Gå till innehåll

Hjälp med PostgreSQL, glömt lösenord :S


Kenan83

Recommended Posts

Tack för dina tips Kenan. Men tipsen på siten du refrerar till det handlar ju om samma sak egentligen. Kommer till den svarta rutan med exe32 och det hjälper inte att skriva in koden där. Om jag är inne som admin vet jag ju inte, men är ju min privata dator så borde vara jag som är admin på den, eller?

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina tips Kenan. Men tipsen på siten du refrerar till det handlar ju om samma sak egentligen. Kommer till den svarta rutan med exe32 och det hjälper inte att skriva in koden där. Om jag är inne som admin vet jag ju inte, men är ju min privata dator så borde vara jag som är admin på den, eller?

 

Mvh Patfor

Nej, det har blivit lite bättre på den fronten i de nya windows.

 

Vad är det som stod då "den skriver lite text men inte "The command completed successfully."?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har blivit lite bättre på den fronten i de nya windows.

 

Vad är det som stod då "den skriver lite text men inte "The command completed successfully."?

 

Exakt! Den skriver inte "The command completed successfully." utan:

 

"Syntaxen för kommandot är:"

 

"NET

 

ACCOUNTS : COMPUTER : CONFIC : CONTINUE" och så håller det på ett par rader med olika datarelaterade ord och avslutar med att skriva C:\users\mitt namn

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Den skriver inte "The command completed successfully." utan:

 

"Syntaxen för kommandot är:"

 

"NET

 

ACCOUNTS : COMPUTER : CONFIC : CONTINUE" och så håller det på ett par rader med olika datarelaterade ord och avslutar med att skriva C:\users\mitt namn

 

Mvh Patfor

Vad säger den om du skriver net user postgres och sen net user *dittnamn* där *dittnamn* ska vara ditt inloggningsnamn?

 

Det kanske är så att du glömde ett mellanslag efter postgres och /delete

 

Har du testat med njdeg2's tips tidigare på samma sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger den om du skriver net user postgres och sen net user *dittnamn* där *dittnamn* ska vara ditt inloggningsnamn?

 

Det kanske är så att du glömde ett mellanslag efter postgres och /delete

 

Har du testat med njdeg2's tips tidigare på samma sida?

 

Den skriver lite text, men inget om att det är bortaget och jag har provat att ladda hem postgrs igen, men fastnar på lösenordet.

 

Njddeg2s tips hjälpte inte heller. Har inga files under program eller programdata i C:.

 

Ingen datakunnig i eller nära Motala som vill tjäna en slant på att fysiskt hjälpa mig på plats? Ska ju f-n inte behöva köpa en ny dator för att komma på PT3!

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skriver lite text, men inget om att det är bortaget och jag har provat att ladda hem postgrs igen, men fastnar på lösenordet.
Lite text var jag intresserad utav..

Njddeg2s tips hjälpte inte heller. Har inga files under program eller programdata i C:.

Denna syftade jag på som verkar vettig:
Skriv: compmgmt.msc /s

 

System Tools - Local Users and groups - Users

 

Högerklicka på postgres välj Delete.

Du kan skriva i den svarta rutan.

Ingen datakunnig i eller nära Motala som vill tjäna en slant på att fysiskt hjälpa mig på plats? Ska ju f-n inte behöva köpa en ny dator för att komma på PT3!

 

Mvh Patfor

Långt ifrån. Finns dock teamviewer. Detta är nog inget stort problem och skulle snart sova men är slanten stor så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite text var jag intresserad utav..

Denna syftade jag på som verkar vettig:

Du kan skriva i den svarta rutan.

Långt ifrån. Finns dock teamviewer. Detta är nog inget stort problem och skulle snart sova men är slanten stor så.

 

Under "System Tools" har jag ingen "Local Users and groups", provade det redan i förrgår och ställt den frågan på ett forum hos postpreQSL hur man ska gå vidare där. De är dock inte lika snabba som här på pf!

 

Får höra runt på jobbet i veckan om några av de yngre killarna har koll på hur det ska lösas. Ananrs får jag göra en deal med dig Joe. Har du SvS-konto?

 

Mvh Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...