Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varit dött här några dagar... spelade inte på några dagar där när jag hade annat för mig + att internet krånglade. Kom dock tillbaka nu i fredags och har gjort två kvällar på svs, kanske de två drygaste kvällarna nånsin.

 

Kvällens session var lätt topp 3 av mina sjukaste nånsin. Folk formligen kastade pengar på mig som sedan försvann när jag 2 eller 3-4 outades i inköpspotter. Spelade typ bara 5/10 både ikväll och igårkväll. Självklart har man helt sjuk motrigg när man för en gångs skull bestämmer sig för att gå upp.

 

Jag orkar inte lägga upp några bad beats eftersom det är ungefär bland det tråkigaste som finns att läsa. Jag hatar dagböcker som är fyllda av badbeats.

 

Månaden började väl bra och såg länge helt ok ut. Just nu är jag bara sjukt missnöjd över mitt totala resultat för månaden men lite svårt att göra något åt det såhär i efterhand, och inte så lätt att göra något åt riggen heller.

 

Jag får helt enkelt blicka framåt och hoppas att jag springer bättre framöver. I mars tänkte jag nog casha ut cirka 75% av månadsresultatet så vi hoppas på ett fint +. Backar jag så får jag inte casha nåt :-(

 

 

Februari slutar 24000+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag orkar inte lägga upp några bad beats eftersom det är ungefär bland det tråkigaste som finns att läsa. Jag hatar dagböcker som är fyllda av badbeats.

24000+

 

Håller med. Jag rullar bara förbi 19 av 20 badbeats. Finns ju typ inget man inte vart med om själv efter ett tag. Ingen ide spinna vidare på dåliga hjul utan bara ta nya tag och komma tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Jag rullar bara förbi 19 av 20 badbeats. Finns ju typ inget man inte vart med om själv efter ett tag. Ingen ide spinna vidare på dåliga hjul utan bara ta nya tag och komma tillbaka.

 

Precis!

 

Och det var vad jag gjorde idag faktiskt. Sprungit på bra ikväll trots en del jobbiga t.ex AA mot KK i 4betad på där han setade, QJ på QJTx mot TT. Inleder mars månad superfint efter fyra st 5/10 bord och 19 händer på 7,5/15 där jag lyckades +a 1700. Totalt slutar jag 5000+ så nu har jag glömt gårdagens motrigg :-)

 

Hoppas verkligen på en grym månad nu. Kommer antagligen börja jobba mer i mars så blir mindre o mindre spel. Lika bra att klonka på lite alltså :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nött poker verkligen hela hela dagen idag. Vart ett långt förmiddagspass, lite gymning och sen mat, sen åter till borden. Har flygit mycket fram och tillbaka idag och slutar 6500+ vilket känns riktigt bra. Har inte varit super rungood heller utan faktiskt blivit utdragen en hel del, så jag är väldigt nöjd med resultatet. Lite feltänk har det väl blivit i spelet men de får man ju räkna med när man spelar så mycket, tycker att jag allt som allt spelar bra iaf.

 

Har btw äntligen fixat HM, känns bra. Lite mer statistik att gå på, även om jag inte är den som går supermycket på sånt. Gillar soulreadsen mer :-D

 

Månaden börjar ju minst sagt väldigt bra. Hoppas det fortsätter så! Finaste potten från idag kommer här:

 

http://www.pokerhand.org/?3930802

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM är Kung. lätt värt varenda krona. finns trial på sidan.

 

Nu glider jag rätt lång OT (sry Cobb), men för någon med totalt nollkoll a´la average 50åring (läs jag) på datorer och installationer - hur mycket svårare/lättare är det att komma igång med HM istället för PT, hur ofta buggar och kör det ihop sig med HHs?

 

GL i mars Cobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något du rekommenderar? Kör bara med PT + Gametime nu och funderat på HM ett längre tag.

 

Jag har väl inte utforskat det så mycket ännu. Men rent generellt tror jag att du klarar dig bra med PT. HM hjälper nog lite mer högre upp i nivåerna, mer regs som man vill ha koll på samt mer 3betsranger att ha koll på osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu glider jag rätt lång OT (sry Cobb), men för någon med totalt nollkoll a´la average 50åring (läs jag) på datorer och installationer - hur mycket svårare/lättare är det att komma igång med HM istället för PT, hur ofta buggar och kör det ihop sig med HHs?

 

GL i mars Cobb!

 

Hehe inga problem. Dagboken har väl varit hyffsat död på senaste tiden så bättre med inlägg än inget alls, hehe.

 

Du använder HH-converter även till HM vilket gör att du har de "problemet" fixat redan. Själva HM installationen samt HUDen är väldigt simpel. Det som är lite klurigt (men ändå väldigt enkelt om man sitter och gör efter en FAQ-tråd) är väl databasfixet. Dom använder sig nämligen av nån postgresql databas, PT3 använder också det om jag inte minns fel.

 

Bara du klarar av att läsa en FAQ tråd och göra därefter tror jag inte det ska vara något problem.

 

Tack detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker HM och HH converter fungerar enormt smidigt på svs, kör med det själv just nu och tycker det är mkt bättre än PT2 iaf som jag körde med innan. Plus priset jag köpte HM för var billigare än enbart PT2 kostade + att då slipper jag köpa poker acehud. Finns ju massa guider för hur man konfigurerar HH och HM, var inte speciellt svårt men har glömt hur man gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe inga problem. Dagboken har väl varit hyffsat död på senaste tiden så bättre med inlägg än inget alls, hehe.

 

Du använder HH-converter även till HM vilket gör att du har de "problemet" fixat redan. Själva HM installationen samt HUDen är väldigt simpel. Det som är lite klurigt (men ändå väldigt enkelt om man sitter och gör efter en FAQ-tråd) är väl databasfixet. Dom använder sig nämligen av nån postgresql databas, PT3 använder också det om jag inte minns fel.

 

Bara du klarar av att läsa en FAQ tråd och göra därefter tror jag inte det ska vara något problem.

 

Tack detsamma!

 

Tycker HM och HH converter fungerar enormt smidigt på svs, kör med det själv just nu och tycker det är mkt bättre än PT2 iaf som jag körde med innan. Plus priset jag köpte HM för var billigare än enbart PT2 kostade + att då slipper jag köpa poker acehud. Finns ju massa guider för hur man konfigurerar HH och HM, var inte speciellt svårt men har glömt hur man gjorde.

 

Okej, tackar för besväret pojkar. Blir nog en övergång där inom några månader, har precis hittat och åtgärdat ett fel i PT2 så ska njuta av en fungerande programvara några sessioner först. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en jävla massa idag och kan inte ens skylla på oflyt idag. Har spelat rubbat dåligt då och då och borde nog slutat på + om jag hade spelat bra istället.

 

Slutar -4000 vilket inte är nån större summa, av dom 4000 tappade jag 2500 på ett 10/20 skott där jag hittade fint värde. Första gången jag spelar där btw.

 

Månaden ligger just nu 7000+ så än så länge ser det ju bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo, spelat en hel del även idag, blivit mest 5/10 och det har gått rätt bra med... slutar 7300+ efter att ha varit som mest 9200. Spelade vissa potter lite sådär, märker att jag gör fler misstag här uppe eftersom motståndet är lite bättre. Tycker mig ändå ha edge mot snittet rätt bra...

 

Börjar bli riktigt jävla less på mitt internet för tillfället, det lägger ner lite då och då. Tyvärr kan ju detta bli rätt dyrt, nu slutade jag för att det dampade så mycket. Det la t.ex ner på river när jag hade nötstegen med AQ i en 500pott. Tror FI hade synat av en valuebet också då jag rivrade nutsen... Riktigt surt alltså. Till råga på allt betade han ut 10 kr när jag autocheckade till honom på river... kul

 

Har också som rubriken antyder fått arbete, börjar på måndag på ett lager som jag jobbat på förut. Jobbar antagligen där fram till sommarn sen blir glassning 8-) Får se hur det går med pokern, kanske slutar tidigare om det fortsätter såhär bra iaf :-)

 

14300+ för månaden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad surfar du på för lina?

 

Väldigt underskattad del i en lyckad poker-karriär är ju faktiskt en stabil internetuppkoppling.. :)

 

Har man riktigt dåligt flyt så kan avbrotten knulla ens EV riktigt jävla mycket.

 

Vi snor grannens :roll:

 

Ja känns lite tiltande för tillfället, har kanske kostat mig iaf runt 2000kr bara 2009....

 

Anledningen är inte att vi (jag och mina kompisar jag bor med) är snåla. Det handlar mer om lathet, vi flyttade hit i mitten av januari och försökte då fixa internet, det visade sig att det skulle ta typ 2-3 veckor eftersom man endast kunde beställa genom att skicka papper (hur fan kan de vara så föråldrat?). Man måste också skriva upp sig för 1 år vilket känns halvdumt då vi bara ska bo här till juni. Så för varje vecka som går känns de bara dummare o dummare att införskaffa sig det nu.

 

Vi upptäckte att vi kunde köra på grannens så länge och på den vägen är det. Jag har funderat på att skaffa mobilt bara jag, men tror de är samma sak där, att man måste skriva upp sig för ett bra tag. Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi snor grannens :roll:

 

Ja känns lite tiltande för tillfället, har kanske kostat mig iaf runt 2000kr bara 2009....

 

Anledningen är inte att vi (jag och mina kompisar jag bor med) är snåla. Det handlar mer om lathet, vi flyttade hit i mitten av januari och försökte då fixa internet, det visade sig att det skulle ta typ 2-3 veckor eftersom man endast kunde beställa genom att skicka papper (hur fan kan de vara så föråldrat?). Man måste också skriva upp sig för 1 år vilket känns halvdumt då vi bara ska bo här till juni. Så för varje vecka som går känns de bara dummare o dummare att införskaffa sig det nu.

 

Vi upptäckte att vi kunde köra på grannens så länge och på den vägen är det. Jag har funderat på att skaffa mobilt bara jag, men tror de är samma sak där, att man måste skriva upp sig för ett bra tag. Nån som vet?

 

När jag köpte Telia mobilt så var jag tvungen att skriva upp mig 24 månader iallafall.. och jag kan inte påstå att det fungerar stabilt heller.. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill att det ska ingå ett modem så måste man binda sig, har du inbyggt i datorn eller kan hitta något modem via tex blocket till en billig penning så slipper du ju ta bindning. Kör själv mobilt bredband och det funkar stabilt om du har en stabil mobil täckning och jag har inte haft något problem att köra mobilt bredband och poker ens när jag åkt bil längs e4:an.

 

Har du en halvtaskig täckning är det dock inget att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet har legat nere och jag är otroligt jävla tilt för tillfället. Eftersom jag haft lite motgång nu på senaste har jag blivit ganska omotiverad att spela, därför har det blivit lite turneringar istället. Ikväll spelade jag Sverigerankingen och nån annan 100krs texas. Kom ITM i SR där jag vann hela 289kr. Fett som fan.

 

Jag hade årets tomte till vänster om mig på bordet, han limpade otroligt mycket i tidig position, han limpade också på knapp lite då och då, samt att han limpade 100% i SB vid fold till honom. Han höjde även lite då och då och valde då att göra det med skithänder såsom 58s. Handen jag åkte ut på så höjde han 3x, 6000 och jag repushade 22000 med JJ. Han synar med 99 och självklart landar 9an på river.

 

Jag har nog helt seriöst aldrig sett någon klonka så hårt som denna idiot gjorde. Och jag börjar bli less på hur otroligt jävla motriggad jag är i turneringar, jag fattar inte hur ni MTT spelare klarar av att spela de ens. Hur fan klarar man av att komma till ett finalbord, måste ju vara åtskilliga flips innan man når dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...