Gå till innehåll

AA & AJ förluster


Recommended Posts

Postar AA handen bara för jag förlorade den och undrar om jag gjorde något fel, skulle inte postat den om jag vann för då tror man att allt man gjorde var korrekt.

 

Kjellstedt går bara med i handen för att få sett. Annars lägger han sig bara om han inte träffar något men hur ska man kunna gardera sig för sånt? Hur får man info om hans hand om man är ur position.

 

 

***** Hand History for Game 896943443 *****

$100.00 NL Texas Hold'em - Saturday, December 27, 07:22:54 2008

Table Adam 17 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 4: Hero ( $97.57 )

Seat 1: Kjellstedt ( $196.50 )

Seat 2: slipsfritt ( $159.46 )

Seat 3: hoffa126 ( $96.23 )

Seat 8: kinggustav ( $30.99 )

Seat 9: kickala_86 ( $194.79 )

Seat 5: perSKO ( $71.74 )

Seat 6: ellars ( $59.90 )

Seat 7: Maj-Britt ( $35.00 )

Seat 10: anno47 ( $186.79 )

hoffa126 posts the small blind [$0.50].

Hero posts the big blind [$1.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ac Ah ]

perSKO folds

ellars calls [$1.00]

Maj-Britt folds

kinggustav calls [$1.00]

kickala_86 calls [$1.00]

anno47 folds

Kjellstedt calls [$1.00]

slipsfritt calls [$1.00]

hoffa126 calls [$0.50]

Hero raises [$6.00]

ellars folds

kinggustav calls [$6.00]

kickala_86 folds

Kjellstedt calls [$6.00]

slipsfritt folds

hoffa126 calls [$6.00]

** Dealing Flop ** [ 4h, 8d, 2s ]

hoffa126 checks

Hero bets [$22.00]

kinggustav folds

Kjellstedt calls [$22.00]

hoffa126 folds

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Hero bets [$68.57]

Kjellstedt calls [$68.57]

** Dealing River ** [ 6d ]

Kjellstedt shows [4s 4d ]

Hero shows [Ac Ah ]

Kjellstedt wins $206.84 from main pot

 

-----------------------

Ska jag lägga mig på floppen eller är det värt att spela vidare? Handen innan den här fick jag också AJ men då var jag på knappen så den var enklare att lägga än när man är på SB och är först att agera.

 

***** Hand History for Game 896964497 *****

$100.00 NL Texas Hold'em - Saturday, December 27, 07:42:09 2008

Table Adam 17 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Kjellstedt ( $350.78 )

Seat 4: Hero ( $63.00 )

Seat 8: gorgen1657 ( $45.80 )

Seat 5: Wisard ( $146.41 )

Seat 2: Mr_Bluff ( $146.26 )

Seat 3: Stonerich ( $22.50 )

Seat 6: risses ( $69.63 )

Seat 7: Turo ( $121.00 )

Seat 9: Synaren ( $35.25 )

Seat 10: anno47 ( $179.29 )

Hero posts the small blind [$0.50].

Wisard posts the big blind [$1.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Jd ]

risses calls [$1.00]

Turo calls [$1.00]

gorgen1657 calls [$1.00]

Synaren calls [$1.00]

anno47 folds

Kjellstedt folds

Mr_Bluff raises [$5.00]

Stonerich folds

Hero calls [$4.50]

Wisard folds

risses calls [$4.00]

Turo calls [$4.00]

gorgen1657 folds

Synaren folds

** Dealing Flop ** [ 4d, 9d, 7c ]

Hero bets [$11.00]

risses folds

Turo folds

Mr_Bluff calls [$11.00]

** Dealing Turn ** [ Qd ]

Hero checks

Mr_Bluff checks

** Dealing River ** [ Ad ]

Hero bets [$20.00]

Mr_Bluff raises [$47.00]

Hero calls [$27.00]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mer i AA handen pre, lägg till iaf 1 bb per limpare till dina 4 bbs du ursprungligen tänkt raisa. Postflop är det svårt att komma ifrån handen, möjligtvis att man kan släppa med 200bb då brädan är så torr.

 

Lägga sig på turnen för korten är så kassa så ingen i världen skulle tänka sig att syna med par i 8or eller 4or osv. Var de det du menade? Är det rätt att fortsätta om floppen är högre kort så det är mer troligt att någon kanske spelar ett högt par?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägga sig på turnen för korten är så kassa så ingen i världen skulle tänka sig att syna med par i 8or eller 4or osv. Var de det du menade? Är det rätt att fortsätta om floppen är högre kort så det är mer troligt att någon kanske spelar ett högt par?

 

Tänkte mer på att det inte finns några drag ute, tex steg/färg kombinationer som fi kan gå för.

 

Och som spelat kan du inte komma ifrån handen. Jag läste lite för snabbt i HHn. Jag tänkte mer på när du får mkt action mot dig på en sån torr flopp. Men som du spelade så är det bara in med degen på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-handen: Höj mer preflop. Med så torr flopp skulle jag checkat turn och ge motståndaren en chans att "bluffa" dig. Väldigt mycket far ahead-far behind på handen så ett eventuellt gratiskort är inte så farligt.

 

AJ-handen: Kasta preflop. Att försöka bluffa tre spelare på floppen är också tveksamt, går sällan hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mer på att det inte finns några drag ute, tex steg/färg kombinationer som fi kan gå för.

 

Och som spelat kan du inte komma ifrån handen. Jag läste lite för snabbt i HHn. Jag tänkte mer på när du får mkt action mot dig på en sån torr flopp. Men som du spelade så är det bara in med degen på turn.

 

ehm, jag förstår inte riktigt vad du menar med "när du får mkt action mot dig på en sån torr flopp." Att han antagligen har träffat ett sett för det finns inga andra möjliga drag han kan jaga?

 

Hur ska man kunna spela handen på ett annat sätt om man inte höjer eller går allin preflop?

 

AA-handen: Höj mer preflop. Med så torr flopp skulle jag checkat turn och ge motståndaren en chans att "bluffa" dig. Väldigt mycket far ahead-far behind på handen så ett eventuellt gratiskort är inte så farligt.

 

 

Vad skulle det hjälpa att checka turn och sen tvingas syna hans bet?

Eller ska man lägga sig om han bettar efter man har checkat vilket han kommer göra 90% av gångerna.

 

Dom gångern man checkar och han checkar efter kan man vara ganska säker på att man har den bästa handen om han inte träffade något på gratis kortet.

 

Och ni som säger fold preflop på AJ, jag är på SB så det är lätt värt att limpa iallefall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle det hjälpa att checka turn och sen tvingas syna hans bet?

Eller ska man lägga sig om han bettar efter man har checkat vilket han kommer göra 90% av gångerna.

 

Du svarar på frågan själv. Han kommer inte ha dig slagen 90% av gångerna, dvs betar du ut kommer du inte få syn 90% av gångerna men med en check så får du värde från händer han inte skulle ha synat med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehm, jag förstår inte riktigt vad du menar med "när du får mkt action mot dig på en sån torr flopp." Att han antagligen har träffat ett sett för det finns inga andra möjliga drag han kan jaga?

 

Hur ska man kunna spela handen på ett annat sätt om man inte höjer eller går allin preflop?

 

 

Precis, får du mkt action mot dig där, så kan det vara en signal att FI har ngt bra, i och med att det inte finns ngt att dra mot. Säger inte att du varje gång ska folda för det, men du kan ju ha det i åtanken.

 

Vilket annat sätt hade du tänkt dig? Jag tycker helt enkelt du ska höja mer preflop i denna hand, sen ser den helt ok ut. Som ngn föreslog är check på turn inte helt fel då brädan är så ofarlig, och sett till din stack lär du få in det på rivern ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ok att syna med AJ ur pos där?

Jag viker eller höjer (viker 97,2% av gångerna), vilket är att föredra utan några speciella reads?

 

Hade mr_bluff också limpat så ju syn helt ok. Du betalar $0,5 för att vinna $7, bättre odds än så får du knappast.

 

Men sen gäller det att inte stacka av för lätt, vet inte om OP klarar det. Såg nu att han spelar bara med 63bb men jag synar ändå med AJ när jag får så bra odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte limpa AJ i sen position. Är det limpat till dig är det bara att slå om. Du kan limpa i SB med AJ. Träffar du leder du förmodligen, men i o m att du sitter ur position ska du spela försiktigt om du får action.

 

Till er som säger att man inte ska limpa med AJ på SB: På denna nivå limpar folk med allsköns A och höjer i princip alltid med AQ+, och med tanke på de odds han får på SB är det helt okej att limpa med. Däremot kasta om BB höjer, förstås.

 

Men det bästa är förstås att höja med AJ i SB om det är limpat till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om UTG och 4 personer bakom honom limpar, höjer du AJ då?

 

Och tänk på att detta är 10 manna bord.

Klart jag gör. UTG limpar så ofta med A-x eller 67 eller whatever. Endast undantagsvis för att trappa. Även på NL200 sker detta. Jag höjer med alla par också. Väldigt ofta, kanske 70 % av gångerna, vinner man pre då. Folk tror att man har stark hand i tidig pos och dessutom blir höjningen så pass stor att folk inte vill syna med sina skräphänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga som ger extra poäng:

 

Alla ni som höjer efter att utg o 4 personer bakom honom limpar, varför höjer ni?

 

Den som säger för värde tycker jag ska få 7 dagar ban!

Läs det ovanstående. Jag vill inte gärna spela AJ ur position. Hoppas ju på att vinna där och då, men får jag syn kan jag förhoppningsvis beta hem den på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag gör. UTG limpar så ofta med A-x eller 67 eller whatever. Endast undantagsvis för att trappa. Även på NL200 sker detta. Jag höjer med alla par också.

 

Ok, och säg att du höjer och få syn. Vad vill du träffa? Stege? AAJ?

 

Eller betalar du av med TPWK och liknande. Ser är du ur position på floppen. Jag kan inte se nåt positivt som kommer ut ur att höja en så svag hand ut sb med så många som limpat, får du 2-3 spelade med dig till flopp så blir det ganska svårtspelat.

 

 

På 6 manna kan jag håla med om att höja är bra, men inte på 10 manna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, och säg att du höjer och få syn. Vad vill du träffa? Stege? AAJ?

 

Eller betalar du av med TPWK och liknande. Ser är du ur position på floppen. Jag kan inte se nåt positivt som kommer ut ur att höja en så svag hand ut sb med så många som limpat, får du 2-3 spelade med dig till flopp så blir det ganska svårtspelat.

 

 

På 6 manna kan jag håla med om att höja är bra, men inte på 10 manna.

Det är ett bluffmoment med. Höjer jag ur den positionen och får syn kan jag oftast ta hem potten på låg flopp. Träffar jag J, leder jag med stor sannolikhet. Träffar jag A kan jag ev. leda, men annars kan någon som har AJ- nog betala av en del. Beror förstås på FI. Man måste vara försiktig om man får action.

 

Men helst vill jag ju inte få syn. Oftast vinner man dock pre, i a f på de sajter jag spelar. Och alltså även på NL200. FR, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...