Låter som en manlig Sofi Farhman nu när jag läser vad jag skrivit menmen :lol:

 

GL !

 

Har en hel del linnen och nån tisha från carlings faktiskt, gillar dom mycket. Är det något jag har bra med är det nog den varan, skulle nog iofs behöva några tishor till kanske till sommaren. Det jag söker är väl främst byxor (chinos?), shorts, långtröjor, skjortor, skor samt även accessoarer typ brillor.

 

Håller med om att whyred har snygga grejer, och även att skjortor ofta får kosta lite pengar då det skiljer mycket i utseende och kvalité där. Gillar slim fit då det passr mig bäst eftersom ja är rätt smal.

 

Har hört att det ska vara mycket färg i år iaf, skorna va rätt coola men inte riktigt min stil, hade aldrig payat sådär mkt för ett par skor heller. 1299 för paul smith skorna känns mer aktuellt. Men jag behöver ett par lite mer diskreta skor med, typ mörka tygskor av nåt slag kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp massa billiga schyssta t-shirts , jag gillar dom på Carlings tex , billiga och schyssta, dock kan halva Sverige ha dom. Ingen ide att lägga ner mkt pengar på tishor imo.

 

Om du ska handla nåt dyrare så är det skjortor typ där det är riktigt stor skillnad mellan en billig och en dyr. Jeans och skor är svårt , men kan rekommendera alla Whyred jeans/chinos osv. Tycker att dom sitter riktigt bra och är enkla och snygga.

 

Tycker dessa skor är snygga men dyra dock :

 

http://caliroots.com/system/search/product_vert.asp?id=17337

 

Annars funkar alltid ett par tygskor/sneakers på sommarn eller ett par schyssta låga converse.

 

Låter som en manlig Sofi Farhman nu när jag läser vad jag skrivit menmen :lol:

 

GL !

 

De där skorna gillade jag bättre. Cobben skulle ju se ut som en strandraggare i de skor han själv tänkte köpa 8-) Kanske skön stil iofs :)

 

Är det något som man ska lägga pengar på är det t-shirtar! Imho. Billiga t-shirtar går ju sönder och blir så skrövliga. Lite dyrare håller bättre och blir inte lika skrövliga. Och köpar man dom på rea så är de ju ändå billigare än de billiga! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...