Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

Hallå igen allihopa. Äntligen är Cobb åter i PF's sköna dunkla rum!

 

Jag har saknat det allmänna skitsnacket och de talanglösa tipsen som jämt och ständigt får mothugg av aggresiva hajar. Jag hoppas att jag snart får uppleva detta igen då detta är något som på nåt sätt lämnat ett hål i mig sedan jag lämnade forumet när jag bestämde mig för att flytta och hade alldeles för mycket för mig.

 

Pokermässigt har det varit ett par riktigt dåliga månader där jag först tiltade i typ två månader för att sedan casha ut en väldigt stor del av min rulle. Den 5e november gjorde jag en omstart med 2000 i så kallad bankrulle. Jag bestämde mig för att börja på den excellenta nivån 0,5/1 kronor. Efter en nån veckas total-krossning där återvände jag till den finförnäma nivån 1/2 kr. Där har jag stannat för att nu åter testa på den stenhårda nivån 2,5/5. Min rulle är ju inte direkt enorm så i början får ni nog vara beredd på att jag flyger mellan nivåerna en del.

 

Ciao!

 

Edit:

Januari +30 000

Februari +24 000

Mars -7000

April + 29000

Maj

Juni

Juli

Augusti

September

Oktober

November

December

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GLGLGL!

 

80k tott för ett år på 2,5-5? Låter lite om du ska spela någorlunda mycket..

 

Tacktack! Tänk på att jag kanske inte kan börja spela 2,5/5 om jag springer dåligt nu. Då måste jag fortsätta bygga rulle även i januari. Om ja springer bra i januari kanske jag höjer till 90-100 :)

 

GL!

 

Mötte dig nyss, hur slutade sessionen?

 

 

Tack! Den slutar 1200+. Spelat upp och ner och gjorde nog egentligen min sämsta session sen i mitten av december.

 

Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacktack! Tänk på att jag kanske inte kan börja spela 2,5/5 om jag springer dåligt nu. Då måste jag fortsätta bygga rulle även i januari. Om ja springer bra i januari kanske jag höjer till 90-100 :)

 

 

 

 

Tack! Den slutar 1200+. Spelat upp och ner och gjorde nog egentligen min sämsta session sen i mitten av december.

 

Vad nickar du?

Nickar "MackaMjolk", segt med kassa sessions. Bara nya tag imorn, men fett skönt att få en +dag när man inte spelar på topp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt årsmål gör man ju på 1/2? om man inte är donk villsäga.

 

Om man snittar 17 st 200bb inköp i månaden ska man nog vara lite bättre än bara "inte donk".

 

Min poker"karriär" har hittills varit otroligt svängig så jag sätter ett mål som jag kanske kommer att nå

 

Att snitta 17 st 200bb inköp i månaden och inte gå upp vore ju rätt korkat anyway...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis en kvällssession där jag nog spelade min bästa session nånsin. Väldigt få misstag och bra tänkande i princip alla spel. Känns riktigt skönt efter gårdagens semitänkpass. Hjärnan hängde inte riktigt med igår...

 

Inget monsterpluss som de kanske låter som men lyckades skramla ihop till 1900+ kronor efter en fin översetning med 44 mot 33. Inte någon hand ännu som man kan lägga upp dock. Kommer väl med tiden :)

 

Vissa tyckte att målen jag satt var låga, lyckas jag "för bra" kan jag självklart höja målen. Det är ju inte så svårt! Men av erfarenhet ska jag inte sätta dom så högt mtp att mitt spel brukar gå i sjuka vågor.

 

Jobb imorrn, antagligen från 8-16 men kanske till 21 t.o.m. får se om de blir nån poker isf.

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man snittar 17 st 200bb inköp i månaden ska man nog vara lite bättre än bara "inte donk".

 

Min poker"karriär" har hittills varit otroligt svängig så jag sätter ett mål som jag kanske kommer att nå

 

Att snitta 17 st 200bb inköp i månaden och inte gå upp vore ju rätt korkat anyway...

 

Jag får nog faktiskt hålla med rob, även om det som sagt går att fundera över om man inte borde gå upp i nivå... eller lägga pengarna på sprit? 80k är inget probs på 1/2 heller kort och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det verkligen, hur leker livet?

 

Jotusan de är bara fint :) Själv?

 

De va ett jäkla kacklande kring mitt mål. Mål är till för att nås, när jag nått det kan jag sätta upp ett nytt. Inte svårare än så ju :)

 

Jag hade inte tänkt ta ut några pengar alls under hela året så när jag satte upp mitt mål tänkte jag mest på vad jag skulle vara nöjd att ha dragit ihop och inte tänkte inte ens inköpsmässigt. Ville egentligen mest ha något att gå efter och försöka uppnå. Nog tjaffs om det.

 

Får se om det blir nå lir ikväll, har jobbat 8-21 så är rätt slut. Försöker fixa lite med min internetbank just nu som dampar lite, får se hur lång tid det tar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul du är tillbaka, jag undrade lite hur det gått för dig och din polare Baloo?

 

:)

 

Menar du pokermässigt eller med flytt osv? Pokern har gått sådär för mig, upp och ner som sagt. Baloo spelar inte så mkt mer men man vet aldrig när han tar upp det, det gick iaf bra för honom.

 

Flytten gick bra och vi fick jobb efter cirka 1 månad i Oslo. Nu har vi inget jobb och ska även söka ny lägenhet så blir en hektisk tid här framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena cobby, läget?

 

Kul att du kör igen. Hur är det i Norge, fina jenter eller? :-D

 

Edit: Tycker det är bra med mål som du kommer att klara av och som du känner är realistiska för dig. Vad andra klarar eller vill ha som mål är ju skitsamma. GL med ditt mål. =)

 

Tja :) De är bara fint! Själv?

 

Hehe ja men ja jobbar mest. Tyvärr är man ju inte 20 så utelivet är halvdant. Har dock en del kompisar som bor här så blir en del festande ändå. Alltid roligt med hemfest :)

 

Fin edit där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter mitt i en session nu som har gått väldigt stabilt upp och ner, inga större förluster eller vinster.

 

EDIT: Slutar +1200 :)

 

Har en hand här som jag funderar lite över. FI är 29/18 med en hög WTSD alltså ganska fiskig. Han har gjort en del tveksamma spel och spelar ganska passivt allt som allt.

 

Jag tror han floatar flop med AK och alla spaderdrag. Är valuebeten för light?

 

***** Hand History for Game 899494412 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 30, 00:08:59 ET 2008

Table Diana 37 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: CobbV ( $1460.11 )

Seat 4: jot ( $469.45 )

Seat 5: Hulken44 ( $627.83 )

Seat 1: BigDwarf ( $992.5 )

Seat 2: NANCY ( $654.97 )

CobbV posts small blind [$2.5].

jot posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Qs Qd ]

Hulken44 raises [$17.5].

BigDwarf folds.

NANCY calls [$17.5].

CobbV raises [$77.5].

jot folds.

Hulken44 calls [$62.5].

NANCY folds.

** Dealing Flop ** [ 8d, Js, 8s ]

CobbV bets [$123].

Hulken44 calls [$123].

** Dealing Turn ** [ Jd ] (Pott ~430)

CobbV bets [$428.5].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du redan uppe på 2.5/5? jesus :D

 

jag tycker du ska checksyn / crai i handen. han lär beta ut alla underpar/AK AQ osv men tror inte han synar dem när du betar sådär stort på turn.

 

Att han är passiv, visst... men i 3betade potter, speciellt på turn, så brukar även de mest passiva vakna till liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du redan uppe på 2.5/5? jesus :D

 

jag tycker du ska checksyn / crai i handen. han lär beta ut alla underpar/AK AQ osv men tror inte han synar dem när du betar sådär stort på turn.

 

Att han är passiv, visst... men i 3betade potter, speciellt på turn, så brukar även de mest passiva vakna till liv.

 

Har ju gått nästan 2 månader sen jag började ;) Hehe, har väl inte riktigt rulle för det egentligen men spelar så pass bra nu känner jag, går ner om variansen slaktar mig :)

 

Checksyn känns halvknackigt eftersom jag antingen är väääldigt dominerad eller leder marginellt. CRAI går inte heller riktigt då han har 400 kvar och potten är 400, blir ju typ samma som checksyn...

 

Man vill ju helst inte checkfolda skiten heller... Lite halvklurigt faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyn känns halvknackigt eftersom jag antingen är väääldigt dominerad eller leder marginellt. CRAI går inte heller riktigt då han har 400 kvar och potten är 400, blir ju typ samma som checksyn...

 

Man vill ju helst inte checkfolda skiten heller... Lite halvklurigt faktiskt

 

Vad menar du med "leder marginellt"?

 

Jag tror att CRAI är en bra linje här. Som spelat så foldar han väl det mesta som du slår och synar med det mesta som krossar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "leder marginellt"?

 

Jag tror att CRAI är en bra linje här. Som spelat så foldar han väl det mesta som du slår och synar med det mesta som krossar dig.

 

Att jag leder men han har färgdrag eller överkort lr kanske t.o.m både och...

 

Alltså varför ska vi köra CRAI, potten är 400 och han har 400 kvar, betar han är han commited....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...