Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

Hehe, tycker T8o är lite väl dålig och har inget emot att bara folda den pre. Med min 3bets% så kommer en 3bet med T8o inte heller bli profitabel eftersom folk efter en stund slutar folda och jag då kommer få spela floppar med en rätt dålig hand.

 

Okej. Vi har ju inte spelat allt för mycket så har inte grym koll. Ungefär var går din trebetsrange i detta läget(förstår om du inte vill definera den allt för mycket). Trebettar du även typ 89s som är grym i multiways?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej. Vi har ju inte spelat allt för mycket så har inte grym koll. Ungefär var går din trebetsrange i detta läget(förstår om du inte vill definera den allt för mycket). Trebettar du även typ 89s som är grym i multiways?

 

Vill inte gå in på den närmare av självklara skäl... håller mig till handdiskussionerna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite igår och slutade typ -300. Hade en riktigt seg kväll där verkligen inget satt, gjorde i slutet av sessionen en hård semibluff med färgdrag, fick syn och lyckades klonka det, vilket räddade mig från ett betydligt fetare -

 

Idag har jag jobbat från 12-22:30. Rätt trött nu så blir nog inget lir, ska upp imorrn o jobba kl 11 också så. Ska bli skönt med helg sen då blir det rätt mycket lir antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått fint att jobba och det verkar också öppna upp sig för mer jobb. Blir alltså lite mindre poker i framtiden antar jag. Men skönt med säker inkomst och väldigt skönt att kunna bygga rulle och kanske råka ut för en downswing utan att man behöver gå under jorden för det.

 

Spelat idag en del och slutar upp 1800 tror jag, PT dampade lite och missade lite händer tyvärr. Höll på att göra en riktigt fin session men tyvärr missade jag en del riktigt stora drag och förlorade även en sjukt kall hand som jag tänkte lägga upp i brist på andra intressanta händer. Gick från +4500 till +1800 så lite tråkigt. Hittade dock ett par fina 5/10 idag så blev lite spel där.

 

Kall hand. Kan inte folda heller för han va kanske världshistoriens mest fyllaggro spelare. Som ni ser på hans hand hade han ju inte särskilt stor koll på vad han höll på med.

 

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Oliv ( $1657.1 )

Seat 4: CobbV ( $2246.13 )

Seat 1: puman66 ( $1667.56 )

Seat 2: Vesslan80 ( $2070.97 )

Seat 5: basic11 ( $4325.47 )

Oliv posts small blind [$5].

CobbV posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 7s 6s ]

basic11 folds.

puman66 raises [$40].

Vesslan80 folds.

Oliv calls [$35].

CobbV calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 7d, As, 7c ]

Oliv bets [$120].

CobbV calls [$120].

puman66 folds.

** Dealing Turn ** [ Kh ]

Oliv bets [$360].

CobbV calls [$360].

** Dealing River ** [ Kc ]

Oliv bets [$1080].

CobbV calls [$1080].

Oliv shows [ Ks, 4s ] a full house, kings full of sevens.

Oliv wins $3225 from the main pot with a full house, kings full of sevens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kall bluff?

 

Table Diana 20 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: CobbV ( $1239.41 )

Seat 4: G.Blanche ( $88.98 )

Seat 2: Cashman_82 ( $903.82 )

Seat 3: follsomfan ( $694.48 )

G.Blanche posts small blind [$2.5].

CobbV posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 8h 9h ]

Cashman_82 folds.

follsomfan raises [$14.37].

G.Blanche folds.

CobbV raises [$48.74].

follsomfan calls [$39.37].

** Dealing Flop ** [ 4s, 7s, 7d ]

CobbV bets [$70].

follsomfan calls [$70].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

CobbV bets [$175].

follsomfan calls [$175].

** Dealing River ** [ Jd ]

CobbV bets [$599.98].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del idag närmare bestämt 1200 händer, seg dag med ett par kalla spel tills halv 11, har inte spelat nå mer sen dess eftersom jag blev lite ställd efter den handen. Jag spelade lite 2,5/5 och låg cirka 600 back när jag lessnade lite o öppnade upp lite 5/10 bord. Va rätt svårt att hitta värde trots lördagkväll och bestämde mig därför för att kolla in ett 7,5/15 bord. Bordet pendlade mellan att vara riktigt bra värde och endast regs, satt dock kvar för att testa vingarna och vann upp från 3000 till 4250. Sen kommer denna hand.

 

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $4261.55 )

Seat 3: din_mama ( $5739.46 )

Seat 4: ofasa ( $3052.5 )

Seat 5: alba21 ( $2940 )

Seat 2: sivonja ( $893.14 )

alba21 posts small blind [$7.5].

CobbV posts big blind [$15].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Ac ]

sivonja calls [$15].

din_mama raises [$75].

ofasa folds.

alba21 folds.

CobbV raises [$240].

sivonja folds.

din_mama raises [$600].

CobbV raises [$1110].

din_mama calls [$690].

** Dealing Flop ** [ 7s, Ks, Ts ]

CobbV is all-In.

din_mama calls [$2896.55].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 9s ]

CobbV shows [ As, Ac ] a flush, ace high.

CobbV wins $8530.6 from the main pot with a flush, ace high.

Game#952643414 starts.

 

Vinner alltså min största pott någonsin och utökar dagsplusset en hel del. Slutar +4500 vilket känns enormt najs. Var så otroligt adrenalinstinn efter den där potten asså. Den är nästan dubbelt så stor som den tidigare största potten någonsin.

 

Om jag inte förlorar dessa 6 dagar som är kvar av månaden så slår jag också månadsrekord. Månaden ligger just nu på 31000+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del idag närmare bestämt 1200 händer, seg dag med ett par kalla spel tills halv 11, har inte spelat nå mer sen dess eftersom jag blev lite ställd efter den handen. Jag spelade lite 2,5/5 och låg cirka 600 back när jag lessnade lite o öppnade upp lite 5/10 bord. Va rätt svårt att hitta värde trots lördagkväll och bestämde mig därför för att kolla in ett 7,5/15 bord. Bordet pendlade mellan att vara riktigt bra värde och endast regs, satt dock kvar för att testa vingarna och vann upp från 3000 till 4250. Sen kommer denna hand.

 

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $4261.55 )

Seat 3: din_mama ( $5739.46 )

Seat 4: ofasa ( $3052.5 )

Seat 5: alba21 ( $2940 )

Seat 2: sivonja ( $893.14 )

alba21 posts small blind [$7.5].

CobbV posts big blind [$15].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Ac ]

sivonja calls [$15].

din_mama raises [$75].

ofasa folds.

alba21 folds.

CobbV raises [$240].

sivonja folds.

din_mama raises [$600].

CobbV raises [$1110].

din_mama calls [$690].

** Dealing Flop ** [ 7s, Ks, Ts ]

CobbV is all-In.

din_mama calls [$2896.55].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 9s ]

CobbV shows [ As, Ac ] a flush, ace high.

CobbV wins $8530.6 from the main pot with a flush, ace high.

Game#952643414 starts.

 

Vinner alltså min största pott någonsin och utökar dagsplusset en hel del. Slutar +4500 vilket känns enormt najs. Var så otroligt adrenalinstinn efter den där potten asså. Den är nästan dubbelt så stor som den tidigare största potten någonsin.

 

Om jag inte förlorar dessa 6 dagar som är kvar av månaden så slår jag också månadsrekord. Månaden ligger just nu på 31000+

 

vad låg pulsen på ? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad låg pulsen på ? :-D

 

Hehe jadu den va inte så hög eftersom jag inte hann reagera så mycket... den gick snabbt som fan och jag kunde knappt spela den på något annat sätt (förutom push pre). Rätt hög var den däremot efteråt då jag insåg vad som hänt och att jag också hade kunnat förlora :-P Vet inte om han hade KK eller om han hade typ AK/KQ och sprang halvdöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $4261.55 )

Seat 3: din_mama ( $5739.46 )

Seat 4: ofasa ( $3052.5 )

Seat 5: alba21 ( $2940 )

Seat 2: sivonja ( $893.14 )

alba21 posts small blind [$7.5].

CobbV posts big blind [$15].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Ac ]

sivonja calls [$15].

din_mama raises [$75].

ofasa folds.

alba21 folds.

CobbV raises [$240].

sivonja folds.

din_mama raises [$600].

CobbV raises [$1110].

din_mama calls [$690].

** Dealing Flop ** [ 7s, Ks, Ts ]

CobbV is all-In.

din_mama calls [$2896.55].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 9s ]

CobbV shows [ As, Ac ] a flush, ace high.

CobbV wins $8530.6 from the main pot with a flush, ace high.

Game#952643414 starts.

 

 

 

Fin hand, undra vad han hade!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin hand, undra vad han hade!?

 

KK/AK/KQ/TT, de två sistnämnda känns ju dock inte så troliga...

Behöver tips på mobiltelefon min är trasig så måste köpa en ny. Har lite saker jag vill/inte vill.

 

Den ska inte vara så dyr, inte heller så avancerad. Använder endast mobilen till ring/sms och inte kamera/musik. Gör väl iofs inget om det finns kamera osv.

 

Inte Sony Ericsson... värdelöst skit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, grattis till spelet men kanske framförallt den fina potten:)

Men du skriver att fi kan haft KQ, wtf?

 

Du ställer ju inga stora krav på mobil. Du kan ju typ gå in på prisjakt, söka nokia och sortera efter pris eller nåt ;)

 

Jag har personligen en SE W902. Alltså sony ericsson, bra mp3, bra kamera samt dyr. Sååå..den ska du iaf inte ha!

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om du inte är så musik, kamera intresserad så kanske inte mitt tips passar men, Köp Nokia 5800 annars, införskaffade precis en och det har fått riktigt bra cred !. Funkar klockrent.

 

 

http://www.nokia.se/5800xpressmusic

 

Den va snygg o så men verkade ju ganska inriktad på musik o sådär som jag inte alls är intresserad av. Nöjer mig med min ipod...

 

Den va lite dyr också. Gillar dock nokia...

 

Fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med dom kraven, eller kanske snarare brist på krav är det ju fan bara att traska in i en butik och ta första bästa :)

 

Haha, jodå lite så är det väl. Men jag vill ju ha en rätt snygg, en som folk tycker om (därför frågar jag mina kära läsare). Samt inte en sony äckel ericsson som jag hatar innerst inne. Lite krav är det ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...